2021-04-14, 13:01
Medlem
Pojkekorvs avatar
När man citerar någon på flashback med citatfunktionen så kommer texten "Ursprungligen postat av x"

Ibland men oftast inte så skulle det vara idé att faktiskt se när det citerade inlägget postades direkt i citatet.

Så istället för:

"Ursprungligen postat av x"

Så blir det:

"Ursprungligen postat av x den 2021-04-14"

Det skulle vara till hjälp i fleråriga trådar.
Citera
2021-04-14, 13:49
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
När man citerar någon på flashback
Till vilken hjälp skulle det vara?
Citera
2021-04-14, 14:10
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Till vilken hjälp skulle det vara?

T.ex i trådar som pågår under flera år t.ex Estoniakatastrofen. Ett citat som citeras som är från före säg 2020 då nya filmningar gjordes då nya uppgifter kom fram har ju en helt annat innebörd än efteråt. En del citat citeras som de vore i nutid vilket kan ge en missvisande bild. Citat som gör före eller efter olika händelser får olika innebörd. Av precis samma anledning som det finns en tidstämpel på orginalinlägget.
Det är min åsikt.
Citera
2021-04-14, 16:01
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
När man citerar någon på flashback med citatfunktionen så kommer texten "Ursprungligen postat av x"

Ibland men oftast inte så skulle det vara idé att faktiskt se när det citerade inlägget postades direkt i citatet.

Så istället för:

"Ursprungligen postat av x"

Så blir det:

Jag kan se ett värde i att ha tidstämpel även på citerat. Ibland har man tyckt det var ett intressant inlägg som man själv vill citera, tryckt på pilen bak till inlägget och kastats bak flera år i tråden. Lite som att ramla ner i ett kaninhål och färdas i tiden.

Händer inte jätteofta men vet man att inlägget är urgammalt kanske man inte vill göra sig besväret att svara på det.
Citera
2021-04-14, 17:43
Medlem
Farbror Fazers avatar
Kan inte se någon anledning till att inte ha det. Och ett bra forumförslag på Flashback är ungefär lika sällsynt som att se stjärnfall så nu jag önskar fred på jorden!
Citera
2021-04-27, 12:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Kan inte se någon anledning till att inte ha det. Och ett bra forumförslag på Flashback är ungefär lika sällsynt som att se stjärnfall så nu jag önskar fred på jorden!
Tycker också att det var ett bra förslag och enda anledningen att inte införa det skulle kunna vara att det är för krävande att få till - är det en baggis så gör det idag. Bra kunde det också vara att om det som citerats har raderats så skulle det heller inte finnas någon tillbakapil kvar så man slapp att utsiktslöst leta efter inlägget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in