Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-03-10, 15:24
Medlem
Båda blir ju att man tar det vid måltid så det är inga konstigheter. Men vad är bäst, om det ens spelar roll , att ta det lite tidigare eller lite senare?
Citera
2021-03-10, 15:26
Medlem
pigfaceregulates avatar
Spelar ingen större roll i de flesta fall. Men D-vitamin bör intas tidigt då det är uppiggande och stör kroppens naturliga produktion av melatonin.
Citera
2021-03-10, 16:26
Medlem
SexSexSexs avatar
Det finns ett allmänt råd att ta vitaminer på morgonen och mineraler på kvällen
minns att jag sov väldigt bra på ett preparat som var uppdelat så, två pulver man tog en typ på morgonen och en annan på kvällen

har också hört från en hälsokostarbetare att det är lite väl tungt för kroppen att ta alla typer på en gång

Citat:
Ursprungligen postat av pigfaceregulate
Spelar ingen större roll i de flesta fall. Men D-vitamin bör intas tidigt då det är uppiggande och stör kroppens naturliga produktion av melatonin.

Väldigt intressant information Den ska jag komma ihåg
Citera
2021-03-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
Det finns ett allmänt råd att ta vitaminer på morgonen och mineraler på kvällen
minns att jag sov väldigt bra på ett preparat som var uppdelat så, två pulver man tog en typ på morgonen och en annan på kvällen

har också hört från en hälsokostarbetare att det är lite väl tungt för kroppen att ta alla typer på en gång

Väldigt intressant information Den ska jag komma ihåg
Järn och c vitamin brukar säljas i ett. Hur gör man där tro
Citera
2021-03-11, 13:09
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Järn och c vitamin brukar säljas i ett. Hur gör man där tro

det finns gott om produkter som inneåller enbard c vitamin eller är parade med andra tillskott som itne är farliga att ta i hög dos
Citera
2021-03-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
det finns gott om produkter som inneåller enbard c vitamin eller är parade med andra tillskott som itne är farliga att ta i hög dos
Men järn är effektivare om det tas med c vitamin
Citera
2021-03-11, 14:43
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Men järn är effektivare om det tas med c vitamin

just det, stämmer, samtidigt kan man inte ta för stora doser järn, men man kan ta hur mycet c vitamin som helst i princip

så att köpa separat är bättre
Citera
2021-03-18, 12:25
Medlem
Magnesium och zink brukar jag ta på kvällen, jag sover riktigt bra när jag tar det mot kvällen och kroppen får varva ner.
Omega3 samt dvitamin tar jag på morgonen, C-vitamin (askorbinsyra) sprider jag ut lite under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in