2021-03-30, 13:28
Medlem
Så för att sammanfatta.

”Jag har ingen tjej. Buhu, snyft. Eftersom det inte är mitt fel är det någon annans fel. Eftersom det är någon annans fel är det invandrarnas fel.”

Sedan är det inte helt uppenbart vad en revolution skulle ha för syfte. Ska man störta regeringen och inrätta en ny. Har vi bara rätt regering så kommer alla tjejer att ändra åsikt och börja tråna efter överviktiga killar som bor i mammas och pappas källare och inte har en aning om hur en dusch fungerar.

Eller ska man kanske installera en diktatur och internera alla kvinnor i läger och sedan börja arrangera tvångsäktenskap.

Många frågor...
Citera
2021-03-30, 14:35
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Så för att sammanfatta.

”Jag har ingen tjej. Buhu, snyft. Eftersom det inte är mitt fel är det någon annans fel. Eftersom det är någon annans fel är det invandrarnas fel.”

Sedan är det inte helt uppenbart vad en revolution skulle ha för syfte. Ska man störta regeringen och inrätta en ny. Har vi bara rätt regering så kommer alla tjejer att ändra åsikt och börja tråna efter överviktiga killar som bor i mammas och pappas källare och inte har en aning om hur en dusch fungerar.

Eller ska man kanske installera en diktatur och internera alla kvinnor i läger och sedan börja arrangera tvångsäktenskap.

Många frågor...

Medan jag inte tror på någon incel-revolution så har du en allt för enkel bild av problemet. Incel är inte sjukdomen utan ett symtom. Det handlar alltså inte om att vissa killar inte får komma till, utan att de i dagens samhälle är överflödiga, det finns ingen egentlig plats för dem och det enda syftet de uppfyller är att betala skatt och konsumera. Medan det är enkelt att se ner på dessa killar och mena att de bara är feta, fula och luktar illa, så är det faktiskt ganska tragiskt att en allt större grupp människor aldrig får uppleva det mest grundläggande behovet vi alla har: närhet till en annan människa. För medan det är allt för lätt i vårt översexualiserade samhälle att tänka i termerna kuk och fitta, så är det i slutändan närhet det handlar om.
Citera
2021-03-30, 14:41
Medlem
Det är bättre att göra något. Det som kan göras är att se till att andelen kvinnor ökar. Ökar man andelen kvinnor så är jag övertygad om at andelen Incels minskar med 5 %.
Citera
2021-03-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Hur länge kommer en snabbt växande minoritet av svenska män att finna sig i ett samhälle där de måste gå på jobb och slava varenda dag, komma hem till en tyst och mörk lägenhet, medan svenska kvinnor knullar runt med playboys och kriminella blattar? Som sedan blir ensamma med en unge eller två och måste försörjas av stat/kommun eller företagen, dvs. av skattebetalande svenska incels som vägras kvinna! Samtidigt utmålas dessa svenska incels, det vita patriarkatet, som rasister och roten till allt ont i världen, på TV och film.

Hur länge innan raseriet flödar över och tar kål på samhällsordningen?
Incels kommer aldrig klara av att göra någonting överhuvudtaget. Det är liksom människor som inte är kapabla att förändra sig själva och sitt liv, det är de som är incels. Ska de helt plötsligt "ta kål på samhällsordningen"? Det är inte realistiskt. Dessa människor kan inte ens hjälpa sig själva, hur ska de kunna få till något?

Jag tror att det här inlägget är ett utlopp för frustration och det kan jag förstå.

Grejen är att dessa inceltrådar blir vanligare och vanligare. Det verkar vara väldigt många svenska män som är helt hjälplösa inför relationer i kombination med någon typ av "störning" som gör att man ser på sig själv med entitlement: man ska ha relationer utan att själv behöva göra sig själv attraktiv.
Citera
2021-03-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Medan jag inte tror på någon incel-revolution så har du en allt för enkel bild av problemet. Incel är inte sjukdomen utan ett symtom. Det handlar alltså inte om att vissa killar inte får komma till, utan att de i dagens samhälle är överflödiga, det finns ingen egentlig plats för dem och det enda syftet de uppfyller är att betala skatt och konsumera. Medan det är enkelt att se ner på dessa killar och mena att de bara är feta, fula och luktar illa, så är det faktiskt ganska tragiskt att en allt större grupp människor aldrig får uppleva det mest grundläggande behovet vi alla har: närhet till en annan människa. För medan det är allt för lätt i vårt översexualiserade samhälle att tänka i termerna kuk och fitta, så är det i slutändan närhet det handlar om.
Ja, det är tragiskt, men vad är det för plats dessa män hade haft tidigare som nu försvunnit?

Jag tror att testosteronet som sjunkit med 50% sedan 1970 i väst är att skylla på. Det är knappt någon skillnad på kvinnor och män.

När man inte har någon plats eller får några chanser så får man skapa dom själv.

Lösningen som fungerat för absolut alla incels är att höja sitt värde, gör man det så vinner man.

Nu kommer säkert hela flashbacks kår av incels komma in och kapa tråden: "det är lönlöst att förändra sig själv för det finns för många män, jag vill inte förändra mig själv för då är jag inte mig själv, samhället är orättvist buhu"

De incels som ändrar på sig själva tar sig ur den dåliga positionen = lösningen
Citera
2021-03-30, 15:13
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimewavesweden
Ja, det är tragiskt, men vad är det för plats dessa män hade haft tidigare som nu försvunnit?

Jag tror att testosteronet som sjunkit med 50% sedan 1970 i väst är att skylla på. Det är knappt någon skillnad på kvinnor och män.

När man inte har någon plats eller får några chanser så får man skapa dom själv.

Lösningen som fungerat för absolut alla incels är att höja sitt värde, gör man det så vinner man.

Nu kommer säkert hela flashbacks kår av incels komma in och kapa tråden: "det är lönlöst att förändra sig själv för det finns för många män, jag vill inte förändra mig själv för då är jag inte mig själv, samhället är orättvist buhu"

De incels som ändrar på sig själva tar sig ur den dåliga positionen = lösningen

Nog för att det alltid funnits män som gått i graven med sin svendom i behåll, men normen tidigare var trots allt att gifta sig och bilda familj, någonting som många av de vi kallar för incels i dag skulle gjort vid en annan tid i historien. Nu för tiden är det ju snarare så att det ses som någonting negativt att bilda familj, att det är bättre att fokusera på karriären och tjäna sina korvören.
Jag tror som du att de sjunkande halterna testosteron säkerligen kan spela en roll i varför det ser ut som det gör. Men sen får man inte glömma att unga pojkar blir indoktrinerade att se maskulinitet som någonting negativt. Kvinnor vill ha en man, men pojkarna blir uppfostrade som flickor och maskulina uttryck bestraffas. Det är lätt att säga att det är bara att förändra på sig och visst är det så att det finns mycket man själv kan göra åt sin situation, men dagens unga män har verkligen inte de bästa förutsättningarna att lyckas på relationsmarknaden. Sedan är det ju så att den där menlösheten du beskriver är just ett resultat av att pojkarna blivit uppfostrade med feminina ideal snarare än maskulina.
Därutöver kan man skönja en stor dos hyckleri i samhällets syn på incels och hur vi uppmuntras att se på andra lågstatusgrupper. En incel är någon som bara har sig själv att skylla, de ska bespottas och vissa går så långt att de menar att dessa är ett hot mot vårt samhälle för att de inte får doppa i grytan. Tar man däremot kvinnor ska de uppskattas oavsett hur feta, fula, dumma eller handikappade de är.
Citera
2021-03-30, 15:39
Medlem
Staten skulle bara behöva göra några ändringar så skulle detta problem minska.

1. Ta in fler kvinnor som studerar i Sverige ,nu är det fler män.

2. Ta in fler kvinnor som får jobb , arbetsgivare borde tänka på detta att de har ett ansvar att inte öka incelproblemet.

3. Ta in fler kvinnor som kvotflyktingar.

Finns det någon vilja att göra något , nej inget alls utan de som bestämmer har bestämt sig för att skapa Incels och att hata dem. Jag tror det bottnar i att Vänstern hatar vita och män , och därför medvetet gör så de drabbas negativt.
Citera
2021-03-30, 17:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Hur länge kommer en snabbt växande minoritet av svenska män att finna sig i ett samhälle där de måste gå på jobb och slava varenda dag, komma hem till en tyst och mörk lägenhet, medan svenska kvinnor knullar runt med playboys och kriminella blattar? Som sedan blir ensamma med en unge eller två och måste försörjas av stat/kommun eller företagen, dvs. av skattebetalande svenska incels som vägras kvinna! Samtidigt utmålas dessa svenska incels, det vita patriarkatet, som rasister och roten till allt ont i världen, på TV och film.

Ni kan ju alltid starta incel-partiet (IP)! Gå till val på frågor som:

# Alla tjejer måste knulla med alla
# Billigare speldatorer
# Ljudligare och ljusare lägenheter

LYCKA TILL!!
Citera
2021-03-30, 17:35
Medlem
Denna utveckling har spåtts redan för 10 år sedan.

Det är vad som kommer leda till samhällets kollaps så småningom.

Incitamenten för män att kämpa och bidra till samhället kommer som grupp minska. Då kvinnor framförallt jobbar i offentlig sektor och försörjs av män via skattesedeln kommer det vara extremt negativt ur ekonomiskt synvinkel att ha 1/3 av alla män i samhället helt vara bortvalda av kvinnor.

Nu tror jag inte det kommer påverka genom att dessa män gör revolt för att tvinga till sig sex. Men motivationsgraden att vilja kämpa och bidra till ett samhälle där du är bortvald på köttmarknaden är givetvis extremt negativ.

Samtidigt tar vi hit en befolkning som kostar mer än den bidrar med till statskassan och som även till majoriteten består utav unga män.

Hur någon kan tro detta är en hållbar utveckling och varför politiker inte oroas över den är en gåta
Citera
2021-03-30, 17:40
Bannlyst
Incels är ett symptom och ja, fri kvinnlig sexualitet leder alltid till samhällets kollaps då kvinnan är biologiskt programmerad att dras till en minoritet av män som ofta har våldspotential, dessa män får harem och en växande grupp män blir utan. Med tiden har c:a 10% av män monopol på samtliga kvinnor medans 90% av män renderas oattraktiva, extremt våld råder, ingen är trygg (allra minst kvinnorna) och sedan kraschar samhället.

Det finns väldigt många situationer likt dessa vi sett i historien och nu ser vi det igen.

Ni tror man valde att kontrollera kvinnans sexualitet i diverse religioner av en slump?
Citera
2021-03-30, 19:57
Medlem
Citat:

Varför tror du att SÄPO ser ensamma utslagna män som det största hotet? Situationen för kvinnorna är inte mycket bättre då knulla runt inte leder till familjebildning i en parrelation och något att bygga på, samt att de uppenbarligen hamnar i hård konkurrens med andra kvinnor och blir behandlade som skräp. Många blir singlar under lång tid och bittra efter att ha fattat att den biologiska klockan tickat iväg och att den där universitetsutbildningen och det schysta jobbet bara gjorde allt värre.
Citera
2021-03-30, 20:03
Medlem
Kommer aldrig ske då incels inte har den personligheten för att ta tag i saker eller göra riskfyllda saker. Plus att de ofta har problem med att samarbeta med andra.
Skulle någon enstaka incel genomföra ett våldsdåd så skulle andra incels snarare bli rädda än inspirerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in