Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
P. g. a. att det var ett i högsta grad osäkert och farligt land så blev Panama inte trevligt.
Jag kom med ett passagerarfartyg från Papete på Tahiti och till C. Z. (den då amerikanska kanalzonen). Innan vi gick iland i Cristobal så varnade de alla, framför allt kvinnor, att bära ringar, klockor, halsband, armband m. m. p. g. a. den stora risken att bli rånade. Fick rånarna inte av t. ex. ringarna snabbt så kapade de av fingrarna. Därefter taxi in till Panama City och det var inte ett dugg bättre där. Hela tiden risk för att bli lurad och rånad.
Hade inte Edvardsen lämnats ensam och lyckats att ta sig därifrån så tror jag att han aldrig hade hittats. Det hade blivit ett ouppklarat försvinnande.
sant och hade han stannat där utan väska ytterligare en dag skulle han antagligen aldrig hittats vid liv om han ens hade hittats ja...
Ja, om man kan lita på de reseråd som nu är så är alla stora städer i Panama läskiga, alla dåliga områden är direkt farliga och i tidningarna har jag sett tecken på mycket narkotikamafia och smuggling av människor från söder till norr i Land ...
så i alla områden med mycket folk och trafik är det förmodligen inte särskilt förändrat, det påstås vara mindre korruption och jag tror att det är säkrare på mindre platser i landet som inte har den stora trafiken särskilt söder till norr...
Men här är en annan lista som tydligt visar söder till norr teorien eftersom inga städer är i panama men nästan alla grannländer är med och mycket handlar om droger, colombia till usa med mera, så mycket passerar Panama...
Länk till Msn 50 mest våldsamma städer :
https://www.msn.com/nb-no/reise/news...KNYSa#image=50