Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2021-04-24, 14:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achel
Vad för territorium har man militärt erövrat?

Det enda de sysslar med mot Taiwan är lite vapenskrammel! Vilket talar emot planer på invasion eftersom fastlands-Kina skulle behöva överraskningsmomentet för att ha vettiga chanser att ta ön!

Tibet kan vi ju börja med, men det var länge sen.

Sen har man tagit över territorium i havet från bl a Filippinerna i närtid. Kina har inte bråttom, dom tar det sakta så att vi inte ska reagera.
Citera
2021-04-24, 17:36
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achel
Hur ska EU erkänna Taiwan som självständig stat när Taiwan själva ej utropat sig som självständig stat?

OM EU:s medlemsstater vill erkänna Taiwan som suverän, vid sidan av Fastlandskina, så kan man göra det, alldeles oavsett hur Taiwan ställer sig i saken. Ett fåtal länder har också gjort detta: https://worldpopulationreview.com/co...cognize-taiwan
Citera
2021-04-25, 15:34
Medlem
Storstark68s avatar
Undrar hur Kina reagerar på att det är en Svensk som leder förhandlingarna?

Ska bli intressant att se resultatet inom sinom tid. Brukar ju ofta bli en dimmig kompromiss för att värna frihandeln.

Var inte Weimers med i en nationalistisk gruppering när han var KD:are?
Citera
2021-05-03, 07:01
Medlem
Aristofiless avatar
Vet inte om jag skulle kalla det en stor seger direkt. SD sitter med i den etablerade ECR gruppen och får uppdrag precis som alla andra. Som regel snappar dom största spelarna upp dom tyngsta uppdragen men det betyder ju inte heller att ”smulorna” som sipprar ner skulle vara oviktiga.

Peter Lundgren har ju tex fått leda förhandlingar om transporter inom EU vilket slog bra mycket högre än det här.

Taiwan ses nog ändå på med måttligt intresse från majoriteten av unionens medlemmar. Deras existens säkras uteslutande av USA så vad EU tycker är orelevant.
Citera
2024-05-12, 21:40
Medlem
Clodiuss avatar
Weimars åker på duktigt med stryk mot Fritzon i debatt i agenda. Svag debattör.
Citera
2024-05-13, 00:40
Medlem
Jag läser en intervju med C W i AB. Inte ett ord om hur detta Swexit ska genomföras däremot en del om ekonomiska omprioriteringar inom EU.

Så länge det svenska folket tvingas betala in höga straffskatter till EU kan det omöjligen bli ett Swexit.

Politikerna och tjänstemännen inom EU lever gott på de straffskatter som du och jag tvingas betala in. Inte ett ord om en minskning av dessa skatter, nåja de talar om avgifter, från C.W:s sida.

Politiker och tjänstemän utan budget självdör.
Citera
2024-05-16, 20:18
Medlem
eggbertlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Weimars åker på duktigt med stryk mot Fritzon i debatt i agenda. Svag debattör.

Haha, skämtar du? Fritzon vet ju uppenbart inte vad hon pratar om eller hur deras egen politik i EU ens bedrivs
Citera
2024-05-17, 08:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggbertlol
Haha, skämtar du? Fritzon vet ju uppenbart inte vad hon pratar om eller hur deras egen politik i EU ens bedrivs
Du lyssnade inte antar jag? Var en ordentlig utskåpning, men som du säger - jag var förvånad att Fritzon hade det i sig. Har upplevt henne som den snällare typen.
Citera
2024-06-08, 15:05
Medlem
Krimkolls avatar
Charlie Weimers och SD är prisbelönta i EU för sitt arbete. Han rankades som 1:a av ledamöterna gällande frågor han är ansvarig för. Så ja, han är mycket skicklig och duktig på det han gör.
Citera
2024-06-09, 10:00
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Vad tror ni om att Kinahataren Weimers ska utforma politiken om Taiwan?

Blir det bra för affärerna och relationerna mellan EU och Kina?

https://sverigesradio.se/artikel/wei...or-taiwanfraga

Charlie Weimers från SD får mitt kryss idag. Det minst dåliga alternativet idag. Kina är inte viktigt för mig i dagsläget, det är att stänga den yttre EU-gränsen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in