• 2
  • 3
2021-05-02, 17:39
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Hon har delat nyhetsartiklar från svt och aftonbladet.

Citat ur artikeln som sammanfattar kvinnans egna JO-anmälan:
Dessutom, förklarade kvinnan, har hon på sin Facebook-sida mest delat nyhetsartiklar från exempelvis SVT och Aftonbladet.
Min fetning. Utöver vad cheferna kallar "extrema åsikter" som kvinnan påstås ha yttrat själv så har hon alltså likt de flesta Idiotbookanvändare mestadels delat MSM-artiklar (och kanske även bilder av gulliga katter). MSM-artiklar och kattbilder verkar inte vara det centrala i chefernas invändningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Lite citat

Citat:
Även ett avståndstagande från nazismen är problematiskt, ska chefen ha förklarat, då ”vi måste ta hänsyn till våra nazistiska klienter”.

[---]

/Moderator

Bland annat ovanstående mening finns inte i den TS-länkade Mitt i-artikeln. Har Mitt i redigerat om sin artikel, eller varifrån citerar du? Jag hajade till inför att en chef på en myndighet (enligt kvinnans JO-anmälan) ska ha vågat exemplifiera med just nazistiska klienter som folk som har samma rättigheter som andra klienter.
Citera
2021-05-02, 18:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Dessutom, förklarade kvinnan, har hon på sin Facebook-sida mest delat nyhetsartiklar från exempelvis SVT och Aftonbladet.
Min fetning. Utöver vad cheferna kallar "extrema åsikter" som kvinnan påstås ha yttrat själv så har hon alltså likt de flesta Idiotbookanvändare mestadels delat MSM-artiklar (och kanske även bilder av gulliga katter). MSM-artiklar och kattbilder verkar inte vara det centrala i chefernas invändningar.

Citat:
Även ett avståndstagande från nazismen är problematiskt, ska chefen ha förklarat, då ”vi måste ta hänsyn till våra nazistiska klienter”.

Bland annat ovanstående mening finns inte i den TS-länkade Mitt i-artikeln. Har Mitt i redigerat om sin artikel, eller varifrån citerar du? Jag hajade till inför att en chef på en myndighet (enligt kvinnans JO-anmälan) ska ha vågat exemplifiera med just nazistiska klienter som folk som har samma rättigheter som andra klienter.

Den här artikeln i Mitti.se (Södermalm) bjöd sig när jag googlade och det är den artikeln, som är citerad. Mitt tidigare inlägg har nu kompletterats med en länk.

https://www.mitti.se/nyheter/chefer-...GYHcRzefPu1gA/
Citera
2021-05-02, 18:47
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den här artikeln i Mitti.se (Södermalm) bjöd sig när jag googlade och det är den artikeln, som är citerad. Mitt tidigare inlägg har nu kompletterats med en länk.

https://www.mitti.se/nyheter/chefer-...GYHcRzefPu1gA/

Aha, ja den artikeln gav litet mer kött på benen. Bl a framgår att kvinnan själv är av Sämre Orienten-ursprung. Hon gör en träffande jämförelse med myndighetens egna deltagande i Pride-aktiviteter om vilket hon raljerar att det kan vara problematiskt med tanke på att "vi har klienter som är homofober" (fast jämförelsen talar ju egentligen emot hennes sak, eftersom myndigheter naturligtvis inte skall delta i Pride-aktiviteter eller annan politisk aktivism).
Citera
2021-05-02, 18:50
Medlem
Vad skall vi göra åt de på SÄPO/SUPO - o de inom militära kontraspionaget då
Citera
2021-05-05, 16:44
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär

Nazistiska klienter HAR samma rättigheter som andra klienter, vafan tror du?
Citera
2021-05-05, 20:21
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Nazistiska klienter HAR samma rättigheter som andra klienter, vafan tror du?

Jag har inte påstått eller argumenterat för något annat.
Citera
2021-05-07, 21:30
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Låter som chefen har något personligt emot henne, men eftersom hon inte misskött jobbet så försöker chefen hitta något utanför att anmärka på.

En del människor är såna som jag misstänker chefen är, någon som letar efter en orsak, minsta lilla att använda för att sabba för någon annan (över minsta lilla eller rentav inbillad orsak)

Söndagen den 11september 2022, klockan 20.00 sharp, stänger vallokalerna, rösterna kan påbörjas att räknas, sedan följer fyra ödesmättade timmar...

Innan regimskifte proklameras!

Som sedan firas genom att det skall klippas:
- Klittoritas, (Senoritas, klittoritas, klittoritas cha, cha, cha sa!!!)
- Pittar, pittar cha, cha, cha sa!
- Hemorrojder Hemorrojder cha, cha, cha sa!

Till navelludd för den som inte rättar in sig i ledet!
Senast redigerad av Kallis 2021-05-07 kl. 21:44.
Citera
2021-05-08, 11:15
Medlem
Enterprises avatar
citat från artikeln:
Citat:

Är ju i alla fall konsekvent.
Citera
2021-05-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
citat från artikeln:

Är ju i alla fall konsekvent.

Efter vad jag hört så kom avståndstagandet från nazismen efter att chefen anklagat henne för nazism.

Ungefär såhär:

anställd: "Jag gillar inte IS"
chef: "Islamofob! Nazist!"
anställd: "Vad då nazist? Att ogilla IS har inget med nazism att göra. Jag gillar inte nazism!"
chef: "Du måste visa hänsyn för våra nazistiska klenter!"

alltså en slags retorisk fälla där den anställde kan kritiseras oavsett.
Citera
2021-05-08, 13:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Efter vad jag hört så kom avståndstagandet från nazismen efter att chefen anklagat henne för nazism.

Ungefär såhär:

anställd: "Jag gillar inte IS"
chef: "Islamofob! Nazist!"
anställd: "Vad då nazist? Att ogilla IS har inget med nazism att göra. Jag gillar inte nazism!"
chef: "Du måste visa hänsyn för våra nazistiska klenter!"

alltså en slags retorisk fälla där den anställde kan kritiseras oavsett.
Lyckligtvis håller inte retoriska fällor arbetsrättsligt. Blir snarare chefen som får dumstruten på. Inte omöjligt att han blir beskylld i MSM för att curla för nazister. Om IS-omtanken blir det nog inget större väsen i MSM.
Citera
2021-05-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
En anställd kvinna på häktet Sollentuna har på facebook spridit kritiska nyhetsartiklar angående IS.
Detta har hon fått kritik från sin arbetsgivare för,som uppenbarligen är inne och spionerar på sina anställdas på sociala medier.

Frågor:

Får man inte ens vara kritisk mot en terrororganisation i det här jävla landet länge?

Är det lämpligt att en arbetsgivare(dessutom statlig) spionerar på sina anställda?

https://pdf.mitti.se/magazines/read/...d-a71319f2fadd
(bläddra till sidan 24)

(på samma sida finns f.ö en artikel om en narkotikadömd läkare som slipper IVO åtgärd)

Tjena.

Nej, i detta sinnesrubbade, sinnessjuka, degenererade, islamiserade och i största allmänhet röv- och dumknullade land, får man INTE(!) vara kritisk mot någonting längre! Inte gentemot kriminella. Inte mot äcklig cp-religion. Inte gentemot våldsverkare. Inte mot depraverade och sjukliga sexuella "böjelser". Inte mot allmänna idiotier och galenskaper. Ingenting. INGENTING!!

Jag hatar Sverige och jag hatar varenda jävla asgam till lands- och folkförrädare, som sitter och dumknullar Sverige och Svenska folket inom "myndigheter" såsom till exempel DUMSTOLARNA!!

Dessa satans jävla mammaknullade råttor till svinpälsar, har som främsta mål att dra Sverige djupare och längre ner i AVGRUNDEN!! De knullar gladeligen sitt eget folk i röven, bakom vedervärdiga fitthor"lagar" som "HMF" och andra satans jävla folkförrädar-mongo"lagar"!!

Måtte Djävulen ta varenda en av dessa vidriga dumknullade rövhål till LANDSFÖRRÄDARE!!!
Citera
2021-05-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Lyckligtvis håller inte retoriska fällor arbetsrättsligt. Blir snarare chefen som får dumstruten på. Inte omöjligt att han blir beskylld i MSM för att curla för nazister. Om IS-omtanken blir det nog inget större väsen i MSM.

Får hoppas du har rätt, men man vet aldrig. Mycket hänger ju på vem chefen är, den anställde är en vit kvinna. Anses hon på basis av sin hudfärg och cis-kön (kanske även heterosexualitet) priviligierad över chefen? Identiteten på de inblandade är viktig att veta om man skall kunna gissa lite mindre tveksamt på förhand tycker jag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in