2021-04-14, 21:28
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Jag menar ingenting och är inte intresserad av att räkna lampskärmar. Jag vill bara känna att jag inte måste tycka på ett visst sätt bara för att någon annan säger det.

Historien behäver inte handla om att man tycker att nazismen med Eichmann i spetsen skrev ner i böcker och gav orders om att förintelsen skulle genomföras. Det finns där, vi har allt, rörliga bilder, fotografier, kläder, krematorium, duschsystem, namnlistor, ögonvittnen. Tycker nästan lite synd om dig. Du försöker streta emot, sprattlandes som ett dampbarn.
Citera
2021-04-14, 21:28
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Men det är helt fel eller hur? Hur skulle man kunna hålla en diskussion om man inte förstår att USA invaderade Irak?
Varför måste man hålla en diskussion? Jag är inte ett dugg intresserad av vad du tycker, det enda som intresserar mig är att du får tycka vad du vill.
Citera
2021-04-14, 21:29
Medlem
LenaPauls avatar
Hehe Morgan kan ha räddat hela sin karriär med det,
det är först nu som jag förstår vad Annika ser hos han, jag kan garantera att det blir knullning med Morgan o Annika nu efter det uttalande,
o det är verkligen ingenting som jag missunna dem nu efter den bedrövliga flashback tråden
Citera
2021-04-14, 21:30
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Historien behäver inte handla om att man tycker att nazismen med Eichmann i spetsen skrev ner i böcker och gav orders om att förintelsen skulle genomföras. Det finns där, vi har allt, rörliga bilder, fotografier, kläder, krematorium, duschsystem, namnlistor, ögonvittnen. Tycker nästan lite synd om dig. Du försöker streta emot, sprattlandes som ett dampbarn.
Nu är du bara löjlig. Nöj dig med dina bevis, varför måste du få bekräftelse av mig?
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är väl därför Lööf inte kan samtala med Åkesson, förbjud Åkesson eller Lööf?

Vi måste inte förneka förintelsen för att vara emot inskränkningar i yttrandefriheten eller för rätten att påstå precis vad man vill.

Det handlar om att S försöker utradera en opposition genom att förbjuda dennes argument.

Argumentet i fråga är: Nej, förintelsen ägde aldrig rum. Det är lögn.

Du tror inte du kan föra en diskussion om SD i Sverige och att för stor invandring inte är bra för ett samhälle om Morgan Johanssomn får som han vill?
Citera
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Nej det gäller bara just förintelsen.
Det finns inte så många andra händelser som "förnekas", eller kan du komma på någon annan historisk händelse som förnekas?
inte en enda?

Folkmordet på Armenierna är väl det närmaste exemplet som jag kommer att tänka på. Ett folkmord som förnekas även av Sveriges regering.
Citera
Medlem
Korv-Bajss avatar
Det här var ett ovanligt bra förslag.
Det är oerhört viktigt att förintelsen inte glöms bort, så att historien inte upprepar sig.

I förrgår hade jag lite tråkigt, ingenting att göra och inget bra på TV.
Så då tänkte jag: Nu vet jag! Jag går ut och mördar sex miljoner judar!

Men sen kom jag ju på det: Just det! Förintelsen! Den höll jag på att glömma bort.

Så jag gick till skafferiet och hittade en chipspåse som räddade kvällen istället.
Citera
2021-04-14, 21:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Varför måste man hålla en diskussion? Jag är inte ett dugg intresserad av vad du tycker, det enda som intresserar mig är att du får tycka vad du vill.

Hör på dig själv: "Jag tycker inte förintelsen har ägt rum".
Citera
2021-04-14, 21:31
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hehe Morgan kan ha räddat hela sin karriär med det,
det är först nu som jag förstår vad Annika ser hos han, jag kan garantera att det blir knullning med Morgan o Annika nu efter det uttalande,
o det är verkligen ingenting som jag missunna dem nu efter den bedrövliga flashback tråden
Du skriver som du har förstånd till. Det som skrämmer mig är att du har rösträtt.
Citera
2021-04-14, 21:32
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Du skriver som du har förstånd till. Det som skrämmer mig är att du har rösträtt.

LOL
Citera
2021-04-14, 21:34
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Hör på dig själv: "Jag tycker inte förintelsen har ägt rum".
Du hör röster i det egna huvudet och försöker förtvivlat få mig till en förnekare.Det är konstigt att du inte kan ha en egen åsikt utan att jag också måste tycka likadant, detta med hot om bestraffning. Det känns som att du inte är helt säker på din sak när du måste tysta all opposition, det tyder på SVAGHET.
Citera
2021-04-14, 21:35
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Kolla lite om utrottningen stället för att porrsurfa. Det finns mycket material på Youtube.

...samtidigt har Jewtube plockat bort allt som problematiserar t ex gasningarna (som är rena fantasier, ersatte syrabaden ganska snabbt då de senare ansågs alltför magstarkt för allmogen att svälja). "förintelsen" i termer av pogromer utförda av lokalbefolkningen samt Einsatzgruppen med kanske 3-4 miljoner dödsoffer = sant. Gaskamrarna den nya religionen.

Fundera över varför Youtube plockar bort ett sådant här klipp t ex;
https://www.dailymotion.com/video/xk37fz ..????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in