2021-04-02, 07:41
Medlem
Incels är just incels pågrund utav frånvaron av agens. De klarar inte ens av att göra sig själv attraktiva, hur ska de klara av att göra något överhuvudtaget? De är hjälplösa.
Citera
2021-04-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Varför bordeller? Det är väl ingen rättighet att få knulla, det gör man sig förtjänt av.

Det är väl bra att det finns incitament att vara en driven framgångsrik man. Försvinner det så går ju landet åt skogen.

Ja det stämmer att många kvinnor anser att nivån i hierarkin är ett viktigt attribut hos mannen. Och det finns många olika sådana hierarkier: ekonomiskt, klass, våldskapital, popularitet osv. När man var ung kunde det tom handla om vem som var bäst på fotboll eller spotta längst på skolgården.

Incelmannen som jag ser det står längst ner i de flesta hierarkier. De är varken attraktiva, rika, dominanta eller framgångsrika på annat sätt. Detta talar även för att de aldrig skulle kunna åstadkomma en "revolution".

Förstår vad du menar men samtisigt så finns ju risken att allt fler män helt enkelt ger upp och slutar bidra till samhället.
Jag tror att ett socialttryck på giftemål och barn och annat har fyllt en ganska bra funktion för att hålla samhället stabilt.
Som jag ser just nu bland mina vänner (män) som snart fyller 30 är att de flesta ej köper stora hus eller köper prylar som de annars skulle behöva köpa om de hade barn och familj vilket gynnar ekonomin.
Många har till och med en plan på att utbilda sig i sverige för att sedan använda sina kunskaper i utlandet då man ändå inte har ngt som håller en kvar här vilket även det blir en förlust för samhället.
För som någon annan skrev så har mannen som har svårt att träffa en lvinna i sin håla i sverige en flygbiöjet på en tusenlapp så landar han i ett land där han är mer eftertraktad vilket jag sett några vänner göra och de verkar ej mer olyckliga än.

Detta blev kanske en luddig "rant' men skrev bara vad jag tror o tänker
Citera
2021-04-02, 09:45
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.N.F.O
Det är vedertaget att många män klara sig alldeles utmärkt utan en kvinna, det finns i den genetiska koden att kunna frodas själv i ett ihopsnickrat hem ute i skogen alldeles själv samtidigt som kvinnor alltid är på jakt efter den "perfekta partnern" och kvinnorna som hävdar annat antigen ljuger eller har väldigt dåliga erfarenheter av dåliga män.

Men här i tråden ser du ju incels redo för revolutionen, så helt vedertaget verkar det ju inte vara
Citera
2021-04-02, 09:53
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimewavesweden
Incels är just incels pågrund utav frånvaron av agens. De klarar inte ens av att göra sig själv attraktiva, hur ska de klara av att göra något överhuvudtaget? De är hjälplösa.

Huvudet på spiken. Enstaka galningar kommer bryta igenom, någon "revolution" kan dom bara glömma däremot.
Citera
2021-04-02, 10:33
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Incelmän om några borde ha ett pridedemo.

+ De tvingat sig inte på någon
+ De super ingen under bordet
+ De går inte till prostituerade
+ De lurar inte barn och ungdomar

Och en del incelmän är nog dessutom rätt ointresserade av tillfälliga och ytliga bekantskaper.

Kanske har de fysiska tillkortakommanden men deras liv har förutsättningar att vara så mycket mer meningsfulla än vad som är normalt.
Citera
2021-04-02, 10:52
Medlem
kukukus avatar
Det kommer inte att vara frågan om någon "incelrevolution". Jag tror att många hänger upp sig på just den formuleringen. Också jag föll ner i den fällan i mitt föregående inlägg. Människor i allmänhet har en väldigt förenklad syn på politiska omvälvningar: en "incelrevolution" innebär i deras ögon en rörelse som kallar sig incels, använder incelsymboler, uttalar incelmål, och så vidare. Mer intressant är hur incelfenomenet kommer att påverka och bidra till politiska omvälvningar i allmänhet.

När de flesta unga män är incels (det moderna, feministiska samhället massproducerar incels): sexuellt frustrerade, ensamma, hopplösa, - då hjälper det inte att säga, "höhö, ryck upp er lol", även om bekväma normies inbillar sig det. Istället för att fokusera på en "incelrevolution", så borde man fokusera på en revolution vilken som helst. Om miljontals män sympatiserar med extrema rörelser (nationalistiska, islamistiska, kommunistiska…), vad kommer att ske då?

Jag ser defintivt hur ett samhälle, i vilket de flesta unga män är incels, oundvikligen kommer att kollapsa.
Citera
2021-04-02, 11:05
Medlem
catforwardpowers avatar
Det finns några förklaringar till fenomenet.
1. Internet. Här har vi en vansinnig och närmast självklar anledning till varför männens oskuld har rusat i höjden. Social status med facebook, instagram, snapchat, tinder, influencers, följare, likes, osv osv detta är ett paradis för kvinnor som nästan helt fritt kan välja och vraka bland männen. Resultatet blir såklart att väldigt väldigt många män inte får någon kvinna.

2. Feminismen. Såklart. Går inte att bortse ifrån. Här har männen själva ett ansvar. Dras inte med som patetiska beta-hanar i detta djävulsprojekt. Istället, pumpa i er testosteron, gymma stenhårt så kan det börja hända grejor för många.

Med andra ord, jag skyller problemen både på män, kvinnor och samhället. Alla är delaktiga i skulden. Däremot är det tyvärr svårlöst då männens sinnen är helt hjärntvättade.
Citera
2021-04-02, 11:11
Medlem
Seemves avatar
Frågan är snarare om incels och kollektivism går ihop. Visst kan de hitta proxys, SD är väl t.ex en sådan men ska de nu skapa en revolution behövs nog lite mer.
Citera
2021-04-02, 11:40
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukuku
Det kommer inte att vara frågan om någon "incelrevolution". Jag tror att många hänger upp sig på just den formuleringen. Också jag föll ner i den fällan i mitt föregående inlägg. Människor i allmänhet har en väldigt förenklad syn på politiska omvälvningar: en "incelrevolution" innebär i deras ögon en rörelse som kallar sig incels, använder incelsymboler, uttalar incelmål, och så vidare. Mer intressant är hur incelfenomenet kommer att påverka och bidra till politiska omvälvningar i allmänhet.

När de flesta unga män är incels (det moderna, feministiska samhället massproducerar incels): sexuellt frustrerade, ensamma, hopplösa, - då hjälper det inte att säga, "höhö, ryck upp er lol", även om bekväma normies inbillar sig det. Istället för att fokusera på en "incelrevolution", så borde man fokusera på en revolution vilken som helst. Om miljontals män sympatiserar med extrema rörelser (nationalistiska, islamistiska, kommunistiska…), vad kommer att ske då?

Jag ser defintivt hur ett samhälle, i vilket de flesta unga män är incels, oundvikligen kommer att kollapsa.
Allmänt välbefinnande är helt klart en faktor när det gäller radikalisering. Historiker har traditionellt sett använt faktorer som giftasålder och medellängd som ett mått på detta då man inte frågade folk på 1800-talet om de kopulerade regelbundet eller åt ordentligt.

Idag har vi mer exakta mätningar och det är uppenbart att folk mår sämre än på länge. Kombinerar man stora kohorter med män i åldern 20-29 i städer med arbetslöshet och sexuell frustration så finns det anledning till oro eftersom det finns gott om exempel som visar att detta skapar förutsättningar för ökat våld samt politiska oroligheter. Det finns dock andra faktorer att ta hänsyn till, t.ex. lönens andel av gdp/capita och överrekrytering till samhällseliten.
Senast redigerad av Herostratos 2021-04-02 kl. 11:47.
Citera
2021-04-02, 11:53
Bannlyst
Citat:
Varför bordeller? Det är väl ingen rättighet att få knulla, det gör man sig förtjänt av.
??
Ja, man köper helt enkelt tjänsten sex. Förstod du inte det?
För många män är det en fördel, iom att de då slipper allt annat elände som kvinnligt sällskap för med sig för dom.

Citat:
Det är väl bra att det finns incitament att vara en driven framgångsrik man. Försvinner det så går ju landet åt skogen.
Vad menar du?
Om det är pkt 1 du syftar på så är det ett säkert sätt att hålla ett land i misär.

Citat:
Incelmannen som jag ser det står längst ner i de flesta hierarkier. De är varken attraktiva, rika, dominanta eller framgångsrika på annat sätt. Detta talar även för att de aldrig skulle kunna åstadkomma en "revolution".
Finns många incel av kategorin hyggligt avlönade nerdar.

I dagens samhälle är dom är skyddade från de med stort våldskapital av rättsväsendet, vilket gör att de kan leverera tjänster som gör dom bättre avlönade än de med stort våldskapital. Utan dessa nerdar hade vi varit kvar på medeltiden. (Men detta är inget som fått genomslag i kvinnors gener. Det kan ta några 1000 år till).

Dessa nerdar är däremot inga som kommer göra någon revolution. Hela iden med revolution i #1 är förståndshandikappad.
Citera
2021-04-02, 12:58
Medlem
Jag fattar inte detta med Incel - skall inte kvinnor få knulla med vem dom vill - eller vad? Skall staten tilldela varje man en q? hur tänker man?
Citera
2021-04-02, 14:08
Medlem
kukukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstadsman112233
Jag fattar inte detta med Incel - skall inte kvinnor få knulla med vem dom vill - eller vad? Skall staten tilldela varje man en q? hur tänker man?
Vad man först och främst måste förstå, är att bara för du, eller jag, eller hela världen, ANSER att kvinnor ska "få knulla med vem de vill", så innebär det inte att kvinnors sexuella val inte får konsekvenser. Vad händer när en majoritet av unga män inte får sex, inte får närhet, inte får någon kärlek? Kommer de att stå där i hörnet, tysta, eller kommer det att leda till bitterhet, psykisk ohälsa, sociala problem, extremism…? En viktig sak att komma ihåg i sammanhanget, är i hur stor utsträckning våra liv styrs av omedvetna, undermedvetna processer. Människans drifter, instinkter och viljor skiter i kvinnors rättigheter, demokrati, liberalism, osv. De är äldre än människosläktet och dess intellektuella/etiska/ideologiska frukter. De finner alltid utlopp. På ett eller annat sätt.

Om en otillfredsställd man är en tickande bomb. Vad är då en miljon otillfredsställda män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in