Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-18, 08:19
  #757
Medlem
Ett worst-case scenario skulle kunna vara att de som vaccineras med m-RNA vaccin utvecklar prion-sjukdomar som Alzheimer, Parkinson, ALS och CJD (galna kosjukan)
och dör inom en kort tid.

https://scivisionpub.com/pdfs/covid1...sease-1503.pdf

Om personer som bär på anlag för dessa sjukdomar har ett immunförsvar som reagerar extremt på spike-proteinet när de insjuknar i viruset kan man ju fundera över hur de reagerar på vaccinet.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32681865/

Tänk er in i en värld där en majoritet av befolkningen utvecklar grav demens under en kort tid!...och att kroppsvätskorna från de dementa kan smitta de som är ovaccinerade!

Eller så är det som en talesperson för Pfizer säger “There is no evidence” för att vaccinerna påskyndar prion-sjukdomar.

https://www.reuters.com/article/fact...-idUSL1N2MZ382
Citera
2021-06-18, 08:28
  #758
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Llanfihangel har till skillnad från dig förstått språket. Misstaget hen gjorde var att förutsätta att du hade ett fungerande logiskt och kritiskt tänkande.

Inget annat än bortkastad tid att försöka förklara för dig.
Vilket gör att ni båda inte förstått. Men jag orkar inte anstränga mig över mödan för att förklara för folk som verkar sakna logiskt och kritiskt tänkande.

Att en lista med typiska biverkningar av vaccin får tillskrivas vaccinet betyder inte att andra biverkningar inte får det. En utredning kan visa om det beror på vaccinet eller inte.
Citera
2021-06-18, 08:50
  #759
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Det lär handla om timmar elller dagar snarare än månader.

mRNA bryts ner i kroppens celler precis som det mest annat. Det är helt logiskt eftersom kroppen annars inte skulle kunna nedreglera saker den tidigare uppreglerat.

Man tillför en viss mängd mRNA-molekyler och det finns ingen mekanism som gör att det sedan blir fler mRNA-molekyler. De tillförda molkylerna bryts alltså ner och då tillverkar cellerna inte något mer spikprotein.

Om du skulle vara allmänt intresserad av nedbrytingen av mRNA så kan du t ex läsa denna artikel: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...pdf/590423.pdf

Den handlar inte specifikt om just det mRNA som tillförs med vaccinet men graferna ger en fingervisning om vilket tidsperspektiv det i allmänhet handlar om.

Om man är jätteorolig över spikproteinerna så kan man också trösta sig med att den som är vaccinerad (eller har genomgått en eller flera Covid-19-infektioner) har gott om antikroppar som direkt neutraliserar spikproteinet.

Om det skulle finnas en liten risk att spikproteinerna skulle kunna skada något så är den alltså störst hos helt ovaccinerade. Den som fått en eller flera doser vaccin tidigare kommer alltså ha en mindre risk efersom spikproteinet neutraliseras snabbare.

Så det är teoretiskt omöjligt att mäta upp produktion av spikproteiner några månader efter vaccination?
Citera
2021-06-18, 08:58
  #760
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Ett worst-case scenario skulle kunna vara att de som vaccineras med m-RNA vaccin utvecklar prion-sjukdomar som Alzheimer, Parkinson, ALS och CJD (galna kosjukan)
och dör inom en kort tid.

https://scivisionpub.com/pdfs/covid1...sease-1503.pdf

Om personer som bär på anlag för dessa sjukdomar har ett immunförsvar som reagerar extremt på spike-proteinet när de insjuknar i viruset kan man ju fundera över hur de reagerar på vaccinet.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32681865/

Tänk er in i en värld där en majoritet av befolkningen utvecklar grav demens under en kort tid!...och att kroppsvätskorna från de dementa kan smitta de som är ovaccinerade!

Eller så är det som en talesperson för Pfizer säger “There is no evidence” för att vaccinerna påskyndar prion-sjukdomar.

https://www.reuters.com/article/fact...-idUSL1N2MZ382

De säger bara att det beror på dåligt väder.

Men om kroppsvätskorna skulle smitta, så måste proteinet undgå immunsystemet. Finns ju ganska många barriärer till att komma in i kroppen.
Citera
2021-06-18, 09:02
  #761
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Konstruktiv diskussion är inte din starka sida.

Jag har läst några av dina inlägg tidigare och tyckt de var väl avvägda.

Men jag tror inte du och jag kommer längre i debatten än så här, så jag får be dig debattera med någon annan. Är här för att diskutera.
Givetvis, diskussion är det även jag är ute efter, men jag för att det ska fungera måste man hitta några gemensamma grunder att stå på. :-)
Citera
2021-06-18, 10:12
  #762
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Vilket gör att ni båda inte förstått. Men jag orkar inte anstränga mig över mödan för att förklara för folk som verkar sakna logiskt och kritiskt tänkande.

Att en lista med typiska biverkningar av vaccin får tillskrivas vaccinet betyder inte att andra biverkningar inte får det. En utredning kan visa om det beror på vaccinet eller inte.

En utredning SKULLE kunna visa att dessa kortsiktiga skador och sedermera de långsiktiga som ADE etc är relaterade till vaccinet. Men innan man funderar på vem som ska stå bakom en sådan utredning skulle man alls behöva fundera på att alls initiera en sådan. Den kommer absolut, men när den är klar så finns inte längre något behov av ytterligare vaccineringskampanjer.
Citera
2021-06-18, 10:33
  #763
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Ja, rör du en vaccinerad person börjar du blöda direkt

haha så "Shedding" finns inte enligt dig haha, det är väl känt men inte av klåpare!

Hoppas innerligt att du är vaccad!

(återkommer till tråden om 6 mån, gl all jabbed ppl!
__________________
Senast redigerad av Kakksakker 2021-06-18 kl. 10:37.
Citera
2021-06-18, 12:07
  #764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
haha så "Shedding" finns inte enligt dig haha, det är väl känt men inte av klåpare!

Hoppas innerligt att du är vaccad!

(återkommer till tråden om 6 mån, gl all jabbed ppl!
Eftersom du är så påläst får du gärna berätta vad "shredding" är.
Givetvis har jag fått mina två sprutor, tänka sig, inga biverkningar.
Citera
2021-06-18, 12:40
  #765
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
En till sak jag tänkte på. Du säger att det är inget nytt när det gäller vaccin.

Men är det inte relativt nytt med ett mRNA-vaccin som producerar spikprotein?


Hur vaccin, traditionella och mRNA vaccin sprids i kroppen är inte någon större skillnad.
Det framgår det tydligt bland annat i den här briefingen till EMA hur vaccinet (Pfizer/BioNTech) och dess lipidnanopartiklar och mRNA beter sig i kroppen.
Läs 2.3.2. Pharmacokinetics. Finns på sidorna 45-47.

https://www.ema.europa.eu/en/documen...-report_en.pdf

Spikproteinet eller fragment av det i detta fallet fastnar på utsidan av cellerna och produceras i en relativt liten mängd jämfört med vad som händer under en riktig Covidinfektion. Dessutom är det viktigt att komma ihåg att mRNA bryts ned väldigt snabbt i kroppen.
Citera
2021-06-18, 12:45
  #766
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
haha så "Shedding" finns inte enligt dig haha, det är väl känt men inte av klåpare!

Hoppas innerligt att du är vaccad!

(återkommer till tråden om 6 mån, gl all jabbed ppl!

Har du helt seriöst gått på myterna om ”shredding”??
På vilka grunder?
Citera
2021-06-18, 13:23
  #767
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Har du helt seriöst gått på myterna om ”shredding”??
På vilka grunder?

Det är ingen myt, väl känt sedan 2009.
Citera
2021-06-18, 13:26
  #768
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Det är ingen myt, väl känt sedan 2009.

Säger vem?
Källor?
Vetenskapliga studier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in