Citat:
Ursprungligen postat av
BengtQvist
Vad är ditt mål TS?
Tänker du tävla inom bodybuilding? Ja då är det väl ett måste antar jag...
Eller är det så att du bara vill bli så stor och grov som möjligt? Då måste jag fråga varför du vill bli så stor som möjligt? Det finns liksom ingen bra egenhet med att bara gå runt och vara tung.
Ett dåligt självförtroende som spökar? Varför duger du inte som du är just nu?
Vill du träna för att må bra och tror att du kommer må ännu bättre ju större du blir? Tyvärr funkar det inte så, man vill bara ha mer och mer och det gäller allt här i livet. Du kommer förmodligen inte att må bra i längden på AAS, varför fucka upp dina naturliga hormoner genom att sätta en kanyl i stjärten och injicera något som förstör din egna produktion av testosteron?
Sen har vi ju det klassiska citatet: ”Why lift when it’s all about the face?”.
Det finns många sätt att träna på och konditionsträning är det bästa mot psykisk ohälsa. Du är bara 19 år och ditt naturliga testosteron bör vara högt. Om du inte är övertränad och har kört slut på dig själv eller om det är något vajsing med pungen. Så kolla upp dina värden till och börja med.
Hur lång är du och vad väger du?
Har kommit på ett sätt för att kolla upp mina hormon nivåer hos en läkare pga ett gammalt problem med mina blodvärden (ska göra det under veckan, så om det är något som intresserar någon så kan jag slänga iväg ett PM till er). Tror personligen bara att det är lite självkänsla och förtroende som spökar, är ju trots allt snart 19 och har aldrig stött på en platå tidigare, det är helt enkelt bara att kriga genom den naturligt. Har sett att alla har sagt att jag borde käka mer, så jag ska rådslå med min dietist och se över kosten. Har också ändrat träningsupplägget.. som många andra ungdomar finns det mycket kvar att jobba på när det kommer till benen, så jag kommer försöka köra lite mer squats och mark än tidigare.
För att svara på BengtQvist fråga väger jag just nu 86,4 kg och är 189 cm lång. Tar 105kg bänk, 177,5kg marklyft och 140kg squat. Men basövningarna har aldrig varit mitt huvudfokus.
Jag tackar alla som har gett mig tips och avrått från AAS, det känns som att vanlig hederlig träning och kost får räcka ett gäng år till. Har rådslagit med en polare och spökena är borta.