Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-19, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Exakt! Ett problem r att mnga killar idag vill ha tjejer som r oskulder OCH lttillgngliga.

Mnniskor som vet sitt vrde ligger inte runt. Henne fr du uppvakta, och ska du ligga med henne mste du ha ngot att komma med. Ett problem idag r att s mnga killar tycker det r orttvist at behva ha ngot att komma med.

Problemet r inkonsekvensen, du beskriver det ju sjlv i frsta meningen.

Och inte att dr skulle sitta ngot sjlvvrde i att ha lite sex.

Mnniskor som vet vilka de r, och respekterar sig sjlva, ligger s mycket som DE nu vill, och kan.
Detta gr ingen mnniska, kvinna eller man, till en smre mnniska.
Citera
2021-03-19, 09:19
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Problemet r inkonsekvensen, du beskriver det ju sjlv i frsta meningen.

Och inte att dr skulle sitta ngot sjlvvrde i att ha lite sex.

Mnniskor som vet vilka de r, och respekterar sig sjlva, ligger s mycket som DE nu vill, och kan.

Det beror p. Att ha mycket sex i en stabil parrelation r alldeles utmrkt. Det kan bidra till att strka sammanhllningen och motverka parsplittring. Promiskuitet r dremot dligt. Vi det att det leder till smre parbildningsfrmga och kad risk fr spridning av sjukdomar - jag gissar att det ocks leder till kad ensamhet och smre vlmende. Det r definitivt inte nskvrt ur ett samhllsperspektiv.
Citera
2021-03-19, 09:52
Avstngd
Hovslttsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Det kan det ju gra, om mnniskor brjar tycka illa om dig. Man bestmmer ju inte sjlv om man r en bra mnniska eller inte.
Citera
2021-03-19, 10:41
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Boken Masochist Nationalism handlar om hur mngkulturalister beundrar andra rasers kultur lika mycket som "hgerpopulister" beundrar sin egen kultur.
http://humanisterna.se/video/masochi...goteborg-2019/

Men det finns konservativa som dig som beundrar frmmande kulturer, eftersom dessa kulturer r mer konservativa.

Delar inte din beskrivning. Tvrtom brukar det vara just de politiskt korrekta som stndigt pstr att Sverige r vrldens bsta land, inom precis allt. All kritik mot Sverige ses som Sverigehat som frstr Sverigebilden.

Sen skulle jag inte hvda att koncept som exempelvis sexuell kyskhet r ngot frmmande fr svensk kultur. Snarare r det det senaste halvseklets sexuella revolution som har svag historisk frankring i det svenska. Kulturell masochism vore om jag beundrade kyskhet i andra kulturer, men avskydde kyskhet i min egen kultur.
Citera
2021-03-19, 11:24
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ett problem r att mnga killar idag vill ha tjejer som r oskulder OCH lttillgngliga.

S har det alltid varit.
Citera
2021-03-19, 17:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Delar inte din beskrivning. Tvrtom brukar det vara just de politiskt korrekta som stndigt pstr att Sverige r vrldens bsta land, inom precis allt. All kritik mot Sverige ses som Sverigehat som frstr Sverigebilden.

Sen skulle jag inte hvda att koncept som exempelvis sexuell kyskhet r ngot frmmande fr svensk kultur. Snarare r det det senaste halvseklets sexuella revolution som har svag historisk frankring i det svenska. Kulturell masochism vore om jag beundrade kyskhet i andra kulturer, men avskydde kyskhet i min egen kultur.

Tnker du p den hr artikeln?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ett-overtramp

Det r inte det boken Masochist Nationalism handlar om. Den handlar om att progressiva beundrar andra kulturer p samma stt som "populister" beundrar sin egen.

Du vet att Afs' partisymbol r ett hjrta med en svensk flagga i?
Det r SD och Afs som kallar sig "Sverigevnner" och sina rrelser Sverigevnliga.
Det r SD-folk som Rebecka Fallenkvist som har den svenska flaggan p sin facebook.
Pk-politiker r vl ofta mer frtjusta i EU-flaggan eller prideflaggan.
Citera
2021-03-19, 18:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Ja, det r mycket intressant. Detta perspektiv p HIV r ju vldigt underrepresenterat eftersom man ej vill visa att konservativ sexualitet kan vara skyddande mot HIV. Istllet r det ju bekvmt att pst motsatsen, att HIV beror p afrikaner lyssnar fr mycket p pven eller ngot sdant.

Islam verkar vara enda motkraften mot sexuell liberalisering p samhllsniv. Oskuld till ktenskapet r ju dtt i mer eller mindre hela kristna vrlden. Vet att det ofta uppfattas som provocerande, men jag ser islams frmga till motstndskraft mot mycket modernisering som en styrka. I synnerhet dess frmga att inte bara stoppa sekularisering, utan ven vrida tillbaka sekularisering r imponerande.

Kritiker av abstinensundervisning har dock rtt i att det inte kommer ge nskade resultat. Att ge abstinensundervisning till ungar i en sexualliberal kultur (som dagens USA dr s gott som alla har sex fre ktenskapet) kommer ju naturligtvis inte leda till kyskhet. Det finns ingen politisk lsning p det. Samma i Afrika, de muslimska lnderna har inte ndvndigtvis bttre politik mot HIV, men dremot en "bttre" befolkning.

Att frneka att HIV sprids genom sexuell degenerering (att bgar r i srklass mest drabbade gruppen i Vst sger allt) r som fett-feminist-aktivister i USA som frnekar att fetma leder till smre hlsa.

Jo, visst r det s. Jag antar att islam mjligen r en positiv kraft fr subsahara-afrikaner, inte bara trycker de locket p sexuell kaosbeteende, men de hller ihop familjen ocks och skapar drmed ngonslags ordning i kaoset drnere.

Tror jag lst att ven nation of islam i USA haft positiv inverkan p dess medlemmar, som vertrffar andra afro-amerikaner i allt frn skola till minskad kriminell beteende och nrvarande familjefder.

Jag tnker mig att en religion r som en handske, den passar inte alla hnder. Islam behver varesig stasiater eller europeer, men kanske den skulle skapa den nskvrda ordningen ven bland latinamerikaner? I indiernas fall tycks islam ge en liten bromspedal som ger hinduismen (med dess komplexa blandning av hgklassig filosofi och primitiv paganism) vertaget i den kaotiska subkontinenten, men likvl finns mycket mer HIV i Indien n i Pakistan och Bangladesh.

Kriminalitet tycks ocks falla i islamistiska lnder, men klankrig tycks ka. Jag har aldrig accepterat att man lgger locket p fr folks frihet p det stt man gr inom islam, men total kaos och anarki r antagligen nnu vrre n tyrannisk ordning.

Vi kan knappt frestlla oss en Vrld utan religisa moralsystem, sekularism lyckas ju inte byta religionens moralsystem utan rver till stora delar religionens definition av gott och ont. Humanism r en arvinge till kristendomen, men moralismen hos sekulra personer konverteras till fler moraliska plattityder och yttlig virtuesignalling till omvrlden istllet fr en djupare godhetsbevis som skulle reserveras till Gud. Ifall Sverige exempelvis skulle falla till samma materialistiska standard som i medeltiden (exempelvis med en vulkanutbrott som ger upphov till 2 r av vinter utan att grdor vxer), bara d skulle svenskarnas sekulra moral och krleken till ens grannar prvas p riktigt.

I landet av mjlk och honung r det givetvis enkelt att leka att vara god.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-03-19 kl. 19:19.
Citera
2021-03-19, 19:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jo, visst r det s. Jag antar att islam mjligen r en positiv kraft fr subsahara-afrikaner, inte bara trycker de locket p sexuell kaosbeteende, men de hller ihop familjen ocks och skapar drmed ngonslags ordning i kaoset drnere.

Tror jag lst att ven nation of islam i USA haft positiv inverkan p dess medlemmar, som vertrffar andra afro-amerikaner i allt frn skola till minskad kriminell beteende och nrvarande familjefder.

Jag tnker mig att en religion r som en handske, den passar inte alla hnder. Islam behver varesig stasiater eller europeer, men kanske den skulle skapa den nskvrda ordningen ven bland latinamerikaner? I indiernas fall tycks islam ge en liten bromspedal som ger hinduismen (med dess komplexa blandning av hgklassig filosofi och primitiv paganism) vertaget i den kaotiska subkontinenten, men likvl finns mycket mer HIV i Indien n i Pakistan och Bangladesh.

Kriminalitet tycks ocks falla i islamistiska lnder, men klankrig tycks ka. Jag har aldrig accepterat att man lgger locket p fr folks frihet p det stt man gr inom islam, men total kaos och anarki r antagligen nnu vrre n tyrannisk ordning.

Norge och Sverige r nog de lnder i Europa med flest somalier per capita.
Citera
2021-03-19, 19:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Norge och Sverige r nog de lnder i Europa med flest somalier per capita.

r inte riktigt skert vad det har med mitt inlgg att gra?

Men ifall man ska sga ngot bra om somalier s r det att de, olikt andra afrikaner, har starka familjeenheter som hller ihop i vtt och torrt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-03-19 kl. 19:21.
Citera
2021-03-19, 19:28
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
P 60 -talet - med P -piller och kad jmstlldhet.

Unorthodox ger en allt annat n charmig bild av konservativ sexualitet.
Och the human centipede ger en ocharmig bild av liberal sexualitet eller vart ville du komma?
Citera
2021-03-19, 19:49
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Och the human centipede ger en ocharmig bild av liberal sexualitet eller vart ville du komma?

Du tnkte aldrig tanken att om jag hade velat hnvisa till The Human Centipede s hade jag hnvisat till just den skrpfilmen?
Citera
2021-03-19, 20:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet

Vi behver inte g s lngt ut till fiktiva Vrldar fr att finna den ocharmiga bilden dock. Man kan g till valfri aids-klinik eller se p statistik om ensamstende mammor i liberala lnder eller se p snderopererade kvinnor i Beverly Hills eller bara vittna om vad hiphop, realityshows och porrtrsket gr med bde mns och kvinnors sexualitet.

Bortom moraliska vinkeln finns givetvis den mer relevanta och tidslsa darwinistiska synen p sexualitet: vad fungerar? Houellebecq serverar oss med den hrda sanningen:

Citat:
[T]he advance of Islam is just beginning, because demography is on its side and because Europe, which has stopped having children, has entered a process of suicide. And it is not really a slow suicide. Once you have arrived at a birth rate of 1.3 or 1.4, then in reality things go very fast.

Tillslut s r det nog s att liberaliseringen av sexuella vanor bara ger upphov till dess upplsning. Du kan till och med inkludera de muslimer som liberaliseras i berkningen, d de ocks kommer f frre barn och drmed d ut. Mark Steyn gjorde observationen att en kortvarig liberalisering hnde ven i muslimska lnder, men medelklassfamiljer med en mer liberal syn p sexualitet fick vldigt f barn i jmfrelse med konservativa muslimer och en generation senare s hade de ingen chans att fortg med liberaliseringen, vi fick istllet Erdogan och muslimska brdraskapet som mer dominanta pjser i muslimska lnder.

Tidens pil gr inte mot mer liberalism ala Fukuyama, utan konservatism kan liknas en kortvarig experimentell flod som torkar ut d den skurit bort de naturliga vattendrag frn bergen som der floden styrka att n havet.

I stasiens mer avancerade lnder frsker man inte ens byta ut det med nya livsstarka konservativa folkslag som ska forma nya vattendragen, utan dr s r man njd med att varje generation blir 60% s stor som fregende generation och den kulturella stagnation det leder till.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-03-19 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in