Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-24, 12:04
Medlem
Alfrids avatar
Hej.

Jag har kommit på en diet som går ut på att man bara äter nötter. Exakt vilka och i vilken mängd är hemligt än så länge. Tror ni dieten skulle uppskattas? Tror ni man kan bli rik om man skriver en bok om den?
Citera
2021-04-24, 12:16
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrid
Hej.

Jag har kommit på en diet som går ut på att man bara äter nötter. Exakt vilka och i vilken mängd är hemligt än så länge. Tror ni dieten skulle uppskattas? Tror ni man kan bli rik om man skriver en bok om den?

Nej, det skulle inte hålla i längden. De flesta nötter har för högt Omega 6 samt Omega 9 i relation till Omega 3 vilket skulle göra människor svårt sjuka. Brazil och macadamianötter går givetvis att leva på ett tag men har du kollat på kilopriset? Dyrare än oxfile. Lycka till med din nya diet som är beprövad genom århundranden redan.
Citera
2021-04-24, 19:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Tror det blir svårt. De bra nötterna kostar för mycket och du kommr fortfarande få brist på vissa mikros. Dessutom är det nog svintråkigt att enbart leva på nötter. Jag klarar inte av att få i mig ett dagsbehov av kcal från nötter, särskilt inte när man tar med biotillgänglighet i ekvationen.
Citera
2021-04-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrid
Hej.

Vem skulle köpa den menar du? Ekorrar? Nötallergiker?

Ensidig kost är aldrig bra.

Efter en vecka på enbart nötter kommer du få använda sked när du går på toa.

Skriv en bok om hur du uppfann nötdieten och hur det sen gick åt h-vete och du hamnade på bar backe men reste dig tack vara de fantastiska råd du fick på Flashback, den boken lär sälja som nötcréme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in