2021-04-26, 17:35
Medlem
LenaPauls avatar
Ja varför frågar dem du har en bonus check 25kr vill du använda den?

Vad händer om jag säger nej till kassan? Kan checkar sparas i evighet , eller tas ut som pengar???
Varför vill man annars inte använda bonus check????
Citera
2021-04-26, 18:40
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Ämnen som inga andra forum handlar om --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
Citera
2021-04-26, 18:45
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul

Vad händer om jag säger nej till kassan? Kan checkar sparas i evighet , eller tas ut som pengar???

Checkerna har ett bäst före datum. Ibland är det också att det är en viss % rabatt, då är det trist om man bara köpt 1 liter mjölk. Tycker att det är bra, att de frågar. Man kanske har tänkt att använda den vid ett senare tillfälle
Citera
2021-04-26, 18:49
Medlem
Sheps avatar
Citat:

Om du är medlem får du poäng för varje köp du gör. Dessa poäng kan användas som en bonuscheck vid nästa köp (ifall du har samlat på dig tillräckligt mycket poäng). Som en rabatt. Beroende på vilken butik du handlar hos kan du spara bonuschecken en viss tid innan den nollställs, och varje gång du handlar ökar din bonus som du sen kan använda vid nästa köp.
Citera
2021-04-26, 18:50
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Den kan inte tas ut som pengar. Gäller enbart som betalningsmedel på Ica och Apotek Hjärtat kedjan.
Citera
2021-04-26, 18:51
Medlem
Citat:

Är google trasigt för dig?
https://letmegooglethat.com/?q=https...Fwww.ica.se%2F
Citera
2021-04-26, 19:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

De frågar eftersom de får upp info i kassan om att du har en outlöst värdecheck. Det vore ju ohövligt att inte göra det.

Säger du nej så sparas checken till nästa gång du handlar. Väntar du för länge brinner den inne.

Nej, du kan inte ta ut i pengar. Däremot kan du ju göra kontantuttag vid köpet så då kan du ju räkna in värdechecken där om du vill.
Citera
2021-04-26, 19:28
Medlem
LenaPauls avatar
Jaja bara undrade jag skiter väll i bonus checkar men nu är det så att kassan på Ica frågar ofta om det där för mig så är det självklart att det ska användas efterblivet system på Ica.
Citera
2021-04-26, 19:54
Medlem
Citat:
Jaja bara undrade jag skiter väll i bonus checkar men nu är det så att kassan på Ica frågar ofta om det där för mig så är det självklart att det ska användas efterblivet system på Ica.
Är det efterblivet att du själv får välja när du vill lösa in checken. Oki. Jag tycker det är mer efterblivet att du verkar vara medlem och inte fattat något av deras regler. Säg -Ja, nästa gång så slipper du frågan varje gång du handlar till nästa gång du får en bonuscheck. Eller ännu bättre, dra ditt kort och säg att de använder alla ev. rabatter du har.
Citera
2021-04-26, 23:11
Medlem
miikoss avatar
De kanske frågar så att kunden själv kan välja när checken ska användas?

Kanske handlar man åt någon annan någongång? Ska den personen få rabatterat pris då?

En del vill kanske ananrs samla på sig checkar och lösa in när de når upp till värdet av en normal shopping-runda?
Citera
2025-04-12, 15:14
ICA ger dubbel bonus under april, maj, juni.
https://www.ica.se/stammis/dubbelbonus/
Citat:
I april, maj och juni, dubblas checkarna som baseras på stammispoängen du samlade månaden innan. 25 kronor blir 50, 50 kronor blir 100 och så vidare.

ICA vill nog bättra på samvete lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in