• 86
  • 136
  • 176
  • 185
  • 186
2022-06-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag gillar Bulletin men är kritisk till en debattörs hyllande av "sluta skjut" i Malmö. Som boende i Malmö ser man det ena mer korkade efter det andra. En sak har de gemensam och det är att de klämmer lite här och där på en ballong. Problemen bara flyttar på sig. Projektet beskivs som lyckat, det är det inte. Möjligen flax, 4.4 skjutningar i månaden har minskat till 3.3. Men alla dårar f¨år stanna i riket på bidrag och odla nya generationer.

Danskarna däremot utvisar och minskar bidragen, vräker folk, våldsverkare får zonförbud, de får inte ens gå på restaurang eller pub eller vara på tex Stureplan eller Möllan. Deras bilar beslagtas omdelbbart om de "vansinneskör" och bilen säljs på aktion. Ghetton rivs. De som bor där har 24 månader på siga tt ordna eget boende själva, När livet blir allt hårdare och hårdare för de kriminella och dysfuntionella så erbjuds de ett hemvändarbidrag på 2 år socialpengar cash om de skriver på ett papper. För övrigt skall alla Syrier hem oavsett eftersom det är fred i Syrien nu.

Vad är det du gillar? Tidningen drivs av någon kurd som SD-WTna dyrkar som är tydligen ekonom, men kan inte ens driva en sketen nätblogg ekonomiskt. Sen kan man undra vad bloggen egentligen tillför för något nytt som inte redan finns? Hela konceptet känns tjatigt och de få gånger jag besökt den sidan, har jag lämnat snabbt.
Citera
2023-04-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Vad är det du gillar? Tidningen drivs av någon kurd som SD-WTna dyrkar som är tydligen ekonom, men kan inte ens driva en sketen nätblogg ekonomiskt. Sen kan man undra vad bloggen egentligen tillför för något nytt som inte redan finns? Hela konceptet känns tjatigt och de få gånger jag besökt den sidan, har jag lämnat snabbt.

Det som på svenska kallas ”Nationalekonomi” (på engelska ”Economics”) är en helt annan disciplin än det som företagsekonomer och privatekonomer sysslar med. Tino är forskare i nationalekonomi (och ekonomisk historia), d.v.s. ett yrke som inte har några som helst likheter med yrket ”företagsekonom” eller ”privatekonom”.

Oavsett så finns det massvis med personer som är fenomenala som yrkesutövare men samtidigt är utomordentligt usla på att sköta sitt privatliv/privatekonomi/hälsa. Det mest klassiska exemplet är väl t.ex. alls erfarna, yrkesskickliga överläkare man stött på inom cancervården som röker 2 paket cigg om dagen, aldrig använder solskyddsfaktor och spraymålar reservdelar till sin motorcykel i sitt oventilerade garage utan att använda skyddsmask.
Senast redigerad av Endstation 2023-04-22 kl. 12:24.
Citera
  • 86
  • 136
  • 176
  • 185
  • 186

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in