Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-01-12, 08:22
  #25
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tror jag har varit i Bangladesh 10 gånger, men jag har ännu aldrig sett en cricketmatch Bangladeshiernas problem är att de har så jävla mycket folk att de inte har plats att spela cricket. I Indien har jag lattjat ihop med dem och varit med när de tränar på öppna ytor. I bangladesh, risfält och städer överallt...Och trafiken är helt sinnessjuk så jag vågar inte hyra en motorcykel där för att ta ut på landet. I Indien körde jag runt på en moppe på landet, det var soft.

20-22 miljoner invånare i dhaka det skojar man inte bort. Det kan ta 2 timmar att färdas ett par km med bil/tuktuk i citykärnan har jag läst p.g.a oändliga köer om man har riktig otur. Går snabbare att gå om det handlar om några km.

Jag vet inte alls vad cricket är förutom ett liknande platt brännbolls racket typ haha. Fattar inte hur den sporten är så stor, i Europa vet vi knappt vad cricket är för något.

Käka du biryani där? Verkar finnas överallt, ser inte mycket ut för världen. Alla som ätit det säger det smakar så gott men ser rätt fattigt ut med ris och kyckling i någon sorts krydd blandning.

Och alla dessa sockerrör stånd där de pressar ut sockersaft som blir som en sockerjuice haha.

Sen vad är grejen med äldre gubbar i bangladesh och orange skägg. Ibland även orange hår. Ja de färgar alltså skägget orange och ibland även håret. En gubbe som sålde sockerrör juice hade orange skägg såg riktigt mysko ut

20 cent för ett glas socker rör juice. Vilket är typ 2kr 😅
Citera
2023-01-12, 08:31
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
20-22 miljoner invånare i dhaka det skojar man inte bort. Det kan ta 2 timmar att färdas ett par km med bil/tuktuk i citykärnan har jag läst p.g.a oändliga köer om man har riktig otur. Går snabbare att gå om det handlar om några km.

Jag vet inte alls vad cricket är förutom ett liknande platt brännbolls racket typ haha. Fattar inte hur den sporten är så stor, i Europa vet vi knappt vad cricket är för något.

Käka du biryani där? Verkar finnas överallt, ser inte mycket ut för världen. Alla som ätit det säger det smakar så gott men ser rätt fattigt ut med ris och kyckling i någon sorts krydd blandning.

Och alla dessa sockerrör stånd där de pressar ut sockersaft som blir som en sockerjuice haha.

Sen vad är grejen med äldre gubbar i bangladesh och orange skägg. Ibland även orange hår. Ja de färgar alltså skägget orange och ibland även håret. En gubbe som sålde sockerrör juice hade orange skägg såg riktigt mysko ut

20 cent för ett glas socker rör juice. Vilket är typ 2kr 😅

Ja det är helt rätt med trafiken. Det är ofta snabbare att gå. De håller på att bygga en slags metro/skytrain. Det kan verkligen ändra Dhaka helt.

Biryani är gott, men de är helt religösa över det. Som en hipster med whiskey. För mig är det rätt gott och jag kan bli lite tipsy. men för en bangladeshier finns det 100 aspekter av Biryani. Den skall givetvis avnjutas utan bestick också, äta med händerna gör att maten smakar bättre tycker de.

Ja det är vansinnigt med färgning av håret. De tycker helt enkelt det ser bättre ut än att verka gammal.

Googla lite och hitta nån NGO som du kan vara volontär för ett halvår, vettja.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3322253

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback