2021-02-07, 01:11
Medlem
rondellhundens avatar
telefonerna har snart ett år på nacken.. borde jag kanske vänta tills nya A72 serien lanseras om någon månad eller två?
Citera
2021-02-07, 01:17
Medlem
A71 vet jag är en riktigt kompetent telefon för priset. A51 är vad jag hört en långsam telefon som faktiskt förtjänar titeln budgetlur.

Personligen nöter jag min s9 tills det kommer en ny serie budgetvarianter.
Citera
2021-02-07, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
telefonerna har snart ett år på nacken.. borde jag kanske vänta tills nya A72 serien lanseras om någon månad eller två?

4G versionen av A72 har en Qualcomm Snapdragon 720G CPU. A71 har en Qualcomm Snapdragon 730G CPU. Telefonerna har likvärdig prestanda och totalt sett är A71 något snabbare. Processorn i A72 har inte så mycket att erbjuda jämfört med Processorn i A71. Något bättre instruktioner och något lägre strömförbrukning.

Snapdragon 730G vs Snapdragon 720G

Priset för en A72 4G med 6 GB RAM och 128 lagringsutrymme kostar 450 EUR. Den andra versionen med 8 GB RAM och 256 GB lagringsutrymme kostar drygt 500 EUR. Du kan säkert få en likvärdig eller bättre telefon för halva priset.

En POCO X3 NFC Snapdragon 732G 6GB 128GB verkar likvärdig eller bättre för ca. 2000 SEK. Telefonen skickas via EU, så det tillkommer inte några andra avgifter. Pengarna du sparar kan du lägga på lurar, smartklocka eller något annat roligt.

https://www.banggood.com/POCO-X3-NFC...p-1737052.html

Snapdragon 732G vs Snapdragon 720G
Citera
2021-02-07, 03:08
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden

Jag har haft a71 i ett år nu, personligen ser jag inte varför man skulle behöva lägga mer på en telefon. Innan dess har jag använt diverse iphones och sony sen typ 2004.

Batteriet är bättre än någon jävla iphone jag ägt. Likaså kameran.

Fingeravtryckslåset är lite så och så, men det fungerar. Jag tycker det är rätt responsiv med spel.

För det priset är det en jävligt bra telefon. Känner du att du vill ha lite nyare än a71, kör på.

I min åsikt dock är det inte värt det när du får sån topptelefon för det priset som är nu.

a71 är den mest underskattade telefon jag någonsin använt
Citera
2021-02-07, 09:09
Medlem
71 är mer än 51. Allt som har högre siffror är bättre. 20ggr bättre i det här fallet, det kan också vara dubbel beroende på hur man räknar. Ibland vet man inte, och då finns det något som kallas sökmotorer på Internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in