• 3
  • 4
2021-02-21, 15:09
Medlem
LeifD2s avatar
Varför kommer expRGessen med där här nu? Det är ju inte direkt några nyheter.
Märkligt att man inte vill att folk skall åka dit på semester, men väldigt gärna vill ha hit folk med precis just den här (o)kulturen. Det som är fel i Dubai är helrätt i Sverige, tydligen.
Citera
2021-02-21, 15:27
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag förvåna över paradoxen svenska msm uppvisar. Bonniers kämpar mot islamistisk hederskultur i arabiska länder. I Sverige stöttar man islamistisk hederskultur. Kan man kalla islamistisk hederskultur för kulturell belastning.
Citera
2021-02-22, 23:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag förvåna över paradoxen svenska msm uppvisar. Bonniers kämpar mot islamistisk hederskultur i arabiska länder. I Sverige stöttar man islamistisk hederskultur. Kan man kalla islamistisk hederskultur för kulturell belastning.

Bonniers klanen är även djupt involverade i vapenbranchen i USA. Man är med och arrangerar USAs största vapenmässa (Shoot show i Las Vegas) och äger USAs största branchtidning för vapenhandlare och har en massa analyser på hur man skall få kvinnor, bögar, blacks och asians osv att köpa fler vapen.
Bonnier delade tidigare ut priser i USA för bästa vapenhandlaren och samarbeter intesivt med en vapenlobby. Men det skall vi svennar inte få veta.
Citera
2021-02-23, 09:10
Medlem
Ratads avatar
Det här kunde Sexpressen väl tänkt på liiiiiiite tidigare?
Citera
2021-02-23, 09:17
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Jag är tudelad här. Naturligtvis är det bra att inte stödja patriarkala strukturer och turista i länder som inte ställer upp på de mänskliga rättigheterna. Samtidigt riskerar sådana här utspel att öka på islamofobin och peka ut minoriteters kultur som sämre och klandervärd och sånt tjänar ju bara rasisterna på. Frågan är vad man borde uttryckt istället? Jag har inga bra idéer. Kanske borde man inte skrivit något alls för det känns som att man förlorar hur man än gör?
Om det är "fobi" att förakta det de abrahamitiska vanföreställningarna bygger på så är det varje sunt fungerande människas plikt att vara så fobisk man bara kan.

Ju fortare vi demonterar skiten ju bättre kommer vi må. Arvssynd, förakt, hyllande av slaveri, sexuell frustration, vetenskapsförnekande och fan vet vad kan vi leva utan. Det kommer vara bra för alla i Dubai och de som jobbar på Sexpressen.

Sedan lägger vi ner de andra organiserade vanföreställningarna också.
Citera
2021-02-24, 21:48
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Jag är tudelad här. Naturligtvis är det bra att inte stödja patriarkala strukturer och turista i länder som inte ställer upp på de mänskliga rättigheterna. Samtidigt riskerar sådana här utspel att öka på islamofobin och peka ut minoriteters kultur som sämre och klandervärd och sånt tjänar ju bara rasisterna på. Frågan är vad man borde uttryckt istället? Jag har inga bra idéer. Kanske borde man inte skrivit något alls för det känns som att man förlorar hur man än gör?

Hur ska du ha det ?

Du verkar ju helt förvirrat. Du har ett helt forum framför dig för att ostört utrycka dina ideér och nu blev du helt ställt ? Det är bra tycker jag. Paradoxernas paradis har kommit ikapp även dig. Man kan inte äta upp kakan och den kvar. Tvärsäkerheten är ett tecken på omognad. Välkommen till oss vanliga dödliga

En Läxa ?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in