Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Hej på er, mitt i den apokalyps som är Flashbacks nedmontering. Jag vill börja denna trådstart med att skryta om mitt siande, ty följande skrev jag i laidback för 9 månader sedan:
Hade jag rätt, eller hade jag rätt? I år har nämligen skolan Grace Church School i New York släppt en så kallad "inclusive language guide", och längst ner på sida 3 hittar vi en tabell med följande riktlinje:
https://pdfhost.io/v/MSUTbDaqD_GCS_I...uide_21pdf.pdf
Skolan har redan skyllt ifrån sig på att denna - till allmänhetens beskådan uppladdade - språkguide enbart var menad som ett internt dokument bland personalen.
Vad tror ni? Vad är syftet med att inte bekräfta att barnens mammor och pappor är mammor och pappor? Varför censureras de två grundpelarna i varje barns liv? Vem är detta menat att gagna? Och hur avundsjuka är ni på mig för att jag hade rätt?
Det här har dom hållit på med länge. En anledning till att folk går i skolan är inte för att frigöra dig som människa och låta dig blomma ut på bästa möjliga sätt som den livsorganism du faktiskt är. Fuck no. Du ska lära dig att hålla igen käften och lyda order. Du ska kunna identifiera vad en auktoritär figurin är för något. Lite därför barnen sitter i bänkrader som är lägre än en kateder. Tänk upplägget i kyrkan.
Denna distansering ifrån sina egna är gammalt knep, söndra och härska, divide and conquer.
En gång i tiden skulle folk slåss för sina liv för att inte bli separerade ifrån sina egna barn. Idag lämnar man bort dom frivilligt för att få känna en papperslapp mellan fingrarna.
En rotlös människa är lätt att härska över. Så om du då saknar förankring i din familj eller nationalitet så är du försvagad. Saknar du historisk förankring så är du ytterligare försvagad, förvirrad, rotlös. På jakt efter identitet. Detta är ett väldigt viktigt moment i en människas liv. Titta på dessa stackare som är adopterade och sedan någon gång under livet inser detta faktum. Det finns inget viktigare för dessa individer än att hitta sina egna rötter.
Feminismen likaså, kidnappad. Från början var denna till för att åstadkomma jämställdhet. Idag är den till för att vända kvinnor och män emot varandra.
Så allt som sker inom politiken just nu är försök att uppnå psykologiskt lobotomerade och ensamma människor. Ut singlade.