Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-11-30, 07:51
  #61
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag är osäker på den aktuella frågeställningen, men namnet på kvinnan kan f.n. inte postas i tråden. Detta kan givetvis förändras, men så som situationen ser ut idag så är det inte tillåtet. Baserat på den information jag har om fallet.

admin


Tänkte pumpa detta - med denna text, antar att ingen sett att jag postade i en så här gammal tråd:

Jag tycker nog att det är dags att uppmärksamma detta igen, då det visar sig att EA, kvinnan i fråga själv står inför skranket på grund av sitt egna beteende. Det är ju synnerligen märkligt om man inte får diskutera detta?

Det görs ju i princip dygnet runt i alla andra olika trådar på forumet?

Vad säger moderatorerna om detta?
Citera
2021-12-11, 11:28
  #62
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag är osäker på den aktuella frågeställningen, men namnet på kvinnan kan f.n. inte postas i tråden. Detta kan givetvis förändras, men så som situationen ser ut idag så är det inte tillåtet. Baserat på den information jag har om fallet.

admin


Nu är det nog dags att ändra på detta - eftersom det uppenbarligen (förmodligen) verkar vara hon som är förövaren - och att man inte får posta en förövares namn i en tråd torde ju vara censur och mot Flashbacks grundläggande värderingar.

Med vänlig hälsning
The Mothership
Citera
2021-12-11, 12:34
  #63
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Nu är det nog dags att ändra på detta - eftersom det uppenbarligen (förmodligen) verkar vara hon som är förövaren - och att man inte får posta en förövares namn i en tråd torde ju vara censur och mot Flashbacks grundläggande värderingar.

Med vänlig hälsning
The Mothership

Ja, håller med dig. Kvinnans namn måste få skrivas ut. Inte minst för att varna nya eventuella brottsoffer för henne.

Obegriplig hantering av flashback än så länge.
__________________
Senast redigerad av Vaxad 2021-12-11 kl. 12:37.
Citera
2021-12-13, 08:47
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, håller med dig. Kvinnans namn måste få skrivas ut. Inte minst för att varna nya eventuella brottsoffer för henne.

Obegriplig hantering av flashback än så länge.
Fast Flashback har en regel om att personer med skyddade uppgifter inte får röjas.
Citera
2021-12-13, 09:57
  #65
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Fast Flashback har en regel om att personer med skyddade uppgifter inte får röjas.

EA hade inte skyddade uppgifter vid tillfället. Absurt om EA har skyddade uppgifter nu mtp att det är hon som är en serieförbryterska.
Citera
2021-12-13, 23:59
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
EA hade inte skyddade uppgifter vid tillfället. Absurt om EA har skyddade uppgifter nu mtp att det är hon som är en serieförbryterska.
Om en person e brottslig eller inte påverkar inte flashbacks regler. Sekretess e sekretess.
Citera
2021-12-14, 12:28
  #67
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Om en person e brottslig eller inte påverkar inte flashbacks regler. Sekretess e sekretess.

Fast nej, Flashback ligger väl inte under yppandeförbud från en förundersökning som inte rör flashback eller där flashback är part i målet?

Borde ju vara helt fritt att skriva om. IMO

När man sa att man inte fick då var den rådande teorin att denna kvinna hade varit särskilt utsatt och det fanns risk för hennes väl och ve. Förståeligt - men nu? Nej, nu borde hennes skyddsstatus dras in.
Citera
2021-12-16, 14:00
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Fast nej, Flashback ligger väl inte under yppandeförbud från en förundersökning som inte rör flashback eller där flashback är part i målet?

Borde ju vara helt fritt att skriva om. IMO

När man sa att man inte fick då var den rådande teorin att denna kvinna hade varit särskilt utsatt och det fanns risk för hennes väl och ve. Förståeligt - men nu? Nej, nu borde hennes skyddsstatus dras in.
Flashbacks förbud har inget att göra om du e en kriminell person eller inte.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback