Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-10, 09:10
  #13
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Jag har/hade den. Totalt värdelöst. Spelen är spel du aldrig hört talas om och det finns en anledning till det. Köp Nintendos original med 20 eller 30 spel istället så kommer du använda den iaf.

Okej sjysst för svar. Blir nog en gammal klassisk spel konsol då ^^
Citera
2023-09-10, 09:20
  #14
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Okej sjysst för svar. Blir nog en gammal klassisk spel konsol då ^^
Ett annat alternativ är ju en vanlig dator som du installerar en emulator på och köper några handkontroller. Det krävs inte mycket prestanda för att emulera Nintendo 64/Wii/Dreamcast. Men det är ju lite mer "hands on" och du kommer ju behöva läsa dig till lite mer. Ibland kan det vara enklare att bara köpa vad som finns färdigt.
Citera
2023-09-10, 09:31
  #15
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Okej sjysst för svar. Blir nog en gammal klassisk spel konsol då ^^

Det jag syftade på var att Nintendo har släppt en sådan minikonsol med som har 20-30 inbyggda spel. Den är att rekommendera inte den där gamla 40 år gamla konsolen. Den är i princip bara för samlare nu.
Citera
2023-09-10, 12:24
  #16
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Det jag syftade på var att Nintendo har släppt en sådan minikonsol med som har 20-30 inbyggda spel. Den är att rekommendera inte den där gamla 40 år gamla konsolen. Den är i princip bara för samlare nu.


Sitter på en NES med en del spel. Felet med den är den tappar kontakten med spelen, kontakterna ärgar.
Har gjort rent ett par gånger men det blir bara sämre med åren, köpte även ny kontaktskena som monterades i konsolen, med knappt märkbart resultat. Det är antagligen kopparblecken på kretskorten i spelen som behöver fixas till.

Minikonsol, Super Nintendo har jag en och den funkar perfekt.
__________________
Senast redigerad av 53....so what 2023-09-10 kl. 12:28.
Citera
2023-09-13, 23:14
  #17
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Det jag syftade på var att Nintendo har släppt en sådan minikonsol med som har 20-30 inbyggda spel. Den är att rekommendera inte den där gamla 40 år gamla konsolen. Den är i princip bara för samlare nu.

Florerar rätt många gammal spel samt konsoler på marknaden & jag har svårt att tro att alla samlar, tror många faktiskt vill spela igen. Tror du skiten går sönder om man köper en gammal? Har den hållit i 40 år borde den klara några till. Men minikonsol alltså?
Citera
2023-09-13, 23:19
  #18
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Florerar rätt många gammal spel samt konsoler på marknaden & jag har svårt att tro att alla samlar, tror många faktiskt vill spela igen. Tror du skiten går sönder om man köper en gammal? Har den hållit i 40 år borde den klara några till. Men minikonsol alltså?

Jag ser ingen större anledning att köpa den gamla. Är isf om man är ute efter något specifikt spel. Satsa på dom nya mini nes och snes.
Citera
2023-09-15, 17:48
  #19
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Jag ser ingen större anledning att köpa den gamla. Är isf om man är ute efter något specifikt spel. Satsa på dom nya mini nes och snes.

Enbart super mario då, både 1,2 & 3 helst. Är det exakt samma på nes?
Citera
2023-09-15, 20:26
  #20
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Enbart super mario då, både 1,2 & 3 helst. Är det exakt samma på nes?

Eller kan du göra som jag har gjort. Kör en raspberry med emulator och en usb sneshandkontroll. Då får du typ alla konsoler och spelen är bara ladda ned. Sedan kan du spara när som helst i alla spel. Så bara fortsätta där man sluta.
Citera
2023-10-04, 13:07
  #21
Medlem
Eller så köper man en sån här och lägger in vilka spel man vill.
Citera
2023-10-04, 13:27
  #22
Medlem
AliPizzerians avatar
Förstår själv inte vad meningen med de här billiga skräpkonsolerna från Kina är när man bara kan emulera hur lätt som helst på PC.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback