• 1
  • 2
2021-05-07, 19:38
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Meddelandet blockerades innan dess. Dvs. det censurerades.
Nr statsmakten hindrar ngon frn att yttra sig med hot om rttsliga pfljder om s nd sker r det censur. Det kan aldrig kallas censur s lnge det inte r staten som censurerar.

Twitter r inte staten och agerar inte som en av dess hantlangare. Sledes har ingen censur gt rum. Twitter har emellertid raderat inlgget, fr att man inte vill vara brare av falsk information.

Jag r fullt medveten om att vid det hr laget detta blivit en semantisk diskussion, detta har gjort mig ganska trtt p att etablerade begrepp tappar betydelse och den strre faran vlkomnas med ppna armar och nr det talas om att begrnsa sociala medier fr att dessa psts "censurera sikter", d blir jag genast lite illa till mods. Sna lagar r faktiskt censur. ven Twitter och andra sociala medier har yttrandefrihet och deras yttrandefrihet r samma som vi som privatpersoner har.

vriga punkter skulle jag ocks kunna ta itu med, men jag har inte tid med det nu.
Citera
2021-05-07, 20:21
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Nr statsmakten hindrar ngon frn att yttra sig med hot om rttsliga pfljder om s nd sker r det censur. Det kan aldrig kallas censur s lnge det inte r staten som censurerar.

Twitter r inte staten och agerar inte som en av dess hantlangare. Sledes har ingen censur gt rum. Twitter har emellertid raderat inlgget, fr att man inte vill vara brare av falsk information.

Jag r fullt medveten om att vid det hr laget detta blivit en semantisk diskussion, detta har gjort mig ganska trtt p att etablerade begrepp tappar betydelse och den strre faran vlkomnas med ppna armar och nr det talas om att begrnsa sociala medier fr att dessa psts "censurera sikter", d blir jag genast lite illa till mods. Sna lagar r faktiskt censur. ven Twitter och andra sociala medier har yttrandefrihet och deras yttrandefrihet r samma som vi som privatpersoner har.

vriga punkter skulle jag ocks kunna ta itu med, men jag har inte tid med det nu.

"Nr statsmakten hindrar ngon frn att yttra sig med hot om rttsliga pfljder om s nd sker r det censur. Det kan aldrig kallas censur s lnge det inte r staten som censurerar.

Trams. Frsta stycket p Wikipedia:
"Censorship is the suppression of speech, public communication, or other information. This may be done on the basis that such material is considered objectionable, harmful, sensitive, or "inconvenient."[2][3][4] Censorship can be conducted by governments,[5] private institutions, and other controlling bodies."

https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship

"Twitter har emellertid raderat inlgget, fr att man inte vill vara brare av falsk information."
Vad r det som sger att informationen r falsk?

"Sna lagar r faktiskt censur."
I Polen tvingas sociala medier som Facebook att bta om de censurerar, s lnge kommentarerna inte strider mot polsk lag. Det handlar allts om anti-censur.
Citera
2021-05-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Och den metaanalysen r inte publicerad i ngon vetenskaplig tidskrift och drfr inte heller vetenskapligt granskad av andra vetenskapsmn!

DOI: 10.21203/rs.3.rs-148845/v1

"On 5 March, the US Food and Drug Administration issued a warning on the use of veterinary ivermectin. The FDA has received multiple reports of patients who have required medical support and been hospitalized after self-medicating with ivermectin intended for horses, it said in a statement.14"
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n747

Vilka vetenskapsmn och kvinnor skulle granska de underskningar som faktiskt finns om Ivermectin eller gra egna sdana nr de fr st fr underskningen sjlva ur sina egna fickor...? Det ges inga forskningsanslag till att studera ett ver 40 r gammalt relativt biverkningsfritt medel mot skabb, och hur det inverkar p Covid-19 profylaktiskt eller i den akuta fasen, fr det ligger inga pengar i den saken. Mnniskoliv verkar inte vara s dr prioriterade. De mindre underskningar som gjorts har t o m inneburit att de hngivna lkare t ex i USA som velat f ut denna kunskap har ftt betala testmaterial sjlva. Nr de har gjort studier med ivermectin och placebo och jmfrt och upptckt att ingen i gruppen som fick medicinen blev sjuka och att de med placebo blev sjuka och dog avbrts flera studier av etiska skl. Det var oetiskt att lta folk d i ondan - vilket medfrde att de grupper som studerades blev f. Drigenom avfrdades de som fake news, desinformation, konspirationsteorier.

Men fr att dra mig tillbaka till topic, s har jag sjlv flera gnger nr jag postat ngot som helst p t ex Facebook om Ivermectin blivit blockad av "Oberoende faktagranskare". Och flera kanaler som p YouTube har intervjuat forskare som i ett ntverk med andra forskare undersker Ivermectin har ftt sina intervjuer borttagna. Ett frskt exempel r en vaccin-fresprkare (!) Dr Campbell (som r sjukskterska och inte lkare, men vl Fil doktor i pedagogik) intervjuade en forskare om vad hon kommit fram till - och blev mycket frvnad ver att den intervjun var nedplockad.

Medlet fr dessutom inte sljas i Sverige mer n p licens, och d mot diagnosen skabb i vissa lgen, och fr en specifik patient och med en "vl erfaren" hudlkare (helst med skabbdjuret i nven) som sker licensen, d kanske det gr. Vem kan forska oberoende under sdana frhllanden, och hur kan det anses som annat n censur? Och vad i detta r konspiratoriskt? Tjeckoslovakien har gtt emot WHO och nu ndgodknt (allts precis som vaccinerna r ndgodknda) behandlingsstudier p inlagda patienter med Covid-19. Det rr p sig lite dr det FR rra p sig (sledes inte som i Sverige) och dr det primra inte r att som Sveriges vaccinationssamordnare nu glatt talade om att kontrakt slutits ; ""EU:s nya vaccinavtal med Pfizer och Biontech ger Sverige mjligheten att vaccinera befolkningen tv till tre gnger per r med bara doser frn det hr kontraktet. Det sger Sveriges vaccinsamordnare Richard Bergstrm till Dagens Nyheter. " Utan det r att knyta upp de sk styrande till att pumpa i folk 2-3 doser/r framver, inte att behlla befolkningen frisk. Annan forskning r inte aktuell i Sverige. Dr ligger pengarna - folow the money!

/Det Du relaterar till gller veterinr-varianten av Ivermectin, dr folk har experimenterat med att ta salvor eller ta tabletter avsedda fr hst - men Ivermectin finns i flera olika varianter oralt fr mnniskor, s relaterade varningar i USA med folk som sjukhusvrdats med veterinra produkter r inte att jmfra med att en lkare skriver ut Ivermectin till sina patienter fr tabletter avsedda fr mnniskor./
Senast redigerad av Jacques13 2021-05-08 kl. 17:47. Anledning: Ser att det inlgg jag kommenterade gller veterinr-medicinskt Ivermectin och inte det fr humant bruk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in