Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Precis så tänker jag också. Problemet är ju att det kan kosta mig jobbet om jag skulle börja strida om detta, alternativt att jag skulle bli utstött i kollegiet om det kom fram att jag stred för mina rättigheter och saken gäller en sida som i sin tur strider mot "värdegrunden". Detta vet ju vederbörande som blockade sidan framför mina ögon mycket väl om.
Det som möjligtvis skulle kunna vara intressant är om det finns fler som råkat ut för samma sak, som träder fram (här tex), så att det i förlängningen skulle kunna (be)visas vara systematisk censur. Något säger mig att detta är oerhört vanligt.
Tyvärr har de nästan uteslutande varit styvmoderliga kommentarer mm i tråden hittills.
Så där är det att tillhöra en ryggradslös flock.
Du vet själv dina alternativ, strid eller knip igen.
Självfallet är detta vanligt, Sverige har blivit ett rövhålsland tack vare den där ryggradslösa flocken. Det är inte bara i korridoren som åsiktsförtrycket lyder. Det är på internet också!
Jag tror du är ute och fiskar efter att folk ska oja sig över vilket hemskt samhälle som har vuxit fram, inte under näsan på dig utan tack vare din hjälp. Samtidigt som du kan glänsa lite i skenet av uppmärksamheten och kanske till och med putsa på din egen självbild. Se så god du är som kommer springandes med ett gammalt ben som vi alla kan gnaga lite på.
Vi har haft detta PK skit sedan 90-talet. Kanske ännu längre, någon äldre än mig får gärna fylla i hur det var på 70- 80-talet.