Citat:
Ursprungligen postat av
DerRoteBaron
Medan jag inte tror på någon incel-revolution så har du en allt för enkel bild av problemet. Incel är inte sjukdomen utan ett symtom. Det handlar alltså inte om att vissa killar inte får komma till, utan att de i dagens samhälle är överflödiga, det finns ingen egentlig plats för dem och det enda syftet de uppfyller är att betala skatt och konsumera. Medan det är enkelt att se ner på dessa killar och mena att de bara är feta, fula och luktar illa, så är det faktiskt ganska tragiskt att en allt större grupp människor aldrig får uppleva det mest grundläggande behovet vi alla har: närhet till en annan människa. För medan det är allt för lätt i vårt översexualiserade samhälle att tänka i termerna kuk och fitta, så är det i slutändan närhet det handlar om.
Ja, det är tragiskt, men vad är det för plats dessa män hade haft tidigare som nu försvunnit?
Jag tror att testosteronet som sjunkit med 50% sedan 1970 i väst är att skylla på. Det är knappt någon skillnad på kvinnor och män.
När man inte har någon plats eller får några chanser så får man skapa dom själv.
Lösningen som fungerat för absolut alla incels är att höja sitt värde, gör man det så vinner man.
Nu kommer säkert hela flashbacks kår av incels komma in och kapa tråden: "det är lönlöst att förändra sig själv för det finns för många män, jag vill inte förändra mig själv för då är jag inte mig själv, samhället är orättvist buhu"
De incels som ändrar på sig själva tar sig ur den dåliga positionen = lösningen