• 1
  • 2
2021-02-18, 08:43
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Det är meningslöst. Den styrka och storlek du bygger upp på att kura kommer att långsamt försvinna när du slutar att kura, så det är bara för stunden som det ger effekt. Ditt psyke och mående blir skit när du efter kuren ser alla gainz som kostade så mycket pengar och smärta att få långsamt försvinner.

Så du kör vidare med konstanta kurer till stora summor. Ganska snart kommer andra problem, lite värk som du fixar kodein för av samma snubbe du får testo från. Och så lite sömnproblem så du köper lite valium också. Snabbspola fram några år och du är en trasig spillra till människa. Kanske fysiskt imponerande med psykiskt kass och olycklig samt att du är en gedigen blandmissbrukare vid detta laget.

Eller kör du bara lite light som är lika meningslöst då allt dy bygger under kuren är borta x antal månader efter avslutad kur.

Eller så kör du vidare naturligt och istället tweakar dina macros, dina övningar, dina bulk/deff perioder m.m. Då kan du långsamt men kontinuerligt öka under åratal, eller årtionden till och med utan ovanstående problem.

Och då har jag inte ens berört problem som extrem acne, leverskador och det faktum att din kuk blir obrukbar som en gammal gubbe efter kuren och kan ta månader att få tillbaka. Pungen tillbakabildas och du får en barnpenis igen. Eller att du får kvinnliga bröstkörtlar så du har strutbröst resten av livet.

Bara loosers och män med uruselt självförtroende kör kurer.
Citera
2021-02-18, 18:53
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr0patria
Tjena!

Jag är snart 19 bast, tränat stenhårt sedan jag vart 15 och skött kosten. Jag har nu träffat den ökända platån, och kommer ingen vart. Motivationen håller på att försvinna och jag har nyss fått reda på att många av de personer jag sett upp till inom crossfiten och gymmet kör testokurer.

Jag har snurrat in mig lite på Testo E 250mg/E5D (& Nolva: 40/40/20/20, Letro och Armidex), jag vet att det är fel eftersom jag är för ung, men hade ändå velat prova det. Det har till och med gått så långt att jag har hyrt en postbox (bor fortfarande hemma, kan inte ha hela brevlådan fylld med testo-vialer).

Hade ni bara kunnat skriva ett gäng anledningar till varför jag inte ska börja med AAS? Dra alla era värsta historier. Känner att det finns många i min ålder som funderar på att börja på testokurer ect ect, men verkligen inte borde egentligen då de kanske inte sköter kost och träning optimalt samt är för unga. Kanske hjälper vi några andra dumma tonåringar som har samma spöken i huvudet som mig.

Du befinner dig i ett vägskäl i livet.

Om du slår in på den rena och lagliga vägen så kommer du, även om vissa framsteg är möjliga att göra, inte komma så mycket längre med din träning. Och du kommer definitivt inte nå upp till den fysisk som många av de du sett upp till har. Samtidigt som den rena och lagliga vägen inte erbjuder dig den fysik du i nuläget strävar efter så kan den vägen leda dig till annat värdefullt i livet. Så som att du slipper problem med rättsväsendet, kan bilda familj och kanske göra karriär i ett traditionellt yrke. Du lär också slippa problem med dina egna testosteronnivåer.

Den orena och olagliga vägen kommer å andra sidan ge dig den fysik du strävar efter och de fördelar som kan komma med en sådan. Samtidigt så lär den erbjuda dig ett livslångt behöv av exogent testosteron och du lär förr eller senare bli uppmärksammad av fabror blå.
Citera
2021-02-18, 19:08
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
This. Testokurer är innihelvete inte värt priset.

Det är alltid lika roligt när folk utan någon som helst erfarenhet dyker upp här och ska leka moralpolis. Kuren TS föreslår kostar inte ens 300 kr/månaden.

Men jag håller med om att grabben är på tok för ugn för att börja experimentera.
Citera
2021-02-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Du äter för lite, 2600kcal om dagen är inte mycket om man vill växa.

Det beror ju på vad han har för vikt, längd och aktivitetsfaktor. Sitter han exempelvis framför en dator större delen av tiden utanför gymmet så kan det mycket väl vara ett överskott, styrketräning bränner trots allt inte särskilt mycket kalorier. Men ja, för de flesta låter det lågt, nu när jag inte kan träna så ligger min balans runt 2700, men då går jag 10-12 000 steg om dagen.
Citera
2021-02-19, 00:55
Medlem
länge sen jag var inne här nu men snubblade in för jag letar efter lite BTC

trots detta så ska jag slänga några rader till dig

jag har kurat i många många år

skulle jag har gjort något annorlunda, ahh absolut på träningsfronten då jag har skador i dagens läge som är kroniska

ska du göra detta så kolla dina blodvärden först och främst så att du har ett eget referens

se över din träning först och främst, det finns mer du kan åstadskomma här, efter ca 30 år träning så lovar jag dig att man hittar nytt hela tiden, se bara vad träningen har gått ifrån på bara de senaste 20 åren inom samtliga olympiska grenar, bodybuilding m.m

kosten, du måste styra upp detta, din dietist tycker säkert att du äter som du ska men helt seriöst, 2600 kcal är inte mycket, det äter mina kvinliga klienter utan hormoner i sig, de som har hormoner ligger på 3500 kcal MINST!! jag tryckte 6000 kcal om dagen när jag var som störst, det säger givetvis ingenting om hur mycket du ska äta men jag skulle åtminstonde trycka i mig 4500 kcal innan jag påstod att någon har nått en platå någonsin, mer mat blir ALLTID MER MUSKLER, oavsett hur mycket eller lite fett du lägger på dig får du alltid mer muskler av att gå upp i vikt det är så simpel biologi som det går.

så om din platå är anledningen till varför du ska trycka ska du tänka om

om detta är ett beslut som du ändå VILL GÖRA, se då till att du kan STÅ FÖR KONSEKVENSERNA..

vad ska din familj tycka?
vad ska dina vänner tycka?
vad ska lagen tycka?

rationallisera inte dessa frågor utan sätt dig ner, fundera och var ärlig emot dig själv i dessa frågor

jag har betalat kostnader på över 50.000 kr i samband med vad lagen tycker och ett tag så tryckte jag gear för över 7000 kr i månaden, flera månader i sträck.. den jag levde med då visste allt och jag behövde inte leva i en lögn även om man unvek att tala om sanningen i sitt yttersta lager, jag såg ut som en motherfucker och älskade min kropp. Jag ångrar INGENTING när det kommer till mitt tryckande om jag ska vara helt ärlig, men det här är sanningar som jag lever med, kan du leva med det så kör ditt race och skit i vad andra tycker
Citera
2021-02-19, 04:07
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det är alltid lika roligt när folk utan någon som helst erfarenhet dyker upp här och ska leka moralpolis. Kuren TS föreslår kostar inte ens 300 kr/månaden.

Men jag håller med om att grabben är på tok för ugn för att börja experimentera.

Utan erfarenhet? Hahah. Det är nog du som inte ska yttra dig i saker du inte vet något om. Det sista du nämnde kan vi dock hålla med om
Citera
2021-02-19, 22:50
Medlem
Ställ dig på vågen ofta o står de still på 2600 så får du öka helt enkelt, tvivlar på att du nått ditt genetiska potential utan tror det har mer med dem låga kalorierna o göra, så ung som du är o aktiv med träna, sen vet jag inte hur många steg du dagligen men 2600 är inte mycket o tycker du borde höja mer o kolla på vågen så ska du se du går upp, gör du inte det så höj mer, lägg på tusen till
Citera
2021-02-20, 00:26
Medlem
BengtQvists avatar
Vad är ditt mål TS?

Tänker du tävla inom bodybuilding? Ja då är det väl ett måste antar jag...

Eller är det så att du bara vill bli så stor och grov som möjligt? Då måste jag fråga varför du vill bli så stor som möjligt? Det finns liksom ingen bra egenhet med att bara gå runt och vara tung.
Ett dåligt självförtroende som spökar? Varför duger du inte som du är just nu?

Vill du träna för att må bra och tror att du kommer må ännu bättre ju större du blir? Tyvärr funkar det inte så, man vill bara ha mer och mer och det gäller allt här i livet. Du kommer förmodligen inte att må bra i längden på AAS, varför fucka upp dina naturliga hormoner genom att sätta en kanyl i stjärten och injicera något som förstör din egna produktion av testosteron?

Sen har vi ju det klassiska citatet: ”Why lift when it’s all about the face?”.

Det finns många sätt att träna på och konditionsträning är det bästa mot psykisk ohälsa. Du är bara 19 år och ditt naturliga testosteron bör vara högt. Om du inte är övertränad och har kört slut på dig själv eller om det är något vajsing med pungen. Så kolla upp dina värden till och börja med.

Hur lång är du och vad väger du?
Senast redigerad av BengtQvist 2021-02-20 kl. 00:31.
Citera
2021-02-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtQvist
Vad är ditt mål TS?

Tänker du tävla inom bodybuilding? Ja då är det väl ett måste antar jag...

Eller är det så att du bara vill bli så stor och grov som möjligt? Då måste jag fråga varför du vill bli så stor som möjligt? Det finns liksom ingen bra egenhet med att bara gå runt och vara tung.
Ett dåligt självförtroende som spökar? Varför duger du inte som du är just nu?

Vill du träna för att må bra och tror att du kommer må ännu bättre ju större du blir? Tyvärr funkar det inte så, man vill bara ha mer och mer och det gäller allt här i livet. Du kommer förmodligen inte att må bra i längden på AAS, varför fucka upp dina naturliga hormoner genom att sätta en kanyl i stjärten och injicera något som förstör din egna produktion av testosteron?

Sen har vi ju det klassiska citatet: ”Why lift when it’s all about the face?”.

Det finns många sätt att träna på och konditionsträning är det bästa mot psykisk ohälsa. Du är bara 19 år och ditt naturliga testosteron bör vara högt. Om du inte är övertränad och har kört slut på dig själv eller om det är något vajsing med pungen. Så kolla upp dina värden till och börja med.

Hur lång är du och vad väger du?

Har kommit på ett sätt för att kolla upp mina hormon nivåer hos en läkare pga ett gammalt problem med mina blodvärden (ska göra det under veckan, så om det är något som intresserar någon så kan jag slänga iväg ett PM till er). Tror personligen bara att det är lite självkänsla och förtroende som spökar, är ju trots allt snart 19 och har aldrig stött på en platå tidigare, det är helt enkelt bara att kriga genom den naturligt. Har sett att alla har sagt att jag borde käka mer, så jag ska rådslå med min dietist och se över kosten. Har också ändrat träningsupplägget.. som många andra ungdomar finns det mycket kvar att jobba på när det kommer till benen, så jag kommer försöka köra lite mer squats och mark än tidigare.

För att svara på BengtQvist fråga väger jag just nu 86,4 kg och är 189 cm lång. Tar 105kg bänk, 177,5kg marklyft och 140kg squat. Men basövningarna har aldrig varit mitt huvudfokus.

Jag tackar alla som har gett mig tips och avrått från AAS, det känns som att vanlig hederlig träning och kost får räcka ett gäng år till. Har rådslagit med en polare och spökena är borta.
Senast redigerad av pr0patria 2021-02-20 kl. 19:19.
Citera
2021-02-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888

Tror du seriöst att han syftar på det monetära priset, din dumme fan?
Citera
2021-02-21, 18:07
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilleman2000
Tror du seriöst att han syftar på det monetära priset, din dumme fan?

Med tanke på att "priset" citerade killen som tyckte man skulle lägga "cashen" på en träningscoach istället, så ja, det ger en indikation att han menade det monetära priset.
Senast redigerad av Fenjal888 2021-02-21 kl. 18:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in