Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
Nej jag har inte provat - men tänker dessa dopningspreparat är väl i sig själva substitut. Funkar inte livet utan? Det blir ju ett substitut för livet självt, om man dopar sig.
Är man missnöjd med sin tillvaro - och försöker förbättra den? Då säger ju ditt undermedvetna att du inte tycker du duger som du är. Så ger du kroppen preparat - och den blir någon annan än den du egentligen är.
Jag tänker det skulle funka att inte vara så kräsen. Denna boostning med preparat, gör kanske att du tycker bättre om dig själv - en stund, så länge preparatet verkar.
Är det en elitistisk grej? Du speglar dig i hur andra är, och om du kan ge dig själv en bättre poäng, gör du det på andras bekostnad. Det är liksom "lånta fjädrar".
Du är säkert bra som du är!
Jag är föredetta missbrukare. Jag kunde vända på allt av mitt liv genom att medicinera med buprenorfin.
Buprenorfin har tryckt ner mitt testosteron från 20+nmol/dl till 10nmol/dl. på bara några få år.
Allt i mitt liv fungerar bra, socialt och ekonomiskt, jag har det extremt bra, men så slutar jag kunna ha utbyta av kampsportsträning och tyngdlyftning.
Jag snackade med läkare här i Norge, men jag var tvungen att vara på 7nmol/dl för att trt skulle vara aktuellt.
Och då hade jag redan genomlidit år av svettattacker, trötthet, svaghet, ont i ryggen, låg smärttröskel, extrem trötthet jag inte kunde vila ut.
Det kändes som att jag var helt slut hela tiden. Och nu menar jag inte att det är tuffare för föredetta missbrukare, men för mig var det extremt tufft. Speciellt libido, jag har alltid varit van med att kunna leverera i sängen, även här började jag få problem när testosteron gick från 20 till 10 nmol.
Valet var enkelt: jag kör min egen TRT med 150 mg cypionate per 7 dagar och min kropp har aldrig haft det bättre. Jag tränar många dagar i veckan och har väldigt lite smärta. Alla bieffekter av lågt testo är borta.
Den moderna världen är giftig mot testosteron. Förhoppningsvis kan fler män få hjälp i framtiden.