2024-07-14, 19:59
Medlem
Måste få klarhet i vissa saker här:
Kan någon bara förklara hur det där fyllot till gaphals,lyckades kapa ett företag???
Någon med info där?
JL fastigheter vad är det? Kan inte tänka mig att han äger industrifastigheter lr?
Sitter han och försöker Rodda själv i ”fd wallstars” där dom alltid varit nu lr?
Citera
2024-07-24, 12:27
Avstängd
fizzypopeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-xx-73
Kan någon bara förklara hur det där fyllot till gaphals,lyckades kapa ett företag???
Någon med info där?
JL fastigheter vad är det? Kan inte tänka mig att han äger industrifastigheter lr?
Sitter han och försöker Rodda själv i ”fd wallstars” där dom alltid varit nu lr?

Har grävt en del i detta ( känner båda parter litegrann och hört med gemensamma bekanta ).

Daniel ( äldre brodern ) som vad jag förstår är helt talanglös och har åkt gratis skjuts på yngre brodern ( David ) under en lång tid och som uppenbarligen är skaparen till alla ”konst” om man nu kan kalla det för det.
Han skall ha tröttnat på att ge bort allt till Daniel och föreslog att köpa ut honom eller att han skulle bli utköpt men Daniel valde då istället att föra över stora bitar av företaget till sitt bluff-företag JL fastigheter och som han har bytt namn till Tavlor24. Hur han har kunnat göra detta måste vara att båda bröderna varit bolagstecknare men är ju flera grova brott han bör ha begått om allt stämmer vad jag hört. Verkar som att handlat i ren panik för att han varken hade råd att köpa ut eller att bli utköpt.
Genomruttet kräk skulle jag vilja påstå som inte kan avsluta en tvist på ett lagligt vis och nu då dessutom säljer yngre broderns alla tavlor själv utan honom och har dessutom plockat in sin kortisonsvullne sambo som varit sjukskriven i 10 år.
Citera
2024-07-27, 13:21
Medlem
Intressant att läsa!
D&”iel har begått brott,då måste det ju bli rättegång av det.såvida inte bröderna kommer överens om någon form av förlikning,vilket känns mkt tveksamt.
Första parkett med popcorn och dricka,jag och mina vänner ser fram emot att gå på denna rättegång isf.Det lär va många som kommer vilja gå på den rättegången!
Har köpt 2 tavlor från wallstars,ngt dyra men nöjd.Vill köpa fler men,nu när man läser vad som hänt kommer jag inte handla där
Senast redigerad av Game-xx-73 2024-07-27 kl. 13:28.
Citera
2024-07-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Game-xx-73
Någon med info där?

JL Fastigheter har han köpt från sin kompis Joh*an Lindv*all. Bolaget är sedan några år ”tömt” på fastigheter. Kollar man på Joha*ns FB så verkar Daniel ofta bjuda in till dryckesprovningar i Wallstars lokaler…
Citera
2024-08-01, 21:40
Medlem
Noterar att yngre brodern kickat igång ett företag som heter ”wallstar.se”

Följden av detta som jag ser det är ju att:

1: Båda bröderna konkurrerar i samma bransch

2: Den yngre som är den som är den kreativa,och som nu troligtvis kommer styra upp ett nytt fräscht kartotek med konst ”om man nu får kalla det för konst” och bilder.

3: Nu kommer D”&iel sitta där på det företag han stulit,och kränga tavlor från 2015 Som dessutom är ”out of date”? Hur tänkte han där?? Man måste ju förnya sitt kartotek och uppdatera sitt utbud väl???

4: Hans hustru,som är en bidragsfuskare. Och är med i företaget,kan man väl räkna ut att hon knappast är kreativt lagd och är duktig på foto osv? Någon som vet?

5: Ganska lätt att göra en analys på detta,D”~iel kommer ha lokalen som en festlokal vilket tidigare inlägg går att läsa om.
Har promenerat förbi där med hunden några ggr.Och kan vittna om att det är duktigt vilda fester där. Känns knappast som en seriös företagsverksamhet som bedrivs där,när man hör hög musik,mkt spring på folk,allmänt stökigt och efterfester sent ut på morgontimmarna

Har inte sett yngre brodern på flera flera år,vart bor han?
Citera
2024-08-01, 21:48
Avstängd
fizzypopeys avatar
Nu har jag tagit fram popcornen för nu börjar det bli intressant.
dav*ds senaste inlägg på Facebook är offentligt så det går att se utan att man är vänner och det bjuder på komedi helt klart. Wallstar.se ja vad kan man säga jag hade inte velat vara pappa nostra pepsi light i detta då det uppenbarligen är Dav1d som vet hur man designar både tavlorna och hemsidor han verkar dessutom redan satt upp flera en i sitt namn och även ”art damier”

Varför har jag en känsla av att det knapras en hel del happy pills just nu hos pepsi light och bidragsfettot. väntar med spänning på nästa steg
Citera
2024-08-02, 06:48
Medlem
kaktusplastiks avatar
Davids ”konst” är i stor utsträckning att han tar stockbilder och lägger filter på dem, samt stjäl olika citat och lägger på. Gissar att han börjat använda AI en del på sistone också, Facebook-tanterna han lurar fattar ju ändå ingenting.

Allt detta kan väl brorsan göra i också, hur alkad han än är?
Citera
2024-08-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Davids ”konst” är i stor utsträckning att han tar stockbilder och lägger filter på dem, samt stjäl olika citat och lägger på. Gissar att han börjat använda AI en del på sistone också, Facebook-tanterna han lurar fattar ju ändå ingenting.

Allt detta kan väl brorsan göra i också, hur alkad han än är?

Verkligen. Torgkonst var ett utryck för skräp förr men numera är den lägre gränsen sänkt. Den konst som producerats är likvärdig med ngt som kan stoppas i pappersåtervinningen.
Citera
2024-09-10, 08:22
Avstängd
fizzypopeys avatar
Alltså hur korkade är folk.
Det kan onekligen inte gå så bra för Pepsi Light Daniel som nu gått från att vara förövaren till att leka offer.
Varför går det inte så bra? Kanske klarar han inte driva företaget ensam som han trodde när han stal det?

För er som är så sjukt tröga så är det väl bara gå in och kolla på Wallstars.se på sidan ”om oss” så ser ni att det är ett annat företag som ”äger sidan” nu. Han vågar inte skriva ut namnet utan skriver endast ”Wallstars Lidköping”
Där finns bara Daniel med tillsammans med tillsammans med Elin Bruhn som ägare av Tavlor 24 AB.

När fetbröderna hade bolaget tillsammans hette det Wallstars AB.

Så hur kan det då vara David som tagit företaget?
En del människor låter sig bli lurade av dessa narcissister.

Inga raketforskare som följer pepsi light fettot Daniel på Facebook det kan man ha klart för sig.

Inte konstigt att alla gick och vaccinerade sig heller med tanke på hur lättstyrda en del är…

Vakna upp för fasiken….
Citera
2024-09-22, 23:08
Medlem
Att han inte lägger ner snart? I varena fotbollsklubbs supportergrupp häckar man med sina skitfula prints och låtsas att han är en supporter av just den gruppen och dumma köpare kollar inte upp honom å blir blåsta. Märker att han bannas i fler och fler grupper. Tydlige har han försökt lura någon i åtminstone tre musikgrupper den här veckan. Vad ska det bli av den här charlatanen?
Citera
2024-09-26, 19:19
Medlem
Men följer man tråden från början,och lyssnar på snacket på stan.Så har den äldre alkoholiserade,småtjejsflirtande gaphals ändå stulit företaget från den yngre brodern.Som för övrigt vad ryktet säger bor i Italien nu?!

Rätta mig om jag har fel plz?! Ingen av bröderna har väl ALDRIG någonsin lurat ngn av deras kunder?!??

Om någon blivit lurad av dom så vill nog dom flesta i tråden läsa om det

Visst deras strategi är att gå med i en massa grupper på fb osv, och spamma och marknadsföra deras produkter där.finns väl inget olagligt i det väl?
Citera
2024-09-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annieluuv
Att han inte lägger ner snart? I varena fotbollsklubbs supportergrupp häckar man med sina skitfula prints och låtsas att han är en supporter av just den gruppen och dumma köpare kollar inte upp honom å blir blåsta. Märker att han bannas i fler och fler grupper. Tydlige har han försökt lura någon i åtminstone tre musikgrupper den här veckan. Vad ska det bli av den här charlatanen?

Men på riktigt??Om man väljer av egen fri vilja att köpa en anskrämligt ful produkt,eller låt oss säga en random tröja .
Har man då blivit lurad?!?! I min mening är Man är korkad som handlat produkten ?!??,när man då kommer på,att man handlat ngt asfult !ska man då börja gapa högt att man blivit lurad/blåst?? Ffs man visar tecken på ett mycket dåligt omdöme och är bara allmänt korkad.

Och vad menar du med”försöker lura” vem av bröderna försöker lura vem?!??
Ingen av dom klarar av/eller har samvete nog att lura någon överhuvudtaget.
Om någon av dom bedriver en verksamhet som baseras på att LURA sina kunder,ja då går jag till polisen,,. Men nu vet jag for a fact att ingen av dom lurar någon kund
Senast redigerad av Game-xx-73 2024-09-26 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in