Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nu har det kommit fram att en av Sveriges mest populära komiker och skådespelare har ett mörkt förflutet.

Det är tv4 som producerade den omåttligt populära teveserien "Rena rama Rolf" där de två största stjärnorna var Lasse Brandeby och Robert Gustavsson.

Serien höll en väldigt låg nivå med mycket sexism och rasism. Seriens huvudrollsinnehavare Lasse Brandeby har sedan dess gått bort, men för den andra populära skådespelaren Robert Gustavsson går det fortfarande bra och han fortsätter att skörda stora framgångar, både på tv, inom musiken, teater och på den stora duken.

Robert har dock fortsatt med sin låga humor och använt sig av både sexism och rasism i senare produktioner med.

Rena Rama Rolf tycks ha gjort rasismen rumsren långt innan SD och andra odemokratiska partier blev populära.

I det här klippet ses Brandeby och Gustavsson "skoja" om afrikaner i Sverige och där n-ordet förekommer ett flertal gånger.

Jag undrar nu om tv4 och Robert Gustavsson borde ta avstånd från det här och be om ursäkt,

Varför är det roligt att skoja om en utsatt grupp som ofta blir rasifierade i det rasistiska Sverige. Skäms du inte Robert?

Här kan ni se klippet. Kan varna känsliga tittare då n-ordet förekommer ett flertal gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=021gIuSmCDQ

Fy skäms Robert Gustavsson!

Till frågeställningen

Borde Robert Gustavsson ställas till svars för denna typ av rasistiska humor och borde tv4 och Robert Gustavsson be om ursäkt? Motivera era svar.

Svar från Sverigedemokrater och andra rasister undanbedes.

Det var så vanligt på nittio talet. Man visste inte att de hette mörka. Varenda program sa n ordet
Citera
2023-07-10, 23:00
Medlem
Tänk hur många humorserier som beskriver den vite mannen som tafatt, löjlig och lågintelligent. Det har ju nästan varit ett huvudtema i komediserier de senaste 30 åren. Känner jag mig kränkt av det? Svar nej.
Citera
2023-07-11, 08:53
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Det var så vanligt på nittio talet. Man visste inte att de hette mörka. Varenda program sa n ordet

Är du helt jävla dum i huvudet; det heter: "Neger.
Citera
2023-07-11, 09:36
Medlem
LKKINGENs avatar
Förutom TS vet jag inte vad problemet är?
Nu är tråden gammal men vem vet kanske TS tittar in här ändå om han råkar se att en gammal tråd börjat cirkulera igen.
Om folk gillar ett program/skådis etc och programmet är skitroligt hur kan man då påstå att artisten gör något fel?
Då får du fängsla alla som tycker det är roligt också.
En komiker skämtar om det som han tror/vet folk kommer skratta åt.

Ja jag skriver han och det lär vissa att säga är sexistiskt men kvinnliga komiker lyser med sin frånvaro, jo visst finns det de som kallar sig komiker men i min värld måste man vara rolig för att kunna inneha den titeln?

Gustavsson är inte mycket att hänga i granen idag men när han var ny och fin var han skitrolig.
Senast redigerad av LKKINGEN 2023-07-11 kl. 09:39.
Citera
2023-07-13, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
RRR är legendariskt och heligt svenskt. Alla som säger annat ska ut ur landet. Sumpbävrar.

RRR baserades liksom många andra succeshower från TV4 på redan populära amerikanska serier.
RRR är den svenska versionen av The Honeymooners.
Citera
2023-07-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Tänk hur många humorserier som beskriver den vite mannen som tafatt, löjlig och lågintelligent. Det har ju nästan varit ett huvudtema i komediserier de senaste 30 åren. Känner jag mig kränkt av det? Svar nej.

De är skapade för att få dig att känna dig smartare och mer tillfreds med dig själv.
Citera
2023-07-15, 17:05
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nu har det kommit fram att en av Sveriges mest populära komiker och skådespelare har ett mörkt förflutet.

Det är tv4 som producerade den omåttligt populära teveserien "Rena rama Rolf" där de två största stjärnorna var Lasse Brandeby och Robert Gustavsson.

Serien höll en väldigt låg nivå med mycket sexism och rasism. Seriens huvudrollsinnehavare Lasse Brandeby har sedan dess gått bort, men för den andra populära skådespelaren Robert Gustavsson går det fortfarande bra och han fortsätter att skörda stora framgångar, både på tv, inom musiken, teater och på den stora duken.

Robert har dock fortsatt med sin låga humor och använt sig av både sexism och rasism i senare produktioner med.

Rena Rama Rolf tycks ha gjort rasismen rumsren långt innan SD och andra odemokratiska partier blev populära.

I det här klippet ses Brandeby och Gustavsson "skoja" om afrikaner i Sverige och där n-ordet förekommer ett flertal gånger.

Jag undrar nu om tv4 och Robert Gustavsson borde ta avstånd från det här och be om ursäkt,

Varför är det roligt att skoja om en utsatt grupp som ofta blir rasifierade i det rasistiska Sverige. Skäms du inte Robert?

Här kan ni se klippet. Kan varna känsliga tittare då n-ordet förekommer ett flertal gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=021gIuSmCDQ

Fy skäms Robert Gustavsson!

Till frågeställningen

Borde Robert Gustavsson ställas till svars för denna typ av rasistiska humor och borde tv4 och Robert Gustavsson be om ursäkt? Motivera era svar.

Svar från Sverigedemokrater och andra rasister undanbedes.

Är inte nivån på detta betydligt lägre?

https://www.youtube.com/watch?v=cZaGJIMnRA8
Citera
2023-07-26, 13:51
Medlem
snurresprettiss avatar
Skall även Maria Lundqvist ta avstånd?

Spola fram till ca 04:10.
https://www.svtplay.se/video/KrJd4Gk...-manssamhallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera