Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-05-08, 09:43
  #61
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Prova ligga på spikmatta om du inte redan gjort det.
Otroligt lugnande effekt på mig iaf.
Finns sämre förslag, faktiskt.
Citera
2021-05-08, 12:49
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Sömn är knepigt! Varma vintersockar kan hjälpa liksom en mössa samt att lyssna på musik eller en röst natten lång mot ensamhet. När ett tåg ställdes in på natten fick byn sömnproblem i Norge!

Hur är det med sexlivet?

Har aldrig hört om att någon i Indien har sömnproblem!! När jag är där sover jag som en stock!
Livet i dagens Sverige är obeskrivbart galet och de flesta påverkas av detta. Jag har flyttat ut och ser det mer tydligt än ni som bor kvar.

Läs historien, googla om grodan som kokas så förstår du. Lägger du den i en kastrull med rumstemp så stannar den kvar i kastullen tills den kokas och dör. Släpper du den i ljummet vatten hoppar den ur direkt. Att bo i Sverige idag är sjukt och föder sjukdom som sömnbrist. Du kokas sakta men säkert av mediastress och all annan skit du vant dej vid.

Ta ledigt, byt jobb, var med barn, åk till ett land med en lugn takt, flytta, byt lägenhet åtminstone eller byt relationer. Du behöver en radikal förändring, en lugn miljö, tror jag och vänta inte längre, ditt liv händer nu.

Fokusera på något nytt istället för på dina sömnproblem!

Låt inte din rädsla hindra gej för rädslan är bara en känsla som du vänjer dej vid så att den tynar bort.
Längtar du hem, tillbaks så ta bara fram mobilen och ring gratis idag. Varje stund är ny, ny, ny ...


Tack för alla tips, de uppskattas. Partner och barn finns ännu inte i mitt liv, en dag i framtiden hoppas jag på det.

De flesta i Indien har inte samma problem med självförverkligande och ständig idealisering av individualism. Folk kan inte kommunicera med varandra, ännu mindre kämpa för sina relationer (oavsett format) för att allt ständigt handlar om ens egna behov. Dock finns det många som har långvariga relationer och de liksom du och jag vet att det kräver en del från båda parter.

Det har blivit bättre med sömn (även med mat och rörelse), jag har sysselsatt mig med det som får mig att må bra, vare sig det är i mitt eget sällskap eller med andra. Idag har jag inget behov av en sexuell relation, jag har en del saker att bearbeta innan jag vågar lita på någon och uppvisa intimitet. Sexuella relationer tenderar att bli destruktiva annars. Däremot har jag ett fint stöd av familj och vänner som vill mig väl och finns som stöd då jag behöver dem.

Min stress finns inom mig, vad media rapporterar om eller vad som sker på diverse sociala medier är ointressant. Vad andra gör är också relativt ointressant. Jag är jag, jag gillar den jag är och hur jag är. Behovet att efterlikna eller jämföra sig med andra finns inte, jag jämför mig med mig själv och min mål i livet.

Jag har studier som jag trivs med och ett arbete som ger mig energi. Den tillvaron är mer än dräglig just nu. I framtiden kommer jag att arbeta med det jag älskar och det är en motivation i sig.
Citera
2021-05-08, 12:50
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Magnesium. Innan du går och lägger dig. Det är nog det viktigaste och bästa tipset från mig.

Det tar jag redan, tack ännu en gång för tips.
Citera
2021-05-08, 12:54
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Skippa nikotin, alkohol, koffein. Kör 4-6 mg Melatonin ev lägga till något.

Jag varken brukar eller missbrukar nikotin. Alkohol dricker jag inte numera, senast var ett antal månader sedan, drack ett halvt glas mousserande. Alkohol kan vara trevligt men dessvärre förvärrar det mitt mående så jag har valt att skippa det nu ett tag. När jag mår bättre kan jag säkerligen unna mig en drink eller ett glas rött.

Melatonin även i högre doser är verkningslöst och det är inte för att jag har byggt upp en tolerans, jag använder sällan sömntabletter om jag inte absolut måste.

Har pratat med min läkare och vi ska få bukt på mitt mående först, sedan kommer sömnen lösa sig successivt. Tack för dina tips.
Citera
2021-05-08, 12:56
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Har lidit av insomni sedan tidiga tjugoårsåldern, det som hjälpte mig när jag "skötte" mig var motion, men framförallt zolpediem och stesolid, tyngre neuroleptika funkar såklart, men personligen är jag hellre sömnlös.

Ytterst tveksam till neuroleptika, i synnerhet om jag nu inte har ett behov av det. Jag tränar 6 dagar i veckan, haft en svka i en vecka men är på banan igen. Tack för råd.
Citera
2021-05-08, 12:57
  #66
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapiosexual
Jag varken brukar eller missbrukar nikotin. Alkohol dricker jag inte numera, senast var ett antal månader sedan, drack ett halvt glas mousserande. Alkohol kan vara trevligt men dessvärre förvärrar det mitt mående så jag har valt att skippa det nu ett tag. När jag mår bättre kan jag säkerligen unna mig en drink eller ett glas rött.

Melatonin även i högre doser är verkningslöst och det är inte för att jag har byggt upp en tolerans, jag använder sällan sömntabletter om jag inte absolut måste.

Har pratat med min läkare och vi ska få bukt på mitt mående först, sedan kommer sömnen lösa sig successivt. Tack för dina tips.
Om du bara behöver sova så theralen 40 mg.
Citera
2021-05-08, 13:45
  #67
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapiosexual
Ytterst tveksam till neuroleptika, i synnerhet om jag nu inte har ett behov av det. Jag tränar 6 dagar i veckan, haft en svka i en vecka men är på banan igen. Tack för råd.

Nej det är ju helt jävla galet, men tyvärr kan man råka ut för läkare som prackar på en det istället för riktig medicin.
Citera
2021-05-08, 19:52
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapiosexual
Tack för alla tips, de uppskattas. Partner och barn finns ännu inte i mitt liv, en dag i framtiden hoppas jag på det.

De flesta i Indien har inte samma problem med självförverkligande och ständig idealisering av individualism. Folk kan inte kommunicera med varandra, ännu mindre kämpa för sina relationer (oavsett format) för att allt ständigt handlar om ens egna behov. Dock finns det många som har långvariga relationer och de liksom du och jag vet att det kräver en del från båda parter.

Det har blivit bättre med sömn (även med mat och rörelse), jag har sysselsatt mig med det som får mig att må bra, vare sig det är i mitt eget sällskap eller med andra. Idag har jag inget behov av en sexuell relation, jag har en del saker att bearbeta innan jag vågar lita på någon och uppvisa intimitet. Sexuella relationer tenderar att bli destruktiva annars. Däremot har jag ett fint stöd av familj och vänner som vill mig väl och finns som stöd då jag behöver dem.

Min stress finns inom mig, vad media rapporterar om eller vad som sker på diverse sociala medier är ointressant. Vad andra gör är också relativt ointressant. Jag är jag, jag gillar den jag är och hur jag är. Behovet att efterlikna eller jämföra sig med andra finns inte, jag jämför mig med mig själv och min mål i livet.

Jag har studier som jag trivs med och ett arbete som ger mig energi. Den tillvaron är mer än dräglig just nu. I framtiden kommer jag att arbeta med det jag älskar och det är en motivation i sig.
Fint att sömnen blivit bättre och att du fokuserar på det som känns bra i stunden! Att ändra kurs är fint som hela skapelsen gör där förändring är det enda som är konstant.

Oavsett var du bor och vem du tror du är så är vi alla helt upptagna med att tillfredställa våra "egna" programmerade behov som människor lika för alla. Vi vill bli uppskattade i den kultur vi programmerats av och bli älskade av alla de andra som vi TÄNKER OM finns därute i när och fjärran.

Allt folk bor inne i dina tankar i ditt eget sinne och Indien var bara en metafor för stillhet och nu kom Corona fram. Inget är aldrig sig likt och allt skapas nu, nu, nu i ständig förändring varje morgon du vaknar. Lugnet blev corona kaos i Indien och dn dag blir vad det blir!

Det har aldrig funnits någon ko på isen, fara, det var bara dina tankar som fick dej att tro det.
Allt är alltid väl som arg eller fridfull, storm eller lugn - ingen ko på isen. Universum frågar ingen utan spelar bara på i något som inte kan förstås men väl upplevas vilket du redan gör så bra.

Fint inlägg av dej, tack!

Det finns något i ditt liv som alltid funnits och alltid kommer att finnas vad du än gör när, var, hur. Det är upplevelsen av att du finns till, att du bara är. Allt annat kommer för att gå igen som en gäst i ditt sinn, i ditt hus.

Ta tid på dej så märker du att det är den enda sanning som finns för dej, mej och alla andra. Hur folk tänker kan vi inte ändra på så ha en skön sommar på ditt vis.
Citera
2021-05-09, 14:53
  #69
Avstängd
[quote=Sapiosexual|
Jag misstänker att den bristande sömnen är ett symptom på annat, om grundorsaken löses så går även det att lösa.[/QUOTE]
Okej, om det är så vet du säkert vad problemet är.
Att allt snurrar i skallen ständigt, även när du försöker sova, är ett tecken på att du inte är tillfreds men situationen.
Tänkandet, hjärnan försöker undvika, som en skyddsmekanism, huvudproblemet och avleder tankar till ovidkommande saker, därför snurrar hjärnan på högvarv när du försöker sova.
Lösningen är helt enkelt att du erkänner problemet och gör någonting åt det.
Citera
2021-06-27, 20:47
  #70
Medlem
Tackar ödmjukast för samtliga svar, sömnen har förbättrats. Jag jobbar på det. Stort tack för alla tips och råd.
Citera
2021-06-29, 02:53
  #71
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Valium när det blir som värst. Det blir som att få en stekpanna i huvudet och du sover i evigheter och bryter mönstret, funkar perfekt för mig. Sen när du väl bryter den där onda cirkeln så funkar det med dom flesta tips du redan fått. Iaf för mig. Det är just den där onda cirkeln i början jag måste klippa av sen brukar det vara en dans på rosor fram tills nästa gång.
Citera
2021-07-01, 00:05
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil
Valium när det blir som värst. Det blir som att få en stekpanna i huvudet och du sover i evigheter och bryter mönstret, funkar perfekt för mig. Sen när du väl bryter den där onda cirkeln så funkar det med dom flesta tips du redan fått. Iaf för mig. Det är just den där onda cirkeln i början jag måste klippa av sen brukar det vara en dans på rosor fram tills nästa gång.

Det har löst sig, tack för tipset.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback