Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-24, 18:53
  #1
Medlem
Någon som har erfarenhet av adria husvagnar årsmodell 99-02 på vintern.

T.ex denna https://www.blocket.se/vi/94935629.htm

Och något annat att tänka på vintercampning?
detta är mitt första köp.
__________________
Senast redigerad av Haapis 2021-03-24 kl. 19:00.
Citera
2021-03-24, 18:55
  #2
Medlem
Så länge du kör på gas håller de flesta vagnar värmen på enbart el blir de tufft när tempen sjunker.
Citera
2021-03-24, 19:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turistensklagan
Så länge du kör på gas håller de flesta vagnar värmen på enbart el blir de tufft när tempen sjunker.


Tack för snabbt svar, detta skulle bli min första husvagn och blir en del vintercampning oxå.
Några viktiga tips inför vintern?
Citera
2021-03-24, 19:43
  #4
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Är vattentank, gråvatten och toatank + alla vattenledningar innanför värmeskalet? Ofta det som skiljer de vagnar som är "vinterrustade".
Citera
2021-03-25, 08:04
  #5
Medlem
Henriksss avatar
Ska du vintercampa så är det Cabby, Kabe, Polar eller Solifer som gäller. Välisolerade och vattenburen värme. Dom är byggda för vinterbruk. Skillnaden kan bli att Adrian behöver 1 p11 om dagen för att hålla värmen, medan de 4 jag nämnde klarar 4 dygn på samma gasolflaska.
Citera
2021-04-01, 11:07
  #6
Medlem
Hittade en Kabe Ametist 2003 med några bucklor på yttre väggen som är igenom plåten och lagat med silicon därav priset som ligger på 80 000kr.

Om man för in den på fukttest är det då säkert och köpa den eller ser man fukt mellan väggarna?
__________________
Senast redigerad av Haapis 2021-04-01 kl. 11:09.
Citera
2021-04-10, 16:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haapis
Hittade en Kabe Ametist 2003 med några bucklor på yttre väggen som är igenom plåten och lagat med silicon därav priset som ligger på 80 000kr.

Om man för in den på fukttest är det då säkert och köpa den eller ser man fukt mellan väggarna?

Jag hade fukttestat, fukt är de som kan generera stora kostnader i reparation.
Är de dessutom hål i yttre plåten är där garanterat ngn form av fukt, dessutom lagat med silikon...
Jag jobbar med husbilar, silikon är strängeligen förbjudet i alla samanhang, den som tar in silikon i verkstaden blir fan av med jobbet, så jävla oseriöst.
Är där hål i yttre skalet försvinner dessutom alla garantier vad gäller fukt, bör alltså åtgärdas omedelbart om garantin ska gälla vidare och de är inte billigt då HELA väggen byts.
Nu är de en 2003 så inga garantier finns endå men pruta rejält.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback