Citat:
Det finns vettigare polacker att vara stolt över. Kurwa!Jag är avundsjuk på den här polacken och imponerad, vem kunde tro att på 2000-talet gick det att skapa ett sådant monsterföretag inom finanssektorn?
När allt var redan uppfunnet, trodde man och att det gick överhuvudtaget att bygga upp företaget,
Eftersom när banker och finansbolag upptäckte att deras affärsidé fyller ett behov på marknaden då kunde de skapat en konkurrerande tjänst och öst in miljarder på marknadsföring.
När allt var redan uppfunnet, trodde man och att det gick överhuvudtaget att bygga upp företaget,
Eftersom när banker och finansbolag upptäckte att deras affärsidé fyller ett behov på marknaden då kunde de skapat en konkurrerande tjänst och öst in miljarder på marknadsföring.
Det enda klarna gör är att lura stenrika principfasta stoners som mig en gång på 500 spänn, lura in svagsinta att konsumera mer än de har råd till temporärt innan fogden kommer.
Men sen då ? Paypal har skött onlinebetalningar i resten av världen finfint sen hedenhös.
Exakt vad bringar tatteklarna till bordet annat än som han muppen som citerades innan sa, att leva på kronofogden och inkasso.
Som Lund som jag sällan håller med i andra ämnen sa:
Citat:
Fogden finns bara här, hur tror du att klarna ska kunna svina vidare med profit i fria länder ?
Klarnas uppstart är alltså byggd på den svenska uppfinningen Kronofogden och Evig skuld, som klämmer pengar ut de fattigaste och dummaste.
Jag är väl insatt i Intrum och dess affärer i Spanien och Italien sedan länge och hur det inte ens finns en organiserad inkassoverksamhet i de flesta eu-länder.
Jag skulle alltså oavsett mitt brinnande hat över den där jävla pizzan vara skeptisk till att placera pensionen i Klarnaaktier. Capish ?
Hur funkar inkasso i Polen exempelvis ?