2021-03-22, 17:42
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Det måste väl att komma från dem helt. Så att det blir innan man hade med dem att göra.
Jävla cancer. Sjukt att det ens är lagligt att bete sig så.
Läs svaren du fått och följ instruktionerna, svårare än så är det inte.
Citera
2021-03-22, 17:43
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Nä, fysiskt brev har aldrig någonsin missluckats med att komma ner i min brevlåda. Tro mig, räkningar kommer fram.

Tro gör folk i kyrkan. Att "missa kivra" är väl strulputtarnas digitala motsvarighet till att ignorera och inte öppna fönsterkuvert - detta har man ju sett ett antal gånger på lyxfällan. Många verkar gilla att strutsa.
Citera
2021-03-22, 17:44
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vad är det för räkningar du får i Kivra? Jag får deklarationer, kreditupplysningar mm där men aldrig någonsin en räkning.

Mest missade besök på sjukhuset. Besök som inte jag bokar utan de jävla svinen på sjukhuset bokar.
Jävla rutinundersökningar som de vill ha mig på.
Jag har sagt till dem att jag själv kommer boka om jag vill ha något, men de vill ju ha in patientavgifter så de struntar i vad jag säger och "fulbokar" ändå.
Citera
2021-03-22, 17:45
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Tro gör folk i kyrkan. Att "missa kivra" är väl strulputtarnas digitala motsvarighet till att ignorera och inte öppna fönsterkuvert - detta har man ju sett ett antal gånger på lyxfällan. Många verkar gilla att strutsa.

Nä, när jag fick det som papper hände aldrig detta.
Citera
2021-03-22, 17:47
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Nä, när jag fick det som papper hände aldrig detta.

Då följer du yz44's kloka råd här: (FB) Bli fri från "Kivra-appen"? Jävla helvete.
Citera
2021-03-22, 17:52
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Då följer du yz44's kloka råd här: (FB) Bli fri från "Kivra-appen"? Jävla helvete.

45 dagar stön...
De borde låta mig vara samma dag som jag säger till.
Citera
2021-03-22, 17:55
Medlem
Citat:
Mest missade besök på sjukhuset. Besök som inte jag bokar utan de jävla svinen på sjukhuset bokar.
Jävla rutinundersökningar som de vill ha mig på.
Jag har sagt till dem att jag själv kommer boka om jag vill ha något, men de vill ju ha in patientavgifter så de struntar i vad jag säger och "fulbokar" ändå.
Hur i helvete kan man boka något på eget bevåg och sedan kräva betalning för det när man inte vill nyttja den varan eller tjänsten?
Bedrägeri och ID-kapning!
Citera
2021-03-22, 17:55
Medlem
sucuks avatar
Citat:
45 dagar stön...
De borde låta mig vara samma dag som jag säger till.

Du hade inga problem med att det kunde ta några veckor innan du började få post digitalt antar jag?

Med tanke på att du kan betala räkningar via kivra och du måste kunna se räkningar som ligger uppemot 1 månad framåt i tiden är 45 dagar inte särskilt konstigt.

Du bygger en hönsgård av en fjäder, allra helst med tanke på att DU vid något tillfälle beställt tjänsten. Varför avslutade du den inte när du insåg att du inte gillade den?
Citera
2021-03-22, 17:57
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeiou
Hur i helvete kan man boka något på eget bevåg och sedan kräva betalning för det när man inte vill nyttja den varan eller tjänsten?
Bedrägeri och ID-kapning!

Alltså det är ju sjukvårdspersonal. Det är vanlig procedur, men det är jobbigt.
Det är fuckat, men det har hänt flera gånger ja. De vill ha rutinkoll en gång om året (ibland två, för lite olika saker) och sedan brukar jag missa de besöken för jag bor inte ens på adressen de skickar breven till eller ens har tid med att bry mig om deras påhitt. Sedan kräver de betalt.

Jag är frisk och har ingen nytta av de där kontrollerna.
Citera
2021-03-22, 18:01
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:

Du bygger en hönsgård av en fjäder, allra helst med tanke på att DU vid något tillfälle beställt tjänsten. Varför avslutade du den inte när du insåg att du inte gillade den?

Jag har försökt komma loss flera gånger, men det blir ändå att de fortsätter. Ja, jag kilcade i en enda ruta för flera år sedan där de pressade upp förslaget i ansiktet på mig var gång man öppnade telefonen.
Som en ovälkommen strippa som bara kör tuttarna i ansiktet på en när man är ute och handlar matvaror.
Sker det tillräckligt många gånger så är det klart att man till slut bara: "Ja, för helvete! Låt mig vara bara! och sedan motorbåtar man bruuuru!!"
Citera
2021-03-22, 18:04
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Jag har försökt komma loss flera gånger, men det blir ändå att de fortsätter. Ja, jag kilcade i en enda ruta för flera år sedan där de pressade upp förslaget i ansiktet på mig var gång man öppnade telefonen.
Som en ovälkommen strippa som bara kör tuttarna i ansiktet på en när man är ute och handlar matvaror.
Sker det tillräckligt många gånger så är det klart att man till slut bara: "Ja, för helvete! Låt mig vara bara! och sedan motorbåtar man bruuuru!!"

Låter helt otroligt sjukt, själv tecknade jag mig för kivra i syfte att få deklarationen tidigt. Ingen tjatade om det överhuvudtaget.

Om du är helt frisk, varför låter du dig kallas på kontroller? Jag har inte varit hos en läkare på snart 30 år annat än företagshälsovården.
Citera
2021-03-22, 18:13
Medlem
Använde kivra i ca 3 månader, Ville byta redan efter ett par veckor men höll i med tanken att det bara var en invänjningsperiod. Men icke. Vilken skit det här är. Verkligen gjort för att man SKA missa att betala räkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in