Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-02, 02:24
Medlem
UgQvinnas avatar
https://www.lawline.se/answers/straf...in-och-ecstasy

Men hr str det 5g?! Va?

Av praxis fljer att grnsen fr ringa brott av innehav av kokain gr vid 5 g, vilket d franleder bter eller fngelse i hgst 6 mnader.

Nu blev inte jag klokare
2019-09-11, 22:56
Medlem
villebajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
https://www.lawline.se/answers/straf...in-och-ecstasy

Men hr str det 5g?! Va?

Av praxis fljer att grnsen fr ringa brott av innehav av kokain gr vid 5 g, vilket d franleder bter eller fngelse i hgst 6 mnader.

Nu blev inte jag klokare

Haha vet att det lter lite skumt, men lawline har skrivit fel dr. Faktiskt
2019-09-15, 18:45
Medlem
00sjus avatar
Staff fr 10 gram kokain? Aldrig dmd och har aldrig haft med polisen att gra med innan.
2019-10-13, 13:39
Medlem
Om man blir lurad av en kran dvs de fr pengar men man fr ej sin produkt, gr det att anmla de d? Asking for a friend
Senast redigerad av witchcrafts 2019-10-13 kl. 13:53.
2019-10-13, 15:24
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av witchcrafts
Om man blir lurad av en kran dvs de fr pengar men man fr ej sin produkt, gr det att anmla de d? Asking for a friend
Njaa. Pengarna r nog borta men om du anmler s gr polisen upp gonen fr den personen.
2019-10-13, 15:26
Moderator
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Staff fr 10 gram kokain? Aldrig dmd och har aldrig haft med polisen att gra med innan.

Hur gammal r du? Skulle normalt stt gissa p ett par mnaders fngelse typ som oftast kan omvandlas till fotboja.
2019-10-13, 21:37
Medlem
00sjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Hur gammal r du? Skulle normalt stt gissa p ett par mnaders fngelse typ som oftast kan omvandlas till fotboja.
25-35.
2019-10-13, 22:39
Medlem
http://motkultur.blogspot.com/2013/0...kotikamal.html

4-5 mnader.

verltelse syfte = + ngon mnad.

terfall i samma typ av brottslighet = + ngon mnad.

Den hr trden genomsyras av chockerande inkompetens.
r ju inte direkt svrt att googla.
2019-10-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Mycket hrdare. Hade de legat i psar med 1g i varje s hade han mycket troligt blivit dmd annorlunda.
Enligt praxis gr grnsen fr ringa brott nr det gller kokain vid 5g. Gr man strikt efter lagen s kan man, ver 21 r bli dmd till fngelse 14 dagar upp till 3 r.

Din kompis var troligen under 21 och det ger strafflindring.
Sen r det fler faktorer som styr t ex om han varit dmd innan.
S det gller att gra dumheterna fre man fyller 22 r.

Vilken jvla praxis?

Den du hittat p i ditt huvud?

Ringa gr vid 1g cola.

Om du r frstagnsbrottsling fr du ju troligen vilkorligt med ett alternativt fngelsestraff s lnge det inte verskrider 6 mnader.
Dock r narkotikabrott ett artbrott och skall drmed belnas med fngelse i strre utstrckning n andra brott med samma straffvrde.
2019-10-21, 03:23
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av witchcrafts

Ja g till polisen och sg att du inte fick ditt knark. ( Sarkasm mste troligen ppekas )

Det vanligaste r att man ses. Peng till en och drog till den andre.

Nstan lika kul som nr en kompis frgade mig om man kunde betala langare X med Swisch
2019-10-21, 03:33
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stensol
Vilken jvla praxis?

Den du hittat p i ditt huvud?

Ringa gr vid 1g cola.

Om du r frstagnsbrottsling fr du ju troligen vilkorligt med ett alternativt fngelsestraff s lnge det inte verskrider 6 mnader.
Dock r narkotikabrott ett artbrott och skall drmed belnas med fngelse i strre utstrckning n andra brott med samma straffvrde.

Ditt dumma lilla huvud verkar inte frst hur lagen fungerar.
Du frstr heller inte innebrden av det jag skrev. Praxis kan du googla.

Narkotikastrafflagen r nog inget fr dig att lsa. Den r vl phittad i mitt huvud
2019-10-22, 19:11
Medlem
D var det min tur.
Stod och pissade samtidigt som jag pillade p min lilla pulver pse, Pltsligt slnger en vakt upp drren och frgar om vad jag hller p med, smyger ner psen medans vakten griper tag i mig och nr han inte ser s kastar jag den, Innehll ca 0.05g "50mg" amfetamin. Fick flyga in i personalutrymmet och tydligen hade polisen razzia p klubben, psen hittades senare av civilare.

Jag nekade om att det var min pse och nekade att jag tagit droger "ven fast jag gjort det amf". Dem ville att jag skulle pissa vilket inte gick d jag precis pissat, s det blev blodprov typiskt nog. Till frgan
Vad fr straff har jag att vnta mig? Kan dem koppla mig med psen ven fast ingen sg mig dumpa den? Anvnder bil i arbetet dagligen, krkort? Aldrig straffad 30+

Roliga var att polisen framfr mig trodde inte att jag var pverkard och var trevlig nog att kra mig tillbaka till klubben eftert s att jag kunde festa vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in