Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Idealisk säsongsstart för att bli VM-drottning igen får man säga. Vittozzi som missar allt och inte ens försökt före jul har iofs seglat upp som en oroväckande stor VM-kandidat, men det kan gå ändå..
En mästare som Hanna ska man aldrig räkna bort. Det skulle inte förvåna mig men det ser onekligen mörkt ut just nu.
Citera
2024-12-15, 04:52
Medlem
Hon har tröttnat på skidskytte.

I den flamsiga reklampodden ”Vinterpasset” ställde Hanna Öberg helt spontant följande fråga till Charlotte Kalla: ”Kände du att du var döless på skidåkning när du lag av”

Kalla förstod inte frågan utan började prata om annat
Citera
2024-12-15, 11:19
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Hon har tröttnat på skidskytte.

I den flamsiga reklampodden ”Vinterpasset” ställde Hanna Öberg helt spontant följande fråga till Charlotte Kalla: ”Kände du att du var döless på skidåkning när du lag av”

Kalla förstod inte frågan utan började prata om annat

Kan nog vara så, hon har väl antytt tidigare vid något tillfälle att hon skulle vilja hålla på med något annat egentligen.
Citera
2024-12-15, 11:54
Medlem
Nu är det väl ändå över?
Citera
2024-12-15, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
En mästare som Hanna ska man aldrig räkna bort. Det skulle inte förvåna mig men det ser onekligen mörkt ut just nu.

Man har sett det så många gånger. Totalcupen är störst i skidskyttet men dom som tappar hänget tidigt kan göra det till en formtoppningsfördel till VM istället. Det blir nästan skönt för Hanna som saknar både kapacitet och fokus för att göra hela säsonger att få ett VM-fokus tidigt, ett par veckor kan hon vara uppe i toppen. Skador eller hjärtproblem kan aldrig vara en fördel, men Hanna har ju "bara" svag fysisk form efter sjukdom.

Det finns dock mer frågetecken numera om Hannas högstanivå faktiskt är helt uppe med dom övriga i toppen. Men hon slog alltså Elvira och gänget i en testtävling före Idre. När man ser Preuss göra det hon gjort i säsongsinledningen så känner jag dock att toppen inte är direkt superspetsig, det är mer att det är många om budet och då avgör vem som toppar sig bäst och får till materialet. Braisaz och några till har absolut en högre höjd i sin åkning men dom är ju generellt svagare skyttar.
Citera
2024-12-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Man har sett det så många gånger. Totalcupen är störst i skidskyttet men dom som tappar hänget tidigt kan göra det till en formtoppningsfördel till VM istället. Det blir nästan skönt för Hanna som saknar både kapacitet och fokus för att göra hela säsonger att få ett VM-fokus tidigt, ett par veckor kan hon vara uppe i toppen. Skador eller hjärtproblem kan aldrig vara en fördel, men Hanna har ju "bara" svag fysisk form efter sjukdom.

Det finns dock mer frågetecken numera om Hannas högstanivå faktiskt är helt uppe med dom övriga i toppen. Men hon slog alltså Elvira och gänget i en testtävling före Idre. När man ser Preuss göra det hon gjort i säsongsinledningen så känner jag dock att toppen inte är direkt superspetsig, det är mer att det är många om budet och då avgör vem som toppar sig bäst och får till materialet. Braisaz och några till har absolut en högre höjd i sin åkning men dom är ju generellt svagare skyttar.

Precis, en sån här grej KAN möjliggöra ett nytt supermästerskap, och som du säger så visar Preuss att Hanna fortfarande har i toppen att göra med normal skidåkning samt får till skyttet. Preuss upplevs som en riktigt säker skytt för tillfället, så där måste Hanna komma tillbaka till gammal skytteform.

Jag hoppas Hanna ger skidskyttet några år till, som jag säkert har skrivit tidigare så har det sett ut som att en skidskytt kan få en eller annan riktig toppsäsong i den fas av karriären som Hanna är i nu (Ekhoff, Olsbu). 29 år nu, så 2-3 säsonger finns att försöka få alla delar att stämma.
Citera
2025-01-03, 22:55
Medlem
Passade på att kolla "Mitt liv som skidskytt" igen. Något som slog mig var att Hanna inte tycker det är kul längre. Jag får känslan av att hon har mycket ångest kopplat till träningen.

Om hon inte tar tag i det på ett annat sätt än tidigare tror jag detta blir hennes sista säsong. Men hon kan inte bara köra på med mål och KBT-style. Jag tror att det är en livskris som måste hanteras.

Jag hoppas att jag har fel men jag tror hon måste hitta sin egna meningen med skidskytte igen.
Citera
Igår, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Passade på att kolla "Mitt liv som skidskytt" igen. Något som slog mig var att Hanna inte tycker det är kul längre. Jag får känslan av att hon har mycket ångest kopplat till träningen.

Om hon inte tar tag i det på ett annat sätt än tidigare tror jag detta blir hennes sista säsong. Men hon kan inte bara köra på med mål och KBT-style. Jag tror att det är en livskris som måste hanteras.

Jag hoppas att jag har fel men jag tror hon måste hitta sin egna meningen med skidskytte igen.

Hon utstrålar ingen vinnarmentalitet direkt precis som hennes sambo Ponsiluoma.
Har även lite skadekänningar så blir nog familjeliv snart men hon kör nog lite till för att dra in pengar.
Citera
Idag, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Hon utstrålar ingen vinnarmentalitet direkt precis som hennes sambo Ponsiluoma.
Har även lite skadekänningar så blir nog familjeliv snart men hon kör nog lite till för att dra in pengar.

Sponsorerna lär ju vilja dra sig ur och är man inte topp 30 på en VC-tävling så blir det inga prispengar.

Jag tycker synd om henne. Hon mår ju inte bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in