Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-03-22, 08:18
  #25
Medlem
Nej har erfarenhet av att det är både svenskar och invandrare som fuskar, dock kan jag säga att det är skillnad på konduktören och biljettkontrollanternas beteende, konduktören brukar i regel oavsett etnicitet om personen ej har biljett be personen stiga av vid nästa hållplats eller köpa en biljett online eller så ringer denne in väktare och personen får böter. Nyligen såg jag ett par biljettkontrollanter stiga på och en turist/mörkhyad man som pratade flytande engelska blev bokstavligen påhoppad eller inträngd för att denne saknade insikter om att man inte kunde köpa biljetter ombord, de ringde in väktare som väntade på slutstationen och tjafsade i 10 minuter innan de släpade bort honom, de skulle tydligen ringa polisen. Inte höll de avstånd heller och inte hade de masker på sig.
Citera
2021-03-22, 11:29
  #26
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
I Finland har jag hört att polisen ibland eller ofta släpper iväg zigenarna efter fortkörning, för dom vet att dom ändå inte betalar böterna.

Men för knarklangning kan man väl hamna i cellen oavsett id-handlingar, eller?
Tror det bara är böter på det eftersom det är en lätt drog.
Citera
2021-03-27, 07:24
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Nej har erfarenhet av att det är både svenskar och invandrare som fuskar, dock kan jag säga att det är skillnad på konduktören och biljettkontrollanternas beteende, konduktören brukar i regel oavsett etnicitet om personen ej har biljett be personen stiga av vid nästa hållplats eller köpa en biljett online eller så ringer denne in väktare och personen får böter. Nyligen såg jag ett par biljettkontrollanter stiga på och en turist/mörkhyad man som pratade flytande engelska blev bokstavligen påhoppad eller inträngd för att denne saknade insikter om att man inte kunde köpa biljetter ombord, de ringde in väktare som väntade på slutstationen och tjafsade i 10 minuter innan de släpade bort honom, de skulle tydligen ringa polisen. Inte höll de avstånd heller och inte hade de masker på sig.
SJ kanske inte är rasistiska trots sin apartheidpolitik mot svenskar, de är bara rädda.. Tyvärr brukar dock inte rädsla vara bra för ett stort statligt företag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-mig-i-hytten
Citera
2021-03-27, 07:31
  #28
Medlem
Nattjags avatar
Vad som faktiskt händer är inte att vissa slipper "böter" på grund av hudfärg eller etnicitet.
Det är mycket enklare än så. De som identifierar sig får betala kontrollavgift, de som vägrar får istället kliva av på nästa station.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback