Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-14, 20:53
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
I detta fall tycks åsikter med lagen och straffsanktioner att upphöjas till fakta.......

Men du tycker tydligen att det passar sig i en "demokrati"
Sjukt att så många förintelsen förnekar finns på flashback för mig är det bevis att lagen är helt nödvändig
Citera
2021-04-14, 20:58
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Sjukt att så många förintelsen förnekar finns på flashback för mig är det bevis att lagen är helt nödvändig

Du vet att de värsta förintelseförnekarna idag finns i Mellanöstern eller bland Sveriges större invandrargrupper?

Nynazister förnekar inte förintelsen, de försvarar den.
Citera
2021-04-14, 20:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Deprimerande att det behövs. Men svenska wt’s dumhet vet ingen gräns. Så det är bra att lagen kommer till.
Citera
2021-04-14, 21:00
Medlem
Undrar just om det kommer att bli olagligt att anse att förintelsen inte är världshistoriens största brott mot mänskligheten.

Och visst är det stötande att det ska vara tillåtet att förneka eller förringa kommunismens brott mot mänskligheten - som Löfven gjorde härförleden - men inte nazismens. Förmodligen blir det även förbjudet att tala om judars inblandning i det förstnämnda, liksom om judars makt över historieskrivningen.

Jag uppmanar alla att bojkotta auschwitzresor och annan förintelsekitsch/-propaganda om det blir så här.
Citera
2021-04-14, 21:00
Medlem
Är inte förbud mot att förneka "förintelsen" ett rätt så flagrant erkännande av någonting som mörkas?
Citera
2021-04-14, 21:01
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
För mig är det ett bevis för att du saknar argument och måste därför ropa på polisen för att inte få storstryk i diskussionerna. Skäms du inte när du ser dig själv i spegeln?
Citera
2021-04-14, 21:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du får väl sitta på din kammare och tycka vad du vill. Vad de vil åt, med all rätt, är websidor som spyr ut förnekelse till inte ont annade småglin som hatar invandrare.

Yttrandefriheten är viktigare att värna än att folk talar sanning, vi är några som fortfarande anser det, åtminstone så länge det är lagligt att göra det öppet.

Man ska inte få sprida sin egen sanning bara för att småglin hatar invandrare? Den åsikten anser jag är oförenlig med att värna ett öppet och demokratiskt samhälle.
Citera
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Du har inte fattat nånting det är inte åsikter det handlar om....
Det är precis vad det handlar om. Varför ska det vara olagligt att inte tro att något har hänt?
Citera
Medlem
Av nyfikenhet, vad skulle straffet för en sådan handling vara (och nej jag förnekar inte förintelsen) känns som politikerna har lite för mycket fritid när de kommer med sådana förslag.
Citera
2021-04-14, 21:05
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Deprimerande att det behövs. Men svenska wt’s dumhet vet ingen gräns. Så det är bra att lagen kommer till.
Varför ”behövs” det? Är tanken att alla människor ska ha exakt samma åsikt? Blir inte världen ganska färglös då?
Citera
2021-04-14, 21:09
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
pga att det bevisligen har hänt...
Men varför ska det vara olagligt?
Citera
2021-04-14, 21:09
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Så då menar du så gott som hela befolkningen i mellanöstern?
För de förnekar förintelsen eller till och med hyllar den.

Förstår inte vad du menar? Ja, de förnekar eller hyllar den. Lika sjukt båda. Jag förnekar att USA attackerade Irak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in