Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Man kan göra som i Uttar Pradesh, ge Ivermectin profylaktiskt och som behandling.
De har fått ned spridningen till 1864 fall - på 235 miljoner invånare.
Menar du att de inte har kört med lock down och andra åtgärder, och att det enbart är denna ivermedicin som hjälp?
Jag vet inte vilka källor du har som hävdar att Ivermedicin skulle vara "the magic bullet", eftersom du inte redovisar någon sådan. Men här tex är de inte lika säkra som du:
"apart from aggressive contact tracing and surveillance, the lower positivity and fatality rates may be attributed to the large-scale use of Ivermectin use in the state"
https://indianexpress.com/article/ci...s-low-7311786/
Så vitt jag kan förstå har man gett denna medicin till de som testats positiva, samt till vårdpersonal. Man kan mycket väl tänka sig att detta kan fungera för att hålla nere dödstalen. Men jag förstår inte hur du tänker dig att ge medicin till de som redan blivit sjuka ska stoppa smittan.
AndersTengells påstående som jag ifrågasatte var att man skulle kunna slippa både vaccin och covid. Detta verkar inte vara en väg att slippa covid, utan bara ett sätta att överleva covid. Så frågan kvarstår hur folk kan slippa få varken vaccin eller covid, utan en ordentlig lock down som givetvis skulle fungera rent medicinskt.