2024-12-22, 22:07
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp7
Isabelle Haak vann VM för klubblag

MVP dessutom, 25p på tre set i finalen är galet bra!
Vilken kross.
Citera
2024-12-27, 14:19
Medlem
Någon som hört nåt om vem som blir ny FK för damlandslaget ?
Citera
2025-01-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Du verka ha lite koll. Jag kollar bara när tjejerna spelar med Sverige i stort sätt. Men du vet inte hur det går för den andra systern Haak? Anna
Den nya amerikanska ligan, LOVB/League 1, som Anna Haak spelar i denna säsongen hade premiär för ett par dagar sen. Hennes lag, Austin, spelade sin första match natten till idag svensk tid och hon fick starta och spela större delen av matchen. Helt ok spel i mottagning och försvar men ingen direkt supermatch av henne i anfall, fast det hade å andra sidan nästan ingen annan heller. Tyvärr tappade laget ledning 2-0 i set till förlust 2-3... Kort highlight från matchen: https://www.youtube.com/watch?v=DcUSxvXXZ7g

De kör något udda spelschema i den ligan så Anna Haaks lag spelar sin andra match redan ikväll 23:30 svensk tid. Från Sverige går det se matcherna gratis på https://lovb.com/schedule om man skapar ett konto. Även om det är flertalet amerikanska landslagsspelare med i lagen så är dock nivån på spelet hittills en bit från t.ex. italienska Serie A1, åtminstone vad det gäller anfallsspelet. Produktionen lämnar också en del att önska med diverse konstiga kameravinklar och kassa kommentatorer. Kanske blir bättre efter hand men nog inget jag kommer följa regelbundet.
Citera
2025-01-11, 10:54
Medlem
Julevik är knäskadad och lär missa VM... https://sverigesradio.se/artikel/stj...-hjartskarande
Citera
2025-01-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Julevik är knäskadad och lär missa VM... https://sverigesradio.se/artikel/stj...-hjartskarande

Synd.

Vet du om dom har gjort klart med någon ny tränare ännu? Den lilla italienaren gick väl till något annat landslag han manade inte säg ens att följa med till VM...

Sedan vet du när nästa match/turnering är för tjejerna? Är det VM då?
Citera
2025-01-11, 13:05
Medlem
Citat:
Synd.

Vet du om dom har gjort klart med någon ny tränare ännu? Den lilla italienaren gick väl till något annat landslag han manade inte säg ens att följa med till VM...

Sedan vet du när nästa match/turnering är för tjejerna? Är det VM då?
Ja, framförallt synd för Julevik själv förstås som varit med som ordinarie passare senaste åren fram till att de lyckats kvala in till VM för första gången och så missar hon att få spela det nu pga av skada. Blir väl Hilda Gustafsson som får ta över den rollen nu antar jag. Osäker på hur mycket speltid hon fått i sitt franska lag dock.

Jag har inte sett några rykten om ny coach än. Men det börjar ju bli hög tid att presentera ett namn nu annars är det lite oroväckande. "Den lilla italienaren", Bregoli, presenterade man ju vid den här tiden förra året och jag tror de flesta andra landslag som bytt coach inför kommande säsong presenterat ersättare nu.

De ska spela Golden League också med start i slutet på maj och man köpte ju arrangemanget av Final four av den turneringen också så det blir ju iaf totalt 8 matcher att spela ihop sig på med ny coach och ordinarie passare innan VM. Får hoppas det räcker.
Citera
2025-01-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Ja, framförallt synd för Julevik själv förstås som varit med som ordinarie passare senaste åren fram till att de lyckats kvala in till VM för första gången och så missar hon att få spela det nu pga av skada. Blir väl Hilda Gustafsson som får ta över den rollen nu antar jag. Osäker på hur mycket speltid hon fått i sitt franska lag dock.

Jag har inte sett några rykten om ny coach än. Men det börjar ju bli hög tid att presentera ett namn nu annars är det lite oroväckande. "Den lilla italienaren", Bregoli, presenterade man ju vid den här tiden förra året och jag tror de flesta andra landslag som bytt coach inför kommande säsong presenterat ersättare nu.

De ska spela Golden League också med start i slutet på maj och man köpte ju arrangemanget av Final four av den turneringen också så det blir ju iaf totalt 8 matcher att spela ihop sig på med ny coach och ordinarie passare innan VM. Får hoppas det räcker.

Men är han den bästa tränare dom har haft eller? Lite segt att dom inte gått ut med ny tränare ännu det börja rinna ur tid som du säger.

Men Bella Haak lyfter detta lag så mycket, utan henne hade vi varit som typ kzakhstan i hockey
Citera
2025-01-11, 19:30
Medlem
Citat:
Men är han den bästa tränare dom har haft eller? Lite segt att dom inte gått ut med ny tränare ännu det börja rinna ur tid som du säger.

Men Bella Haak lyfter detta lag så mycket, utan henne hade vi varit som typ kzakhstan i hockey
Jo Bregoli är ju i särklass av coacherna man haft om man ser till CV. Spelarna verkade ha gillat honom också så det lär bli svårt att hitta någon lika bra ersättare.

Gäller att vi har någon passare som kan lyckas få fram någon form av dugliga pass till Haak också bara. Sverige kan kanske göra en Turkiet och plocka in och naturalisera en utländsk spelare som ersättningspassare till Julevik Amerikanskan och Linköpings passare Taylor Bruns är gift med en svensk snubbe (tidigare landslagslibron Anton Tegenrot) och verkar sikta på svenskt pass till sommaren https://www.svenskalag.se/teamvalla/...ors-hemmadebut ...ser dock att hon tyvärr verkat spelat någon turnering med amerikanska landslaget 2021. Har inte full koll på reglerna men tror inte man får ha spelat i andra seniorlandslag om man ska kunna byta, och förmodligen tar den processen en del tid också.
Citera
2025-01-18, 15:28
Medlem
Future tävling i Malmö i juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här