2021-04-02, 04:24
Medlem
Snna dr stora lskflaskor blir ju avslagna hur snabbt som helst, s ju mindre rrelse av sjlva flaskan desto bttre knns det som... Allts r nog det bsta att skruva sjlva korken.
Citera
2021-04-02, 04:24
Medlem
UlphSvensons avatar
Mycket smidigare och lttare att vrida p flaskan, vilket r varfr det r s man gr. Greppa botten p flaskan s som du ser proffs gra nr de hller upp, allts underifrn. Hll emot kork och vrid flaskan.

Brukar tipsa om det vid behov, men den som vill gra det svrare fr sig fr vl det. Det r skillnad, men korken funkar ju i krig.
Citera
2021-04-02, 04:39
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Bgge.

Vnster hand under flaskan och hger hand p korken.

Alternativt flaskan p kksbnk eller bord men vridet utfaller nog sjutton i rrelse p bgge delar nd.
Senast redigerad av Kapitalistkalle 2021-04-02 kl. 04:42.
Citera
2021-04-02, 05:57
Bannlyst
Givetvis hller man i flaskan och vrider p korken, r du homosexuell?
Frstr att din polare lackade ur!
Citera
2021-04-02, 07:13
Medlem
Guru-Gurus avatar
Hll dig till burkar din flasksnurrare

Naturligtvis beror det vad fr sorts dryck som finns i flaskan. Exempelvis bubbelviner ppnas alltid genon att man hller i korken och skruvar p sjlv flaskan. Detta d trycket i flaskan r s hgt att korken kan flyga ivg med en jvla fart rakt i gat p den som du ska dela flaskan med. Och det vill man helst undvika... om det inte r ngot riktigt riktigt gott vin som man inte vill dela med sig frsts.
Citera
2021-04-02, 07:52
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Stora och viktiga problem som engagerar begvningseliten 👍.

Jag tar av korken genom att skruva av den.
Citera
2021-04-02, 08:44
Medlem
Vinflaskan ska vridas, inte korken.
Citera
2021-04-02, 08:47
Medlem
ppna halvfull flaska, vrid p korken. r den halvtom - vrid p flaskan. Nr man ska stnga den blir det tvrt om.
Citera
2021-04-02, 09:12
Bannlyst
brukar ni vrida flaskan p KLORIN ocks? och i s fall hur mnga veckor r ni uppe i?
Citera
2021-04-02, 09:18
Medlem
Dagen ilandsproblem!

Mste ju vara hyfsad risk att tappa flaskan i golvet om man vrider p flaskan. Du mste ju hela tiden ta omtag med den hand du vrider med. Men du vet aldrig nr flaskan lossnar frn korken. Sker det samtidigt s...

Sjlv vrider jag alltid p korken. Sitter den hrt kan jag vrida med bda hnderna i frsta taget.

Kan ibland stra mig p min sambo som hller upp genom att hlla i flaskbotten. Ofta kommer flaskan ned med sn kraft att det skvtter t alla hll, skummar ver, eller s vlter glaset.
Citera
2021-04-02, 09:51
Medlem
Flaskan om det r kork annars ej
Sjlvklart enligt mig!
Citera
2021-04-02, 10:13
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Trots min ringa storlek har jag ganska bra nyp i hnderna.
Jag brukar hlla flaskan i ett stadigt grepp mellan knna och med vnsterhanden fr att vrida upp korken med hgern.
Tycker det lter bakvnt att vrida p sjlva flaskan.

MVH/Gnomegirl.
Det lter som en betydande risk att f en gejserfontn i knet s fort man ftt av korken. Ser sinnebilden s tydligt framfr mig att jag nstan tror det hnt mig ngon gng nr jag var liten. Du mste ha vldigt god kontroll ver din lrmuskulatur!

OnT: Sjlv vrider ven jag korken p flaskan och inte tvrtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in