2021-03-20, 12:08
Medlem
Vet att svenskar är negativa angående kosttillskott men till er som faktiskt prövat och sett resultat har ni något att rekommendera? Känner redan till sömn och vatten.

Jag syftar då på minnet, koncentration osv

Man hör ofta om alpha gpc och citocoline, men hört att de kan orsaka nedstämdhet vid längre användning
Senast redigerad av Meddler22 2021-03-20 kl. 12:11.
Citera
2021-03-20, 12:18
Medlem
palmlessprayers avatar
Omega-3 fetterna DHA och EPA är bra särskilt för koncentrationen. Det har exempelvis visat effekt vid ADHD. Det finns studier som tyder på att barn med ADHD kan minska dosen Ritalin med hjälp av omega-3
Citera
2021-03-20, 13:04
Medlem
jewclaws avatar
Lisdexamfetamindimesylat och metylfenidat är helt klart det bästa för hjärnan. Även kreatin har visat sig vara gynnsamt för personer med autism/adhd
Citera
2021-03-20, 13:27
Medlem
pigfaceregulates avatar
Även L-tyrosin ska vara bra för koncentrationen om man har ADD/ADHD.
Citera
2021-03-20, 14:48
Medlem
Asmodeusvults avatar
Även koffein och nikotin påstås ha positiva effekter för hjärnan.
Citera
2021-03-20, 17:07
Gin & Tonic.
Man blir smart.
Och snygg.
Mvh.
Citera
2021-03-20, 17:10
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Lisdexamfetamindimesylat och metylfenidat är helt klart det bästa för hjärnan. Även kreatin har visat sig vara gynnsamt för personer med autism/adhd

Jag har provat keratin 5-10 gram per dag, det var som min hjärna fungerade 20% bättre. Är det skadligt alltid äta keratin? Jag har läst kroppen samlar upp vätska vid kreatin. Att det därför ej bör ätas keratin konstant.

Citat:
Ursprungligen postat av pigfaceregulate
Även L-tyrosin ska vara bra för koncentrationen om man har ADD/ADHD.

Jag har provat detta också. Ej märkt av effekt. Jag får prova igen. Möjligen jag märkte av effekt, kunde ej avgöra om det var placebo eller verklig effekt. Egentligen samma på kreatinet, jag vet ej men tyckte det gav positiv effekt.
Citera
2021-03-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Gin & Tonic.
Man blir smart.
Och snygg.
Mvh.

Det rådde en myt om att gin och tonic var orsaken till den ökade mängden infertila/impotenta män under andra världskriget i England. Numera vet man via studier att kininet i tonic-vattnet sänker testosteron

Avråder inte nån från att skippa sin GT men drick inte tonic-vatten i vardagen som att det vore en läskedryck bara
Senast redigerad av fonzen 2021-03-20 kl. 17:30.
Citera
2021-04-08, 17:39
Medlem
Microdosera psilocybin har jag läst är bra och sett intervjuer/podcasts med mma folk som använt det med påstådda mycket positiva resultat i deras träning, koncentration, & färdigheter vid sparring & även en fd mma fighter hade lyckade resultat av återhämtning från mild cte.
Citera
2021-04-08, 17:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Omega 3, kreatin, ZMA, Gaba, tryptofan, inositol, 5-htp, tyrosin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in