• 4
  • 5
2021-02-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Snacka om att dra i konstiga spakar, så du tycker det är bra att vanliga oskyldiga människor blir rånade i sitt eget hem pga att folk från Nederländerna för några 100 år sen ville bosätta sig och odla mark i Sydafrika.
Vad har rånoffret med det att göra? Alla egenföretagare kommer väl snart flytta från Sverige till något säkrare land.
Vi har fattigdom att vänta i framtiden pga politiken som förs nu.

Vad i helvete snackar du om? Jag citerade en annan person som verkar fått en skev historiekunskap. Jag kopplar inte brottet till Sydafrika, det var därför jag tydligt lade på en OnT. Svamla med någon annan, du har myror i skallen.

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Det var ju inte det svaret gällde. Utan vänstertrollet doraeoms förenklade påstående, ex. att "ett gäng holländare åker ner till Afrika, stjäl en bit land" (stjäl på vilket sätt, fanns ingen statsbildning eller äganderätt? mig veterligen körde de inte iväg folk en masse, men de som bodde där var nomader som inte hade fasta boplatser så visst påverkades de av nykomlingarnas fasta jordbruk) Ursprungsbefolkningen khoikhoi och san finns knappt kvar längre (till hög del "bortblandade" med slavar och bantu), det är inte de som anfaller vita i sydafrika. Då kan man ju lika väl anklaga bantunegrerna som också fördrev ursprungsbefolkningen..

och varför skulle en ättling till en boer ha mindre rätt till land/mark än en bantuneger som invandrat till sydafrika efter att de vita fått ekonomin att blomstra? Då får man väl bränna ner grödorna först och "ge tillbaka" till bushmännen. Men har man ett synsätt att alla vita är lika och onda (med arvskuld) och alla svarta är lika (oavsett om de är bushmen, bantu, slavar från angola eller nyimmigrerade från somalia) så är det ju lätt att slaviskt följa västerländsk media som porträtterar vita som hin håle och andra folkslag som änglar..

Nu handlade mitt svar koll på afrikansk historia, inte ifall den är svår att förstå. Jag menar att den är svår att förstå sig på och att posten jag svarade på förmodligen inte har en jävla aning om den heller utan bara vill tjäna billiga politiska poäng.
Citera
2021-02-17, 21:05
Medlem
Man måste kunna var trygg från sånt här i sitt eget hem!
När har vi fått nog eller hur länge ska detta få pågå?
Citera
2024-05-19, 08:39
Medlem
Blev det någon dom för gm?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem