Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-11, 10:43
  #13
Medlem
VelvetThornss avatar
Såg avsnitt 1 och blev positivt överraskad. Ska se klart skiten och avlägga betyg.
Citera
2021-07-12, 15:33
  #14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetThorns
Såg avsnitt 1 och blev positivt överraskad. Ska se klart skiten och avlägga betyg.
Den är rätt annorlunda mot vad man sett innan., och jag blev också positivt överraskad.
Hade inte heller en aning om böckerna.
Citera
2021-07-12, 21:37
  #15
Medlem
bringeroflights avatar
Sett färdigt säsongen och fann den sevärd. Tror jag köpt ett seriealbum av den men hittar det inte och minns inte om serien följer tidningen.
Ibland lite jobbig och löjlig som det alltid blir med barn i huvudrollerna. Vissa av de mer djuriska barnen var väl lite dåligt gjorda. Abbots organisation var också lite väl vanlig skurkorganisation, ingen överraskning där. Kändes som om många tillfälligheter slog in för att driva historien framåt men så blir det ju när allt ska vävas samman.
Tycker Dania Ramirez hade åldrats ganska mycket från tidigare roller så kände inte igen henne meddetsamma. Annars hyggligt skådespeleri från de flesta.
Men vill gärna se fortsättningen där de reder ut allt med viruset och hybriderna. Klart sevärd så jag skulle rekommendera den.
Citera
2021-07-29, 22:25
  #16
Medlem
Förnyad för en andra säsong, gött att höra!
Citera
2021-07-30, 00:40
  #17
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Ska kolla, återkommer.
Serien framstod som mindre intressant till mig, ska göra ett försök med denna,
i dessa tv-series torka tider.
Citera
2021-07-30, 07:13
  #18
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Nej det här var ingen serie i min smak. Slutade att kolla efter ett par avsnitt.
Citera
2021-08-01, 21:22
  #19
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Förnyad för en andra säsong, gött att höra!
Goda nyheter!
Undrar dock hur serien kommer att lösa att barnskådespelarna åldrats, när säsong 2 bör ta vid där säsong 1 slutade. Svårt att starta säsong 2 med ett längre tidshopp.
Citera
2023-03-21, 15:53
  #20
Medlem
diseuses avatar
Officiell teaser för säsong två (med svenska undertexter):

https://youtu.be/jH0Lz0_U8E8
Citera
2023-03-23, 08:40
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Officiell teaser för säsong två (med svenska undertexter):

https://youtu.be/jH0Lz0_U8E8


Det verkar ju ta 100 år, innan den kommer.
Citera
2023-05-03, 19:48
  #22
Medlem
Man-At-Armss avatar
Har bara sett första avsnittet av säsong 2 och funderar på om jag ska sluta följa serien. Ungen som spelar Gus funkar i sin roll, men stör mig på de flesta andra hybridungarna. Det blir för sockersött med en sjungande sköldpadda och mupp som gräver hål.
Blir det bättre?
Har stor respekt för serieskaparen Jeff Lemire (som skapat Sweet Tooth) andra verk, dock ej läst Sweet Tooth, men kan tänka mig att serietidningen innehåller mer mörker än Tv-serien.

Jaja, läste nyss att det blir en tredje och sista säsong.
Citera
2023-05-03, 21:49
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Har bara sett första avsnittet av säsong 2 och funderar på om jag ska sluta följa serien. Ungen som spelar Gus funkar i sin roll, men stör mig på de flesta andra hybridungarna. Det blir för sockersött med en sjungande sköldpadda och mupp som gräver hål.
Blir det bättre?
Har stor respekt för serieskaparen Jeff Lemire (som skapat Sweet Tooth) andra verk, dock ej läst Sweet Tooth, men kan tänka mig att serietidningen innehåller mer mörker än Tv-serien.

Jaja, läste nyss att det blir en tredje och sista säsong.

Tyckte om första säsongen men efter att ha tragglat igenom mig första avsnittet på säsong 2 kommer jag inte att kolla vidare, katastrofalt dåligt!
Citera
2023-05-07, 22:09
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Har bara sett första avsnittet av säsong 2 och funderar på om jag ska sluta följa serien. Ungen som spelar Gus funkar i sin roll, men stör mig på de flesta andra hybridungarna. Det blir för sockersött med en sjungande sköldpadda och mupp som gräver hål.
Blir det bättre?

Tyvärr inte. Har genomlidit fyra avsnitt men nu tror jag det får vara nog. Hybridungarna är rent pinsamma och handlingen är en oinspirerad röra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback