Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-24, 22:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
T Q satt väl rätt länge innan det började misstänkas att han kanske drogats och manipulerats till att erkänna i stort sett allt som kvällstidningarna skrivits om. Den som framhärdade i att han var skyldig var GL.

Ja där också. Att kvinnan i detta fallet är ett psykfall och måhända kriminell gör inte Lambertz bättre.
Citera
2021-03-24, 23:00
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du fick en källa i mitt inlägg ovan men du kan gå direkt hit också:

https://omni.se/expert-medier-kan-go...ortal/a/OQzEOE

GW har för övrigt själv sagt att han inte riskerar förtal för sina uttalanden i TV4, det är TV4 som tar den risken enligt GW.
Ja, de medier som direktsände riskerar förstås att åka dit för förtal eftersom de är ansvariga utgivare av innehållet. Det har jag aldrig sagt emot. Däremot undrar jag om Lambertz själv är rättsligt immun i sammanhanget, eftersom till och med artikeln du länkar till menar att det är han som begått själva förtalet. Det kan ju finnas fler än en part som gör fel.
Citera
2021-03-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hur fick flickebarnet förresten öht upp den långe GL till övervåningen/sovrummet i hans bostad??!
Fanns det en varuhiss??
Att först Coronaexponera och därefter sexuellt exploatera en skör 71åring, det måste väl faen vara kriminaliserat?!
Allting är egentligen väldigt enkelt, om man som jag väljer att tro att jag vet bättre än alla andra.

Ett, vad är hon 40 år yngre eller nått sådant än herr Lambertz. Hon borde kunna göra bättre ifrån sig än en 71 åring som dessutom ser meningslöst vidrig ut.

Två, Han säger själv att han är "lite kladdig av mig" vilket han även säger sig ha sagt till kvinnan.

Tre, säger GW att han är en "jävla fåne" så är det så punkt slut.

Slutsats, han har haft sex med en mycket yngre kvinna där han varit drivande och det hela har haft ett inslag av tvång över sig även om kvinnan på något sätt inte gjort allt för att få denna vidriga människa bort från sig. Hon har velat men ändå inte och efteråt har hon insett vad som hänt. Hon har utan framgång försökt tvätta bort denna vidriga människa från sin kropp men han fortsätter att dyka upp som en mardröm i vaket tillstånd. Hon har diskuterat detta med en vän som naturligtvis gett henne stöd i de faktum att hon måste vara våldtagen och därmed vara berättigad till ett saftigt skadestånd. Är detta våldtäkt, ja med tanke på att ingen kvinna frivilligt skulle låta denna (har jag sagt att han ser vidrig ut) avart bestiga henne så lutar det starkt åt att han är dömd innan lagen sagt sitt. Att kvinnan sedan förmodligen är en ytterst oansvarig och "ej att lita på person" är en annan sak som inte har någon sexuell betydelse.
Citera
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jono123
Att bevisningsfrågan är ett stort problem vid den här typen av brott är välkänt. Och det är inte konstigt att fler frias än fälls, även i fall där en våldtäkt har begåtts eftersom ord oftast står mot ord. Så jag tycker det är helt sjukt att man i tråden hänger ut den här stackars kvinnan på det sätt man gör, när ingen av oss har nån aning om vad som faktiskt har hänt. Det är allt jag säger. Frågan är inte mindre absurd än påståendet att kvinnan är en fullständig galning.

Det finns bevis för hennes galna beteende: (FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April

Inte alls absurt.

Den fakta som finns är att han är oskyldig. Att du istället hävdar att han är oskyldig i brist på bevis antyder att han är skyldig vilket är absurt.

Om du blir anklagad och sedan frikänd. Vad vill du ska stå i tidningen? Oskyldig eller han kunde tyvärr inte dömas för vi har inga bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
S om båda är supfulla, ingen ger samtycke men har någon form av sex så ska båda fällas, är det så du tänker?

Man får se från fall till fall men finns ingen heder i att pumpa en utslagen stupfull kvinna.
Citera
2021-03-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lambertz tycker själv att man kan det i vissa fall. Du kanske inte var född när efterspelet av styckmordsrättegången pågick?

En första förutsättning för skadestånd är väl att personen lidit skada. Lambertz är pensionär, pensionen stoppas inte för att han suttit häktad ett tag. Han har alltså inte lidit ekonomisk skada. Ideella skadestånd, för att man känner sig kränkt är löjligt låga i Sverige enligt praxis som Lambertz själv varit högst delaktig i att skapa. Enligt praxis får den som som umgås med kriminella får inte lika högt skadestånd för att exempelvis blivit misshandlad jämfört med den som oprovocerat blir påhoppad av random galning.

Det jag "tyckte" om skadestånd skulle nog kunna motiveras rättsligt.

Citat:
En välkommen kursändring från JK
”Det finns ett starkt stöd för att lidandet ökar ju längre ett frihetsberövande pågår. Det är därför rimligt att tiden ska ges en större betydelse än tidigare och att ersättningen därför ska öka exponentiellt över tid.” Vidare klargörs det att detta” innebär bland annat att Justitiekanslern kommer att justera sina så kallade normalbelopp, dvs. de schabloner som används som utgångspunkt för att bestämma lidandeersättning.”

https://www.svd.se/en-valkommen-kursandring-fran-jk

Tror du lever i det förgångna och inte direkt är uppdaterad och är här för att tala om GL tidigare tjänster och uttalanden. Jag här är för aktuellt fall.
Citera
2021-03-24, 23:03
Medlem
Jag tyckte för en massa år sedan att han var cool och udda, han gjorde skillnad på något vis. Lite så man kan hamna som ej fullt utvecklad och lätt naiv när man är i den åldern som jag då var.

Sedan kom Quick.... han hade i och för sig gett varningstecken innan men vem kunde ana det förfall som komma skulle? Där någonstans så blev han en lallare för mig.

Nu: han är så ruskigt nöjd med sig själv. Jag upplever att han tror sig fått någon sorts renässans och att han känner att han återigen kan få lusten att leva ut sitt hela register. Det här ska bli hans comeback!
Nu har han gått från lallare till en lallande tomte.

Han generar mig och allt han gör är pinsamt. Inombords så skriker jag ”sluta nu, idiot, snälla”.

GW fullständigt mördade honom i en artikel idag.
Citera
2021-03-24, 23:03
Avstängd
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ja, de medier som direktsände riskerar förstås att åka dit för förtal eftersom de är ansvariga utgivare av innehållet. Det har jag aldrig sagt emot. Däremot undrar jag om Lambertz själv är rättsligt immun i sammanhanget, eftersom till och med artikeln du länkar till menar att det är han som begått själva förtalet. Det kan ju finnas fler än en part som gör fel.

Han spred det bara till ett äng journalister, det räcker knappast till förtal.
Citera
2021-03-24, 23:04
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Samtyckeslagen är ett juridiskt missfoster. Låt vuxna människor vara ansvariga för sina egna handlingar. Fungerar överallt utom i feminist-Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Det fungerade inte ens här med en fd justitiekansler och en student i juridik pga alkoholen.

Det här var nog det hittills mest insiktsfulla och tänkvärda meningsutbytet i tråden. Satt som en smäck. Tack!
Citera
2021-03-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Hur fan kan Annika Bokefors få handlägga Göran Lambertz anmälan, minsta barn kan ju se att det är jäv så det skriker om det och att det ger Lambertz ännu mer ammunition i sin enligt egen utsaga "besvikelse och ilska" mot det rättsväsende han har tjänat under hela sin karriär.

Finns det inga chefer som har någon som helst koll på vad som är lämpligt?

Ja detta förfarande blir bara sjukare ju mer man orkar tänka på det. Inte ens den politiserade och feminiserade Polismyndigheten låter de poliser som varit inblandade i nåt som luktar lite skunk utreda och bedöma sig själva.
Åklagarmyndigheten bör nog sättas under lupp.
Och som sagt: det blir till högoktanig bensin för Lambertz.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Säg inte det, Göran Lambertz kanske tvingar fram en debatt och förändring av det absurda systemet som gäller vid sexualmål, vem vet, lagstiftningen kanske rentav blir könsneutral...

Under tiden poppar jag mera popcorn och väntar på nästa twist i den här historien

Könsneutral sexuallagstiftning? DET lär nog dröja. Men nog kan det komma något gott ur detta: att en juridisk top-dog som Lambertz nu inifrån systemet går helt bärsärk och rör sönder grytan, det lär nog ge konsekvenser.
Debatten lär ta fart. Den har bara börjat. Pop-pop.
Citera
2021-03-24, 23:09
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Ska inte GL skänka bort pengar till Meetoo och feminister
Skadeståndet ska gå till Dawid. Journalisten som sitter i fängelse i Etiopien.
Citera
2021-03-24, 23:09
Medlem
Nu går väl gubben ändå över styr. Börjar närma sig galenskap. Dessutom så sorgligt att haten, som inte minst uttrycks här - nu lett till att kvinnan ska behöva skyddat boende. Skärpning!
https://www.tv4.se/artikel/53pyhzQqL...symbolhandling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in