Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-04, 17:31
  #469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Den här tråden borde flyttas till forumet för konspirationsteorier. Lars Bern och resten av rasisterna på ”Swebbtv” är redan som det är en väldigt skakig källa. Läser man sedan tråden så inser man att det är fnosk från början till slut.

Lita på vetenskapen. Lita inte på högerextrema tyckare och foliehattar. Ta era vacciner och gör er plikt för att begränsa smittspridningen. All seriös vetenskap säger samma sak, vacciner räddar liv. Lars Bern borde in bakom lås och bom eftersom han medvetet försöker sabotera medicinsk vetenskap mitt under en världsomspännande pandemi.


Med tanke på vad som är under uppsegling just nu- med Kinas roll, och hur viruset har uppkommit- så är det tveksamt att vi borde lyssna på ditt ”vetenskapliga” prat. Det låter snarare som något kvasireligöst. Precis som det gjorde för ett drygt år sedan när USA president berättade att viruset troligen har uppkommit i ett lab.

Spännande tider vi lever i, att verka som någon slags stofil med huvudet under sanden, itutad propaganda från massmedier, känns så kalla-kriget.

Väx upp och sluta använd ”medier” och ”vetenskap” som någon slags vuxen-snuttefilt.
Citera
2021-06-04, 17:33
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Förstår du hur mycket pengar "eliten eller judarna you name it" tappar om 90% av jordens befolkning dör av vaccinet?

Big Pharma som foliehattarna i såna här trådar gärna tjatar om, är ju bara en piss i världsrymden då det gäller ekonomi för ¨resten av världen!

Marknadsekonomi bygger på att människor har det bra och tjänar pengar. Ingen vill döda 90% av mänskligheten med nåt vaccin eller annat!
Bara idioter kan tro på nåt sånt...

Om några procent vägrar att ta vaccinet spelar givetvis ingen roll för vare sig läkemedelsbolagen eller andra aktörer på marknaden. Tänk till lite?

Robotar och AI gör snart de flesta människor värdelösa. Varför ska de som äger produktionen försörja en massa pack?

Big Pharma är bara en nickedocka åt mörkare krafter än så. De som styr bakom kulisserna bryr sig inte om läkemedelsbolagens vinster. Men de utnyttjar girigheten hos dessa bolag för att sprida sitt skräp då dessa bolag bara bryr sig om pengar oavsett hur farligt det är.
Citera
2021-06-04, 17:41
  #471
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Du är den största foliehatten här på forat! Och jag är övertygad om att du inte har orkat elller klarar av att läsa en vetenskaplig rapport! Att läsa och förstå en vetenskaplig rapport tror jag en bråkdel här på forat klarar av, inklusive mig! Jag uppskattar de som sen läser och förklarar dem på ett lättförståeligt sätt via video! Det spar dessutom väldigt mycket tid.

Om du nu är inte så smart, varför inte läsa något mer lättläst av seriösa vetenskapspublikationer?
You Tube är inte seriöst!

Troligtvis är du en konspirationsstolle som bara litar på andra stollar.

Detta är ju ett sektbeteende och det har ju forskat kring typer som dig.
Ni är ju oftast lågutbildade, skyller era egna misslyckanden på samhället eller "eliten"
Lever på bidrag och är i princip oanställningsbara då inga arbetskamrater orkar höra på era fantasier.

Ni hittar näring till era konspirationer på nätet via sidor som likasinnade samlas på.

Du säger ju själv att du är för korkad för att förstå och gillar enkla videoklipp på nätet. Kan du inte be din gode man eller nån vän att hjälpa dig?
Citera
2021-06-04, 17:43
  #472
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Robotar och AI gör snart de flesta människor värdelösa. Varför ska de som äger produktionen försörja en massa pack?

Big Pharma är bara en nickedocka åt mörkare krafter än så. De som styr bakom kulisserna bryr sig inte om läkemedelsbolagens vinster. Men de utnyttjar girigheten hos dessa bolag för att sprida sitt skräp då dessa bolag bara bryr sig om pengar oavsett hur farligt det är.

Du menar de rika satanistpedofilerna? Eller är det Deep State?
Citera
2021-06-04, 17:43
  #473
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ingen aning. Han är inte virolog.

Han är inte heller utbildat inom vaccin, inte mer än jag (och jag är inte alls utbildad, endast läskunnig), men ändå tillskriver han vaccinet spännande egenskaper...


Ja, tack för input. Men frågan var inte riktad till dig ? Utan till cuckslayer

Såg jag nu. Läskunnig ? Hmmm. Kanske inte ens det
Citera
2021-06-04, 17:45
  #474
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Har du källa på det?

https://www.bbc.com/news/uk-wales-so...wales-35490011
Citera
2021-06-04, 17:46
  #475
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ja, tack för input. Men frågan var inte riktad till dig ? Utan till cuckslayer

Såg jag nu. Läskunnig ? Hmmm. Kanske inte ens det
Jo då, läskunnig, men var rädd att du skulle få oemotsagd! ;-)
Citera
2021-06-04, 17:52
  #476
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glownigger
Ja, den handlar specifikt om att Deagel, ett företag som producerar olika rapporter för Military Industrial Complex i USA, har släppt en prognos där de tror att folkmängden kommer att minska dramatiskt för västvärldens länder.

Kombinera det med detta och dra dina egna slutsatser:


Ja just det. USA:s befolkning ska minska med 85% fram till 2025. Räknade ut att vi desperat behöver över 185 000 dödsfall från dagen då hela planeten går i ekonomisk kånken , för det är vad "rapporten" föreslår. Det var väl finfin ångest för alla konspirationsneurotiker ? Grattis. Ni kan hålla drömmen vid liv i 5 år till nu när massdöd via chem-trails verkar vara uppskjutet på obestämd framtid. Nu har vi dessutom både livrem och hängslen därför att det hotar dubbel utrotning när C19 också slår in samtidigt. Fan, man blir ju helt villrådigt. Vill man dö i snvuan eller svälta ihjäl ? Ni har då inget pardon

Det har inte gått upp för dig att rapporten är en övning i ett worst case scenario och är ren fiktion från början till slut ? Man måste vara, ursäkta, rejält bakom flötet för att uppfatta något slags kontakt med verkligheten här
__________________
Senast redigerad av Opaque 2021-06-04 kl. 17:56.
Citera
2021-06-04, 17:58
  #477
Medlem
Saywhaat-s avatar
Om Yeadon är tillförlitlig eller inte går inte att svara på.Men det kan vara så att han fortfarande har kontakt med några gamla kollegor som kanske har varit med och framställt mrna vaccinet som pfizer utvecklat.Någon kanske försöker vara en whistleblower utan att förstöra sin karriär , och då kanske man går via Yeadon.Eller så är han bitter över något som har hänt tidigare när han jobbade på pfizer , vad vet jag.Man kan önska att någon kan visa något konkret.Någon som vet nått om den där biodistribution studien ?
Citera
2021-06-04, 18:00
  #478
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Detta säger du förståss trots att du känner till att fler redan dött av dessa vaccin än av samtliga andra vaccin under de senaste 20 åren? Hjärnblödningar, blodproppar, hjärtattacker osv.... Samt alla de som överlevt men med diverse andra biverkningar?

Nu var det infertilitet tråden handlade om, vilket också tas upp den andra sammanslagna tråden. Med en underförstådd domedagsagenda att hela mänskligheten kommer du ut på grund av vaccinet.

Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Eller tycker du helt enkelt att man ska ignorera sådan data tack vare att ett virus med 0.2% dödlighet

När det gäller covid pratar du nu om dödligheten, men när det gäller vaccinerna pratar vi om blodproppar. Blir ju lite svårt att göra jämförelser om man inte mäter samma sak.

Du är säkert en sådan där som när det kommer till covid gärna pekar på siffran överdödlighet (utan att ens reflektera över de restriktioner vi haft), men sedan av någon underlig anledning inte pratar om överblodproppar när det handlar om vaccinerna?

I Australien har jag för mig de kom fram till att 5 på en miljon fick blodpropp, av de som fick AstraZenica-vaccinet. (Endast 1 på miljonen dog sedan)

"Minst en gång i timmen, dygnet runt, får en person i Sverige en blodpropp i ben eller lunga"
https://www.mynewsdesk.com/se/bayer/...verige-1233333

Bakgrundssiffran är alltså ca 438 som får blodpropp per miljon och år i Sverige. Delar vi ner det på kanske en 14-dagarsperiod, och tänker oss att det är så länge man bedömer personer som nyvaccinerade skulle alltså 17 personer per miljon få blodpropp efter vaccination men som de skulle ha fått det ändå även utan vaccin.

Jag vet inte hur man räknat när man kommit fram till att vaccinerna ger överblodproppar. Men det kan kanske du redovisa?
Citera
2021-06-04, 18:02
  #479
Medlem
Är det nån som tar Lars Bern seriöst? Spikprotein är pseudovetenskapens nya ord. Ohhh den stannar inte i mitt muskulära område. Börjar tro att alla antivaccinerare bara trollar.
Citera
2021-06-04, 18:02
  #480
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Lars Bern har läst över 10 000 vetenskapliga studier inom medicin.

Tveksamt va?

Inser du hur mycket 10 000 studier är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in