Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Borde inte bookmakers ha ganska rejäla sidor. Jag menar det är väl en hel del som slänger in bets så det borde väl krävas en del för att överbelasta dom. Eller menar du att man överbelastar sin egen datorkapacitet eller uppkoppling?
Nej, det är inte frågan om någon överbelastning, men det ligger fortfarande en viss försening vid inhämtandet av informationen och det är där den största flaskhalsen finns. Tror jag. Vi snackar millisekunder, kanske någon sekund.
Citat:
Ja själva uträkningarna är ju superenkelt,gymnasiematte. Men jag vill ju fortfarande att programmet ska betta en summa pengar till ett visst odds på två olika bookmakers, trycka på rätt knappar och betta rätt matcher osv. Här får det ju inte bli fel.
Jadå, det är inga problem om du har en bra programmerare.
Citat:
Om jag förstått det rätt så måste man göra programmet för varje bookmaker unik (osäker då perl väl letar i källkoden??) eftersom bookmakerns utseende varierar. I vilket fall vill man väl ha åtminstone 10-20 bookmakers som programmet kontinuerligt letar odds på.
Nej, det ska man inte behöva. Det är "bara" interfacet mot sidan som påverkas, att skriva om resten av programmet är bara onödigt. Man gör bäst i om man utformar programmet att hämta information från vilken sida som helst, sen har man bara olika konfigurationsfiler till olika bookmakers. Vill man sen använda någon annan bookmaker laddar man bara en annan konfigurationsfil. Dessa konfigurationsfiler kan man skriva själv, eller låta ett program skriva åt en.
Hur bra programmet blir och hur mycket det kommer att kosta beror av vem du anställer samt hur många funktioner du vill ha, hur avancerat programmet ska vara. En enkel bot kan man skriva ihop på en eftermiddag i Perl, hårdkodat för att användas mot endast en sida. Sen kan du nog få betala uppåt 50k för något riktigt avancerat jobb, kanske mer.