Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-01, 00:06
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Din typ tror att "ryssen" lurar runt varje hörn har jag märkt. Det gör er faktaresistenta och poänglösa att diskutera med. Du måste komma över den "tröskeln" innan du är värd att ödsla tid på.
Faktaresistensen står din sida för. Sedan är det svårt att avgöra vad som är äkta och vad som kommer från påverkanskampanjer från vissa stater som har ett intresse i att splittra västvärlden. Synd att inte vissa ser igenom detta. Bekämpas bäst med fakta från vetenskapliga studier och inte sociala media, MSM och alternativmedia,
Citera
2021-06-01, 00:08
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Så du föreslår nedstängning i ett halvår med endast polis och militär på gatorna? Tejp på lägenhetsdörrar? Eller vad?

Nej, jag föreslår att vi fortsätter som vi gjort fram tills nu, med relativt milda restriktioner där ett stort ansvar läggs på individen att frivilligt ta sitt ansvar. Jag tror det har en bra effekt även om en del skiter i det såklart.

En lock-down med tejp på lägenhetsdörrar osv vore såklart ett drömscenario, om vi kunde genomföra det samtidigt över hela världen, då skulle vi kanske lyckas utrota viruset, men det är inte genomförbart.
Citera
2021-06-01, 00:14
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Hur väljer man att inte få covid? Då måste man isolera sig helt. De flesta som jobbar hemma måste in till jobbet ibland och väldigt många jobbar inom industri, dagis och skola och ska de bara arbetsvägra?

Genom att vi fortsätter med milda restriktioner och ständiga påminnelser så arbetar vi in ett mindset där det blir möjligt för en majoritet att undvika viruset. Det går.

Vissa yrken kommer självklart löpa större risk, som lärare och dagispersonal, många serviceyrken osv, men jag tänker då inte få viruset bara för att dessa ska få det. Eller ska vi släppa på allt och låta oss smittas i solidaritet med dom som löper hög risk att bli smittade?

Typ, alla som inte vaccinerar sig måste stå framför en skolklass under en dag?
Citera
2021-06-01, 00:20
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Då anser du säkert också att ovaccinerade samtidigt ska ges skattelättnader.

Intresssant fråga, faktiskt. De som väljer att inte vaccinera sig har på sätt och vis "röstat" emot regeringens förda politik där de valde att spendera invånarnas pengar på ett vaccin utan att fråga först.

Detta visar hur odemokratiskt samhället faktiskt är i alla länder där en minoritet väljer att vaccinera sig. Det kanske är därför det fuskas med statistiken i så många länder för att få det att se ut som fler har vaccinerat sig än vad de faktiskt gjort? I USA påstod CNN att 50.8% hade vaccinerat sig när CDC sa 39%. Bara ett exempel.
Citera
2021-06-01, 00:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Detta kvantifieras naturligtvis i kliniska studier så meningslös kommentar utifrån denna mekanistiska publikation.

Du är ute och cyklar. Studien från Salk Institute som beskriver verkningsmekanismen kom ju flera månader efter att vaccinerna var klara.
Citera
2021-06-01, 00:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Varför? För att om spridningen av spikproteinet i kroppen visar sig stor måste vi avbryta vaccineringen med nuvarande vaccin, behålla restriktionerna och utveckla ett nytt bättre vaccin.

Du får det att låta som att man måste välja antingen Covid-19 eller nuvarande vaccin.

Man kan faktiskt välja att varken få Covid-19 eller vaccin, tills ett säkert och beprövat vaccin är framtaget.

Det behövs inget vaccin.

Det räcker med Ivermectin, D-vitamin, C-vitamin och zink.
Citera
2021-06-01, 00:40
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det behövs inget vaccin.

Det räcker med Ivermectin, D-vitamin, C-vitamin och zink.

För de allra flesta räcker det nog med D-vitamin, solen alltså.

Skulle olyckan vara framme trots den drastiskt sänkta risknivån, så kan det vara bra att ha lite Ivermectin på hyllan, men det är ju förbjudet i Sverige som allt annat som fungerar.

Svårt att förbjuda Solen dock.
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2021-06-01 kl. 00:42.
Citera
2021-06-01, 00:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Så du föreslår nedstängning i ett halvår med endast polis och militär på gatorna? Tejp på lägenhetsdörrar? Eller vad?

Man kan göra som i Uttar Pradesh, ge Ivermectin profylaktiskt och som behandling.

De har fått ned spridningen till 1864 fall - på 235 miljoner invånare.
Citera
2021-06-01, 10:14
Medlem
GonerStoners avatar
Så bara för att man väljer att inte fylla sin kropp med kemikalier som inte testats för långvariga biverkningar är man högerextrem?

Skall man inte vara kritiskt till något som i grund och botten drivs av pengar?
Dom jublar ju över varje doktor som skriver ut tex Xanor som ägs av Pfizer, dom har även skapat en medicin som heter Lyrica och är EXTREMT beroendeframkallande. .

Sen är jag inte anti-vaxer, vill människor ta vaccinet så varsågoda Jag bestämmer över min egen kropp har följt restriktionerna, bär mask på affären men känns meningslöst då
90% går utan och trängs.
Ärligt talat så tar jag hellre Corona framför sprutan. 2 på mitt jobb har haft det och dom var sjuka några dagar sen var det över.
Citera
2021-06-01, 12:02
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Så bara för att man väljer att inte fylla sin kropp med kemikalier som inte testats för långvariga biverkningar är man högerextrem?

Skall man inte vara kritiskt till något som i grund och botten drivs av pengar?
Dom jublar ju över varje doktor som skriver ut tex Xanor som ägs av Pfizer, dom har även skapat en medicin som heter Lyrica och är EXTREMT beroendeframkallande. .

Sen är jag inte anti-vaxer, vill människor ta vaccinet så varsågoda Jag bestämmer över min egen kropp har följt restriktionerna, bär mask på affären men känns meningslöst då
90% går utan och trängs.
Ärligt talat så tar jag hellre Corona framför sprutan. 2 på mitt jobb har haft det och dom var sjuka några dagar sen var det över.

Det kan vara som så att du redan haft Corona utan att du har märkt av det och då ökar dessutom risken för komplikationer från vaccineringen.
Citera
2021-06-01, 12:24
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man kan göra som i Uttar Pradesh, ge Ivermectin profylaktiskt och som behandling.

De har fått ned spridningen till 1864 fall - på 235 miljoner invånare.

Menar du att de inte har kört med lock down och andra åtgärder, och att det enbart är denna ivermedicin som hjälp?

Jag vet inte vilka källor du har som hävdar att Ivermedicin skulle vara "the magic bullet", eftersom du inte redovisar någon sådan. Men här tex är de inte lika säkra som du:
"apart from aggressive contact tracing and surveillance, the lower positivity and fatality rates may be attributed to the large-scale use of Ivermectin use in the state"
https://indianexpress.com/article/ci...s-low-7311786/

Så vitt jag kan förstå har man gett denna medicin till de som testats positiva, samt till vårdpersonal. Man kan mycket väl tänka sig att detta kan fungera för att hålla nere dödstalen. Men jag förstår inte hur du tänker dig att ge medicin till de som redan blivit sjuka ska stoppa smittan.

AndersTengells påstående som jag ifrågasatte var att man skulle kunna slippa både vaccin och covid. Detta verkar inte vara en väg att slippa covid, utan bara ett sätta att överleva covid. Så frågan kvarstår hur folk kan slippa få varken vaccin eller covid, utan en ordentlig lock down som givetvis skulle fungera rent medicinskt.
Citera
2021-06-01, 12:28
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Nej, jag föreslår att vi fortsätter som vi gjort fram tills nu

Alltså med en utrullning av vaccination sedan årsskiftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in