Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2021-03-31, 03:43
  #109
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Sänker du kaloriintaget så reagerar kroppen med att sänka ämnesomsättningen.
Nej, bara ytterst marginellt. Att kroppen skulle ”ställa in sig på svält” eller dylikt svammel är bara hittepå från sjuttiotalet och saknar stöd inom vetenskapen.
Citera
2021-04-05, 01:30
  #110
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingettroll
: D
älskar att folk kommer med varenda anledning som de kan komma på, utom den som i 99,9% av fallen är rätt vilket är att folk äter mer än de tror, eller överskattar hur mycket de bränner per dag.

Hyportyreos har dock blivit allt mer vanlig. Så det är inget att skratta åt.
Citera
2021-04-05, 04:21
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Hyportyreos har dock blivit allt mer vanlig. Så det är inget att skratta åt.

Fast börjar inte fler och fler forskare misstänka att hypotyreos är väldigt överdiagnosticerat och att många som får den diagnosen är feldiagnosticerade?
Citera
2021-04-05, 07:33
  #112
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Fast börjar inte fler och fler forskare misstänka att hypotyreos är väldigt överdiagnosticerat och att många som får den diagnosen är feldiagnosticerade?

Det är nyheter för mig. Har inte hört något om det.
Vad är det som gör att dom i såna fall misstänker det? Hypotyreos är nämligen inget som är svårt att diagnosticera.
Citera
2021-06-21, 23:13
  #113
Medlem
Det finns många fel som kan göra att det blir svårt att gå ner i vikt, denna artikeln snackar om en vanlig anledning till varför endast dieter gör det svårt för dig att gå ner i vikt.

https://www.slideshare.net/RichmondL...oses-249439444
Citera
2021-06-24, 21:00
  #114
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Vad fan gör jag för fel?
Jag ligger på kaloriunderskott, mellan 500-800/dag.
Går 10 - 15k steg/dag.
Äter mest grönsaker, proteiner etc, men min vikt står helt still?
Har aldrig varit överviktig förr, men under corona och stängda gym (bor utomlands) så la jag på mig flera kilon, trots att jag inte ändrat min kost ngt drastiskt. Visst, kanske mer skräpmat en period, men nu har jag varit helt nyttig i 24dagar och min vikt har inte förändrats. WTF?
Har ett jobb där jag går minst 10k steg/dag.

Blir så uppgiven av detta:-(

Citat:
Ursprungligen postat av Heligaskit
Du underskattar ditt energiintag. En del glömmer att räkna med juice, dressing, läsken osv.
Jag har samma problem.
Det är som att jag har en basketboll inflyttad i magen. Äter runt 1400 kcal väl vägda och mätta per dag. Det där med kcal in och ut är ett skämt.

193 cm och runt 98 kg ligger jag på nu. Rätt vikt är 82 kg.
__________________
Senast redigerad av Softis... 2021-06-24 kl. 21:07.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback