2021-10-19, 05:14
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
På vilket vis gör dom det bra?

En del kvinnor fantiserar om att bli djuriskt knullade av håriga apor och underkasta sig.
Citera
2021-10-19, 18:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Fängelser är lite mer komplicerade än dagis. Men du har lite rätt. När det gäller fängelser så påverkas inflödet

1 Brottsligheten - Svårt och veta vad som händer med den.

2 Polisens skicklighet - Svårt att veta vad som händer med den

3 Politikernas vilja att ändra lagarna - Svårt att veta hur den ser ut i framtiden

4 Dyrare och lång tid att bygga fängelser. Dessutom svårare att lägga ner än ett dagis. Så har man ett så fortsätter man använda det.
Fängelser är klart mer komplicerade. Det jag försökte ta upp är framförhållningen.

Om kurvan för grov brottslighet pekar uppåt, så indikerar den trenden på att fler fängelseplatser behövs.

Om riksdagen dessutom bereder lagändringar för att fler ska dömas till fängelse och/eller längre tider så borde man redan i det skedet börja planera hur man ska förvara de dömda.

Konsekvenser av sådana politiska beslut kommer inte som en blixt från klar himmel. Riksdagsmän och övrig statsapparat borde kunna ha framförhållning så att inte det blir för stort glapp mellan antalet interner och antal platser.

Kommunpolitikerna jag nämnde ang. dagisplaster har gjort samma misstag med skolor. Trots att de har 7 år på sig från första besök på MVC tills barnet behöver gå sexårsverksamhet lyckas de inte vara förberedda. Utan måste hitta nödlösningar, med tillfälliga lokaler och lärare.

Det är min erfarenhet i min kommun för ca 10 år sen när när mitt äldsta barn skulle börja sexårs.

Tänker politiker bara en mandatperiod i kommun och riksdag? Kanske vill de inte ödsla nått på något som nån annan får skörda?
Citera
2021-10-19, 20:07
Medlem
I heders/muslimska kulturer är det brukligt att man som gäst får det bästa från värdfamiljen. Fadern i huset förväntas erbjuda gästen sin dotter. Således agerade somaliern endast som han ansåg var hans rätt som gäst i landet.
Citera
2021-10-19, 20:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Han ser ju ut som vilken Afrikan som helst på bilden. Han behöver inte vara från Somalia, bara för att han vill knulla. Vi som varit med i svängen vet att ALLA Afrikaner gillar att knulla.

Dom gör det bra också. Men givetvis ska dom inte få knulla mot någons vilja. Det ÄR en självklarhet.
Är du halvblind?
Han ser ju ut som urtypen somalier, kolsvart, med ej grova negroida drag!
Citera
2021-10-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
I heders/muslimska kulturer är det brukligt att man som gäst får det bästa från värdfamiljen. Fadern i huset förväntas erbjuda gästen sin dotter. Således agerade somaliern endast som han ansåg var hans rätt som gäst i landet.

Makes sense. Hos grönlänningarna får man nöja sig med frun i huset.
Citera
2021-10-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
haha låter lite komiskt faktist. kommer där med stånd och skriker "jag vill knulla" haha wtf

Den här "artikeln" är ju till för att apor som du ska svälja bytet och facepalma på FB.
Citera
2021-10-20, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Klart han ska stanna. Vi behöver tydligen sådana som han.

Ja lite längre fram blir han en vinst för Sverige för det har DumSteffe sagt !
Citera
2021-10-20, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Fängelser är klart mer komplicerade. Det jag försökte ta upp är framförhållningen.

Om kurvan för grov brottslighet pekar uppåt, så indikerar den trenden på att fler fängelseplatser behövs.

Om riksdagen dessutom bereder lagändringar för att fler ska dömas till fängelse och/eller längre tider så borde man redan i det skedet börja planera hur man ska förvara de dömda.

Konsekvenser av sådana politiska beslut kommer inte som en blixt från klar himmel. Riksdagsmän och övrig statsapparat borde kunna ha framförhållning så att inte det blir för stort glapp mellan antalet interner och antal platser.

Kommunpolitikerna jag nämnde ang. dagisplaster har gjort samma misstag med skolor. Trots att de har 7 år på sig från första besök på MVC tills barnet behöver gå sexårsverksamhet lyckas de inte vara förberedda. Utan måste hitta nödlösningar, med tillfälliga lokaler och lärare.

Det är min erfarenhet i min kommun för ca 10 år sen när när mitt äldsta barn skulle börja sexårs.

Tänker politiker bara en mandatperiod i kommun och riksdag? Kanske vill de inte ödsla nått på något som nån annan får skörda?

Ett problem är ju längden på mandatperioderna. Politikerna måste vinna val. Så de säger de väljarna vi höjer straffen och samtidigt vet de att bygga fängelser tar 2 mandatperioder. Dessutom vinner inte politikerna poäng och säga som flertalet kriminologer och några poliser säger "Att fixa gängkriminaliteten kommer ta minst 15år". Både Sossar och M har vissa program för detta men pratar inte högt om det. Utan de tror att de vinner val på att höja straffen. Det kommer vara melodin till pöbeln kommer börja tycka synd om någon typ av brottslingar. Då kommer politikerna istället driva släpp fångarna loss det är vår. Synen på straffen ändras över tid i bland går det upp och i bland går det ner. Till ex I USA har det varit ner de senaste åren. Vi får se om det fortsätter eller om de tröttnar och börja höja igen. Senast så ändrades den federala synen på hur vissa narkotikabrottslingar ska dömas.

Varför Sverige behöver mer fängelseplatser beror lite på den ökande brottsligheten utan är mer en förändring av två lagar. Vapenbrott - Där kan den ökade brottsligheten spelat roll. Ändrade straff för narkotikabrott - Där var det mer HDs förändrade praxis som gjorde att politikerna ändrade lagstiftningen. HD tyckte att man skulle döma narkotikabrott mildare och våra fängelser "tömdes" efter den förra krisen i början på 2000-talet.
Citera
2022-01-26, 08:03
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Spanade efter vår kära skräcksomalie i gårdagens uppdrag granskning i Tjärna Ängar, men kunde inte skåda honom.
Vet vi om han bor kvar?
Citera
2022-07-16, 18:59
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Spanade efter vår kära skräcksomalie i gårdagens uppdrag granskning i Tjärna Ängar, men kunde inte skåda honom.
Vet vi om han bor kvar?

Också nyfiken. Hur har det gått? Är han hjärnkirurg nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in