2023-12-07, 00:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Den här kanske? 5% just nu.
https://ourworldindata.org/explorers...sitivity=false

https://ourworldindata.org/explorers...sitivity=false

Så överdödligheten är mindre än hälften jämfört med 2020.
Citera
2023-12-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så överdödligheten är mindre än hälften jämfört med 2020.

Du tycker vi ska använda ett pandemiår som referensnivå?
Senast redigerad av 4shoshin 2023-12-07 kl. 08:08.
Citera
2023-12-07, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
De vaccinerade som smittades av coviden inom 2 veckor efter injektion, vart hamnade de i statistiken?

Om de hamnar bland de ovvacinerade, hur jämfördes då skyddet vaccinet gav mellan de ovaccinerade mot de vaccinerade?

Kan en person hamn på båda sidor statistiken?
Blir ju helt skevt.
Måste erkänna att jag har svårt att se problematiken.

När det gäller skyddet så tar det 1-2 veckor innan immunförsvaret är klart efter att ha utsatts av en infektion/vaccination. Ska du då mäta skyddet så räknas du som ovaccinerad fram till två veckor efter injektionen och som vaccinerad efter dessa två veckor. Innan dess så har inte vaccinet haft tid att ge någon form av skydd.

Om du tar en värktablett där du vet att det tar 30-60 min innan den verkar så är det väl ingen poäng att känna efter om hjälpt direkt efter att du tagit den? Det är först efter 60 min som du faktiskt vet om den hjälpt eller inte.

Men detta gäller då bara när man jämför vaccinerade/ovaccinerade för att se eventuell skyddseffekt. När det gäller biverkningar så räknas man som vaccinerad direkt efter injektion. Hade man inte gjort det så hade exempelvis "värk vid injektionsstället" knappast funnits med som en hyffsat vanlig biverkning.
Citera
2023-12-07, 09:23
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Måste erkänna att jag har svårt att se problematiken.

När det gäller skyddet så tar det 1-2 veckor innan immunförsvaret är klart efter att ha utsatts av en infektion/vaccination. Ska du då mäta skyddet så räknas du som ovaccinerad fram till två veckor efter injektionen och som vaccinerad efter dessa två veckor. Innan dess så har inte vaccinet haft tid att ge någon form av skydd.

Om du tar en värktablett där du vet att det tar 30-60 min innan den verkar så är det väl ingen poäng att känna efter om hjälpt direkt efter att du tagit den? Det är först efter 60 min som du faktiskt vet om den hjälpt eller inte.

Men detta gäller då bara när man jämför vaccinerade/ovaccinerade för att se eventuell skyddseffekt. När det gäller biverkningar så räknas man som vaccinerad direkt efter injektion. Hade man inte gjort det så hade exempelvis "värk vid injektionsstället" knappast funnits med som en hyffsat vanlig biverkning.

Det jag undrar över är när "ovaccinerade" smittade jämförs med totalen vaccinerad/ovaccinerad, används samma 2-veckors måttstock då också?

Annars blir det ju jättefel.
Citera
2023-12-07, 10:46
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det jag undrar över är när "ovaccinerade" smittade jämförs med totalen vaccinerad/ovaccinerad, används samma 2-veckors måttstock då också?

Annars blir det ju jättefel.
Du får väl läsa den statistik du avser och titta på definitionerna. LÄS!
Det här är ingen sökmotor. Pajas.
Citera
2023-12-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
60 döda idag. Det går väldigt trögt. Jag skulle vilja påstå att "vaccinen" inte har haft någon som helst positiv effekt, den lilla nergång vi sett beror nog snarare på det varmare och ljusare vädret(jämför förra året samma tid) då UV ljus bevisat dödar "viruset" på 30 sekunder samt ger mer D-vitamin(som stärker immunförsvaret).

Detsamma gäller andra länder.

Noll positiv effekt av vaccinen alltså. Är det ens ett vaccin? Eller något annat...(förutom kassako)

I bästa fall ville de bara tjäna pengar, en det finns mycket som talar för att denna så kallade elit idag är intresserad av helt andra incitament än pengar.

Jag befarar att allt har handlat om depopulation. De som tagit sprutorna är således tickande bomber.
Citera
2023-12-13, 23:20
Medlem
-GGs avatar
Ett mönster som syns på alldeles för många ställen, efter att massvaccineringen inleddes:

Citat:
Canada Reports 300% Increase in ‘Unspecified Causes’ of Death, Sparking Calls for Investigation

A new Canadian government report reveals a 300% rise in “unspecified causes” of death from 2019-2022 as unknown causes climbed to the fifth leading cause of death in Canada. Some health experts said the stark increase should trigger an investigation into whether the deaths are linked to COVID-19 vaccines.

https://childrenshealthdefense.org/d...tm_id=20231213

Tillsammans med drastiskt minskade födelsetal (och de "dödsfallen") är det en tvåvägseffekt som saknar motstycke.

Sprutan förstör världar.

Här är en annan på ämnet:

Citat:
The Spike in Mortality Among Young People Needs Attention

Citat:
This week’s ‘Defender In-Depth’ goes deep into the relationship between CDC data, life insurance statistics, excess mortality and sudden deaths in young people. Host Michael Nevradakis welcomes on Mathew Crawford to discuss.

https://live.childrenshealthdefense....tm_id=20231115
Senast redigerad av -GG 2023-12-13 kl. 23:29.
Citera
2023-12-14, 12:13
Avstängd
KungPungPats avatar
Det var så extremt uppenbart från början att regeringar INTE hade förvandlats till superhjältar som vill rädda människor istället för att hålla på med krig och massmord som dom vanligtvis ägnar sig åt.
Citera
2023-12-14, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det var så extremt uppenbart från början att regeringar INTE hade förvandlats till superhjältar som vill rädda människor istället för att hålla på med krig och massmord som dom vanligtvis ägnar sig åt.
En liten hint fick vi i att militären uppenbarligen vart inkopplad från början också

Och sedans när började något lands militär bry sig om civila, typ

Nä men han bill Gates verkar ju som en frisk person NOT
Citera
2023-12-23, 00:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Du tycker vi ska använda ett pandemiår som referensnivå?

Vilka är tycker du vi ska använda? Återkom med fem årtal så kollar vi mot dessa. Okej?
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2023-12-23 kl. 00:28.
Citera
2023-12-23, 03:09
Avstängd
KungPungPats avatar
för mig var det extra lärorikt att se på nära håll hur det slutar för folk som injicerade nanopartiklarna.

Jag är ju en som klassats som korkad av min smarta familj, så släktingar kunde aldrig tro på mig framför vården som dom helhjärtat trodde på.

Så jag läste innehållsförteckningen och såg direkt konstiga ämnen som ett apvirus, kycklingägg, celler från nån död unge som läkemedelsbolag har tagit patent på.. och såklart nanopartiklarna som jag har hört om i 10-20 år om hur farliga dom är, men aldrig i min vildaste fantasi hade jag kunnat tro att min familj skulle vara så korkade att dom injicerar nått som jag varnar för.

Så mina släktingar injicerade nanopartiklarna och allt verkade lungt.. tills två år hade passerat och en dog typ innan han kom till sjukhuset.

Den andra hamnade på sjukhus med extremcancer som spridits till alla organ samt blodproppar på många ställen.

Vården tyckte att cellgifter var lösningen mot nanopartiklars bieffekter.. så hon överlevde inte länge.

Dom slutade ge dropp när jag kom till sjukhuset... och så mölade dom in starka mediciner rakt in i magsäcken genom en slang så att hon grät av smärtan.

Det lär nog vara detta livets sjukaste händelse från början till slut.

Från att dom ignorerade mina varningar om vaccinen, till man begraver sina släktingar som aldrig kunde tro att deras regering injicerar gift i sin befolkning.
Citera
2024-01-06, 11:08
Bannlyst
Kan det finnas någon koppling mellan streptokocksskiten som pågår nu och vaccinerade? Känns som att denna spridning av streptokocker är riktigt allvarlig och lämnar djupa avtryck hos alla som drabbas. Där märker man att nånting sprider sig på RIKTIGT till skillnad från coronbluffen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in