• 7
  • 8
2021-02-14, 00:57
Medlem
I och för sig, detta gäller ju inte nationaliteter i sig, utan hur de beter sig i Sverige. Många av de finnar som kom till Sverige var ju arbetarklass, och klasstillhörighet ärver man oftast. Dock är de i Sverige inte representativa för finnar som helhet. Dock är alla Sverigefinnar jag haft kontakt med trevliga

Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Johodå, håller med den som nämnde det. Alla finnar jag känner till i Sverige är riktiga WT. De polacker jag känner till är hårt arbetande. Svenskar börjar bli riktigt WT också, som skyller på diverse diagnoser för att slippa arbeta
Citera
2021-02-14, 03:32
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protontitanen
Jag tror att alla håller med om att polacker är mest WT, men vem kommer efter dem egentligen? Bland invandrargrupper alltså.

Rumänerna, Bulgarerna och Estländarna såklart. Samtliga östeuropéet och österlänningar överlag är skräpfolk i Sverige. Titta bara på ett österländskt folk som zigenarna, så mårks det att den gemensamma nämnaren är den österländska bakgrunden.
Citera
2021-02-14, 05:50
Medlem
Hursomhelstings avatar
Varför vi tycker att folk är WT det beror på att allt pack i världen kommer hit till Sverige.
Polacker här är i regel WT, skitiga, klär sig illa, störiga, super. trycker AS och amfetamin.

Är det så i Polen? NEJ

Vi kan fortsätta land efter land
Citera
2021-02-14, 07:14
Medlem
Sommarvikingens avatar
Förutom Svenskar så har jag bara jobbat med Polacker, Rumäner och Estländare så jag kan inte jämföra med mycket. Polacker har väl en tendens att vara mer ociviliserade och lite självgoda av sig jämfört med Rumäner och Estländare, så i mina ögon är nog polacker mest WT av alla européer jag har jobbat med.

Rumäner har varit dom mest stressade utav alla och Estländare dom mest logiska och bäst på att lösa problem. Rumäner förstod bäst svenska sen kom Estländare men Polacker hade väldigt svårt att förstå vad man sa, det hjälpte inte äns att prata engelska.

Dom polackerna jag har jobbat med har också varit berusade/höga och bakfulla på arbetstid medans estländarna och rumänerna har haft lite större arbetsmoral. Självklart fanns det en och annan polack som var mer renlig av sig.
Senast redigerad av Sommarvikingen 2021-02-14 kl. 07:28.
Citera
2021-02-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vilket jävla skitsnack! Polen har pisslöner och därför åker de till andra europeiska länder för att tjäna bättre och kunna leva större i Polen. De borde inte släppas in arbetarmässigt eftersom det leder till lönedumpning och undanträngning. Bulgarer gör för övrigt samma sak.

Engelsmännen ogillar dem för de att tar jobben från arbetarklassen där och dessutom jobbar de mycket svart.
Om invandring ens nämndes i Brexit så var det den från Polen.

Europeiska länders vita folk har aldrig varit för fina för jobben, det är en PK-myt som idioter fortsätter att odla i syfte att försvara "fri rörlighet".

Jo du har rätt i en del men man blir väl knappast WT bara för att man är arbetarklass vilket denna tråd handlar om. Sedan är det inte heller någon nyhet att dagens europeiska ungdomar drömmer om andra yrken än att bli hantverkare och byggarbetare.
Citera
2021-02-14, 18:36
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Romer är inte White trash. Romer är bara trash. Eller zigenare, som jag hellre kallar dem, eftersom man har hört ordet "romer" bara i negativa sammanhang.
Men de är väl "vita" också?

Citat:
Grupper av White trash är svårt att hitta. Jag tänker i så fall på delar av de gamla Sovjetländerna.
Polen och länderna strax bakom järnridån var väl aldrig en del av Soviet?

Men de invandrargrupper som är större brukar vara mer problematiska för de har en tendens att sluta sig samman, speciellt i förorter. Polacker umgås med polacker, finnar med finnar, osv.

Sen vet jag inte riktigt vad du menar med white trash heller, för vi har inte riktigt samma klimat som i USA. Är det arbetslösa? Outbildade? Pundare? Högljudda grannar? Föräldrar som agar sina barn?
Citera
2021-02-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Men de är väl "vita" också?

Polen och länderna strax bakom järnridån var väl aldrig en del av Soviet?

Men de invandrargrupper som är större brukar vara mer problematiska för de har en tendens att sluta sig samman, speciellt i förorter. Polacker umgås med polacker, finnar med finnar, osv.

Sen vet jag inte riktigt vad du menar med white trash heller, för vi har inte riktigt samma klimat som i USA. Är det arbetslösa? Outbildade? Pundare? Högljudda grannar? Föräldrar som agar sina barn?
Jag håller med dig, vi vet inte vad TS syftar på.

Zigenare kommer väl historiskt från Indien, men idag är de kanske närmast vita. Är de vita, så är de till 100% White trash. TS behöver inte ens förtydliga, för zigenare är trash, oavsett vilken negativ tolkning man väljer. Faktiskt, ren skit.
Citera
2021-02-19, 07:00
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Om ni är så jävla bra varför är ert land allmänt efterblivet och underutvecklat? I södra Polen såg det ut som ni var 50 år bak i tiden. Uppenbart är Sverige mer utvecklat med bättre arbeten och lön, annars ni knappast kommit hit. Åk hem om det inte passar......

Nu tar du i. Folk tjänar helt enkelt mer här. Varför drar så många svenskar till Norge och jobbar...ah hmm.

Ja det är många som överväger flytt tillbaka, det här landet går ju åt helvete med, i Polen slipper man åtminstone folk från 3:dje världen som man nu så ömt gillar här.

Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Har du end läst tråden? De flesta (förutom TS) har väl mest snackat bra om polackerna.

Jo, polackernas rykte har väl blivit bättre senaste åren, kan ju bero på att dessa framstår som lite mer normala än getknullarna som vallfärdar hit.
Citera
2025-02-10, 23:50
Medlem
senhackarens avatar
Ungrare.
Citera
2025-02-11, 13:08
Medlem
Svårt att komma ikapp det svenska white thrashet. Alkoholiserade, anti-intellektuella, fördomsfulla och hjärntvättade av media.
Senast redigerad av Kortisol 2025-02-11 kl. 13:21.
Citera
2025-02-11, 13:11
Medlem
KeligKapybaras avatar
Juggar, de känns mest low class. Har den typen av yrken. Ingen på högskolan eller på naturvetenskapligt basår var jugge.
Senast redigerad av KeligKapybara 2025-02-11 kl. 13:13.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in