Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-01-24, 19:23
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10juni
Undrar detsamma. Jag har skrivit till supporten, men ännu inte fått något svar.

Här är Mail2Worlds twitterkonto:
https://twitter.com/Mail2WorldInc/st...19273088163840

Ytterligare en diskussionstråd i ämnet:
http://notiser.xn--trby-loa.se/probl...ay-se-home-se/

Har spray konkat? Använder inte spray själv men har familj som gör det och det går inte längre att logga in på webadmin.
Citera
2022-02-16, 18:39
Bannlyst
Märkte det idag då jag kom på jag har en spraymail. Hur gör jag för kolla min inkorg, är det bara till att pynta för en månad? Har ev haft den som lösen återställnings adress och vill gärna komma ut inkorgen.
Citera
2022-02-17, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Att använda Spray och Hotmail idag är som att fortsätta använda AOL. Det finns ett bäst-före-datum för vissa internetfenomen, vilket är en konsekvens av att gamla tjänster slutar fungera och nya dyker upp, som fungerar mycket bättre.

Hotmail/live/outlook är microsoft. Hotmail/live/outlook kommer inte försvinna någon gång snart. Även om du i framtiden kanske inte kan skapa nya konton med hotmail, så lär ju hotmailkontona som finns finnas kvar så länge microsoft har kvar en mailtjänst.

Vad har hotmail blivit ersatt av som är mycket bättre? Du kanske tänker på outlook? Det är samma sak, det är bara namnen som skiljer.

Sedan vet jag inte om jag tycker mailen har blivit så mkt bättre överlag. Jag får dock intrycket av att de spionera mycket mer på en. Jag menar de kommer med förslag på svar, hur kan de göra det utan att ha spionage program. Sådana framsteg kan jag vara utan.

När det gäller spray, så är det lite sorgligt att se dem idag. En skugga av sitt gamla jag. Men de som klickar på dessa pdf filer och betalar utan att ens verifiera med deras kundsupport att mailen är äkta, de är idioter, för det känns som scam.
Citera
2022-02-17, 10:17
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag har inte Spray. Bara klickade på länken och visade bild på vad som är på den.

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Ja... Home.se var ju tyvärr min huvudmail då... Ganska bra på det sättet att det var en liten och numera relativt okänd mailhost där det inte kom några spam att tala om.
Har iofs en Gmail, men har lite moraliska betänkligheter för ett multinationellt storföretag som är så kåt på personlig info som Google...
Så vad finns det för (självklart gratis ) alternativ som epost nu för tiden då? Visst kan jag googla, men vad REKOMMENDERAR ni?
De brukade säga själva att de hade ett sånt bra namn på domänen (home.se) att de skulle aldrig försvinna. Men försvann gjorde de.
Citera
2022-03-22, 22:48
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Hotmail/live/outlook är microsoft. Hotmail/live/outlook kommer inte försvinna någon gång snart. Även om du i framtiden kanske inte kan skapa nya konton med hotmail, så lär ju hotmailkontona som finns finnas kvar så länge microsoft har kvar en mailtjänst.

Vad har hotmail blivit ersatt av som är mycket bättre?

Jag får dock intrycket av att de spionera mycket mer på en. Jag menar de kommer med förslag på svar, hur kan de göra det utan att ha spionage program. Sådana framsteg kan jag vara utan. När det gäller spray, så är det lite sorgligt att se dem idag. En skugga av sitt gamla jag.

Senast jag använde Hotmail, så var det fruktansvärt buggigt. Man fick stora mängder skräppost hela tiden. Loggade man in från ett annat ställe någon gång, så låstes kontot vilket var mycket osmidigt när man exempelvis var på resande fot. Jag såg hur det gradvis försämrades så jag bytte till andra alternativ, som exempelvis Yahoo. Där har man fräschat upp tjänsten och den fungerar mycket bättre, nästan inget strul eller skräppost över huvud taget. Det finns även andra nyare alternativ, som fungerar stabilt.

Nä, Microsoft kommer nog inte att överge sin tjänst Hotmail i första hand. Jag får dock intrycket när jag pratar med folk, att allt fler i högre utsträckning överger tjänsten, av liknande skäl som jag själv hade. Ovanligt numera att någon använder Hotmail, när man kommunicerar via Epost. Det har kommit flera nya alternativ, som är smidigare och stabilare att använda. Det märks när nästan ingen använder tjänsten längre. Microsoft lär inte skrota Hotmail i första hand men dom kan komma att skapa en helt ny, liknande tjänst i framtiden och ta bort den gamla, när dom tappat tillräckligt många användare.
Citera
2022-03-23, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Senast jag använde Hotmail, så var det fruktansvärt buggigt. Man fick stora mängder skräppost hela tiden. Loggade man in från ett annat ställe någon gång, så låstes kontot vilket var mycket osmidigt när man exempelvis var på resande fot. Jag såg hur det gradvis försämrades så jag bytte till andra alternativ, som exempelvis Yahoo. Där har man fräschat upp tjänsten och den fungerar mycket bättre, nästan inget strul eller skräppost över huvud taget. Det finns även andra nyare alternativ, som fungerar stabilt.

Nä, Microsoft kommer nog inte att överge sin tjänst Hotmail i första hand. Jag får dock intrycket när jag pratar med folk, att allt fler i högre utsträckning överger tjänsten, av liknande skäl som jag själv hade. Ovanligt numera att någon använder Hotmail, när man kommunicerar via Epost. Det har kommit flera nya alternativ, som är smidigare och stabilare att använda. Det märks när nästan ingen använder tjänsten längre. Microsoft lär inte skrota Hotmail i första hand men dom kan komma att skapa en helt ny, liknande tjänst i framtiden och ta bort den gamla, när dom tappat tillräckligt många användare.

Hotmail och outlook är samma sak som sagt, bara namnet som skiljer. En orsak till varför de har flera namn av samma tjänst kan ju vara att de vill ge folk en ny chans på alla bra användarnamn. Skulle något helt nytt komma som inte går att migrera hotmail/outlook/live till av någon anledning, så lär de nog fortfarande låta dem självdö snarare än stänga ner dem. Inget kan veta säkert, men det gäller ju gmail/yahoo etc också. Men att ha ett hotmail konto är lika säkert som att ha ett outlook konto.
Citera
2022-07-12, 14:52
Medlem
Jag har faktisk precis betalt før andra gangen. Är lite sur, det går automatiskt men jag har aldrig lyckats logga in! Ær ju bara dumt och lat som inte inte har tagigt tag i det førens nu. Ær det någon som vet var man kan logga in? Har prøvet dom lænkarna hær men dom funkar i alla fall inte nu. Eller vet någon hur man slutar betale før det? (Ursækta dansk autocorrekt)
Citera
2023-10-11, 01:06
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rompiratengusse
Jag har faktisk precis betalt før andra gangen. Är lite sur, det går automatiskt men jag har aldrig lyckats logga in! Ær ju bara dumt och lat som inte inte har tagigt tag i det førens nu. Ær det någon som vet var man kan logga in? Har prøvet dom lænkarna hær men dom funkar i alla fall inte nu. Eller vet någon hur man slutar betale før det? (Ursækta dansk autocorrekt)

Det fungerar att logga in här (OBS! endast "http"), här eller här.
Dessvärre tycks det inte gå att läsa e-posten, trots att alla mappar syns. Däremot fungerar det att skriva och skicka nya meddelanden.
Det var ju ett tag sedan du skrev så hoppas att du har lyckats hitta ett sätt att stänga av autobetalningarna.
I annat fall finns en teoretisk men kanske mikroskopisk chans att få svar av ev. support:
support AT mail2world.com.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2023-10-11 kl. 01:27.
Citera
2024-02-28, 00:33
Medlem
Såhär kommer du åt din spray mail igen:

1. Logga in och köp premiumskiten för 29kr
2. Avbryt prenumerationen direkt
3. Lägg till extra mailkonto i gmail eller liknande bland dina inställningar

Edit: Du kanske kan nå din mail direkt via https://spray.pangia.biz/app/ så fort du köp premium. Annars följ stegen nedan.

Fyll i popupen med följande inställningar:

Användarnamn: din.mailaddress@spray.se

POP3-server: pop3.mail2world.com
POP3 Port: 995
Encryption: SSL/TLS

IMAP4 Server: imap.pangia.biz
IMAP4 Port: 993

SMTP Server: smtp.pangia.biz
SMTP Port: 465

Din gmail inbox kommer sedan fyllas på från din spray inkorg
Senast redigerad av pur3wolf 2024-02-28 kl. 00:38.
Citera
2024-11-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pur3wolf
Såhär kommer du åt din spray mail igen:

1. Logga in och köp premiumskiten för 29kr
2. Avbryt prenumerationen direkt
3. Lägg till extra mailkonto i gmail eller liknande bland dina inställningar

Edit: Du kanske kan nå din mail direkt via https://spray.pangia.biz/app/ så fort du köp premium. Annars följ stegen nedan.

Fyll i popupen med följande inställningar:

Användarnamn: din.mailaddress@spray.se

POP3-server: pop3.mail2world.com
POP3 Port: 995

IMAP4 Server: imap.pangia.biz
IMAP4 Port: 993

SMTP Server: smtp.pangia.biz
SMTP Port: 465

Din gmail inbox kommer sedan fyllas på från din spray inkorg
Tack så mycket wolf. Nu kom jag åt min mail.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in