Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-29, 01:02
  #121
Medlem
raketen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbobelito
Kommit till min kännedom att Vinstjagaren har skapat en discord där de avsiktligen pumpar svenska småbolag med låg freefloat, tragiskt och väldigt synd för de som blir drabbade och förlorar pengar. Hoppas FI kommer och knackar på hos honom, samt att han blir ställd för rätta. Någon mer som fått reda på detta?
haha vilken tönt du e du e bara avensjuk på patrik för att han jör nått med sitt liv o gör kurser som utbildar o lär nya traders
de e en av det bästa kurserna som man kan köpa just nu !
Citera
2023-01-04, 23:30
  #122
Medlem
Någon som kan ladda upp boken? Man blir ju intresserad å se vad hab försöker sälja 😅
Citera
2023-03-18, 22:54
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiiiiiii
Någon som kan ladda upp boken? Man blir ju intresserad å se vad hab försöker sälja 😅

Har själv personligen inte läst boken, men har hört av flera att den är totalt värdelös.
Kom att tänka på hur det går för dessa instagramprofiler på sistone med deras kurser. Hade varit intressant ifall någon hade erfarenhet att dela med sig. Verkar inte vara särskilt bra feedback och omdöme om man kollar på vinstjagaren tillexempel.

https://se.trustpilot.com/review/vinstjagaren.se
Citera
2023-03-19, 12:35
  #124
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbobelito
Har själv personligen inte läst boken, men har hört av flera att den är totalt värdelös.
Kom att tänka på hur det går för dessa instagramprofiler på sistone med deras kurser. Hade varit intressant ifall någon hade erfarenhet att dela med sig. Verkar inte vara särskilt bra feedback och omdöme om man kollar på vinstjagaren tillexempel.

https://se.trustpilot.com/review/vinstjagaren.se

Ha ha ha, och den enda som gav Vinstjagaren fem stjärnor på Trustpilot kändes ju verkligen trovärdig


Citat:
Varit medlem i över 1 år och sätt Patrik göra otroliga analyser. Blev själv miljonär tack vare honom. Jag rekommenderar starkt vinstjagarens community för nybörjare samt erfarna då han sitter på otroligt mycket kunskap.
Citera
2023-03-19, 13:19
  #125
Medlem
Wadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketen66
varför skulle han sysla med bedrägerier menar du? det ända han gör e att delar med sig av sin kunskap inom TA o cyckel analys

”Cyckel analys ” låter intressant, berätta gärna mer🙂
Citera
2023-03-19, 13:21
  #126
Medlem
Wadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbobelito
Om det är fel avdelning får mod gärna flytta. Men det här borde diskuteras innan fler människor kastar bort sina livsbesparingar.

Stora instagramprofiler inom börsmarknaden drar åt sig många lycksökare och nybörjare. Allt ifrån unga till äldre investerare, med små till stora innehav. Tillgängligheten i den här typen av plattformar, alltså att alla kan med liten ansträngning kan skapa ett konto och etablera en stor följarbas gör också att det blir enkelt att styra och manipulera köpare och kurspriset.

För min del såg jag det först när jag upptäckte Vinstjagaren, när jag gång på gång fick höra av mina kompisar att de förlorade massvis med pengar. Han valde att utgå och kalla sig för börsens kompass där han hävdade att han kunde förutspå med stor säkerhet vad som skulle komma skall i bland annat index men även småbolag, till att visa sin framgång använde han sig utav en lista med en fel beräknad "hit rate" för att framstå som bra och kunnig. Hade bland annat en bekant till mig som fick sådan stor tillit till honom att det slutade med att han förlorade drygt 2 miljoner.

Jag valde att köpa Vinstjagarens månads medlemskap vid ett tidigare skeende, där jag rent utsagt blev lurad. Vinstjagaren hävdade att jag var tvungen att köpa hans bok för att kunna ta del av lektionerna med tanke på att det enda han gjorde var att återberätta det han hade skrivit om i sin bok.

Värt att poängtera att Vinstjagaren även är självlärd och outbildad inom området, han hävdar själv att han är bättre än Morgan Stanley vilket han gång på gång sagt men även lagt ut på sin instagram-story. Minst sagt är detta mycket vanligt att instagramprofiler väljer att gå ut med att göra kurser utan någon vidare akademisk utbildning.

Vad är er åsikt på hela situationen och har ni själva, eller känner någon som blivit drabbade på ett eller annat sätt av detta förekommande dilemma?
Min åsikt är att du får skylla dig själv, du är en sucker.
Citera
2023-03-29, 22:21
  #127
Medlem
raketen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
”Cyckel analys ” låter intressant, berätta gärna mer🙂
jag kan säga att han är en av det bästa i gamet. han säjer att det är enkelt för han att göra analyser typ som att vara ute och cyckla
Citera
2023-04-01, 22:30
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Min åsikt är att du får skylla dig själv, du är en sucker.

Tack för det, hoppas det fick dig att känna dig bättre!
Citera
2023-04-01, 23:12
  #129
Medlem
raketen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbobelito
Tack för det, hoppas det fick dig att känna dig bättre!
ja tycker att det är helt sanslöst att du kan förlora så mycke pengar på så bra analyser du får verkligen skylla dej själv om du inte köper på båtten och inte säljer på toppen
Citera
2023-04-12, 17:17
  #130
Medlem
raketen66s avatar
mycke bra analyser har släppts den sista tiden med tex sp500 och crypto
Citera
2023-04-12, 17:23
  #131
Medlem
raketen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiiiiiii
Någon som kan ladda upp boken? Man blir ju intresserad å se vad hab försöker sälja 😅
du får väl ta o köpa den själv
Citera
2023-04-13, 08:49
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raketen66
jag kan säga att han är en av det bästa i gamet. han säjer att det är enkelt för han att göra analyser typ som att vara ute och cyckla

Låter väldigt likt någon som hamnat i en sekt. Alternativt hjälper till i upplägget att klä av folk pengar. Eller både och.

Det verkar som det minskat lite med dessa ”tradingproffs” i takt med konjukturen. När Covid-”återhämtningen” rusade så var det ju inte speciellt svårt det här med att göra pengar på börsen. Åtminstone att ha gröna siffror under en tid. Det som krävdes var att man klarade av att göra en överföring till en depå och sedan hitta köpknappen. Lite hybris på detta, och vips så är man analytiker av finansiella instrument.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback