Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-20, 17:02
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Hur hade du tänkt att det skulle fungera med att få ett golf-id?

Jag har Golf ID.
Citera
2024-03-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Tack för info. Jag har inte sagt att jag ska mygla. Var mest intresserad av om det går i teorin.

Ok. Men i teorin går det då uppenbarligen att gå från noll till golf-ID för en billig peng utan att på riktigt bevisa någon som helst färdighet.

Men om du har golf-id redan så har du ju grönt kort? Därmed lite oklart vad du är ute efter?
Citera
2024-04-10, 22:15
Medlem
Hej! Har tänkt att börja köra golf nu, har endast kört ett fåtal gånger innan. Har fått uppfattningen att det är bättre att köpa begagnade klubbor. Ska man gå och testa vilka klubbor som passar en innan eller spelar detta mindre roll när man är nybörjare och något man kan göra när man går mot lägre hcp?
Citera
2024-05-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickaan
Hej! Har tänkt att börja köra golf nu, har endast kört ett fåtal gånger innan. Har fått uppfattningen att det är bättre att köpa begagnade klubbor. Ska man gå och testa vilka klubbor som passar en innan eller spelar detta mindre roll när man är nybörjare och något man kan göra när man går mot lägre hcp?

Kan man slå kan man slå med vad som helst men är man nybörjare så är man, är du normal längd så borde standard klubbor funka men är du längre eller kortare än snittet så gör du bäst i att få en fitting det får du när du köper klubbor.
Citera
2024-08-13, 02:37
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Har spelat i ca ett år nu, tagit grönt kort och kommit in i det.

Har spelat mycket sedan dess men trots det bara kunnat registrera ett fåtal rundor på grund utav att jag inte har någon att spela med. Jag har enstaka polare som spelar, samt nån kollega men oftast får vi inte till en runda ihop mer än typ varannan månad.

Detta gör att jag till 90% spelar ensam vilket jag egentligen inte har något emot. Problemet är att jag inte kan registrera några rundor. Jag har över 40 HCP men spelar på 30-35 och tycker det är tråkigt att jag inte kan få utdelning för det.

Hur kan man gå till väga? Jag undviker att boka in mig på andras boll då det är en oskriven regel att man inte gör detta ifall bollen har lägre HCP (vilket typ alla har)
Citera
2024-08-13, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Har spelat i ca ett år nu, tagit grönt kort och kommit in i det.

Har spelat mycket sedan dess men trots det bara kunnat registrera ett fåtal rundor på grund utav att jag inte har någon att spela med. Jag har enstaka polare som spelar, samt nån kollega men oftast får vi inte till en runda ihop mer än typ varannan månad.

Detta gör att jag till 90% spelar ensam vilket jag egentligen inte har något emot. Problemet är att jag inte kan registrera några rundor. Jag har över 40 HCP men spelar på 30-35 och tycker det är tråkigt att jag inte kan få utdelning för det.

Hur kan man gå till väga? Jag undviker att boka in mig på andras boll då det är en oskriven regel att man inte gör detta ifall bollen har lägre HCP (vilket typ alla har)

Du registrerar ronden ändå och använder någon av dina polare som markör. Det är inga konstigheter och det är inget i systemet som slår ifrån för att du lägger in i en markör som inte varit inbokad i bollen.
Citera
2024-08-17, 02:13
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Du registrerar ronden ändå och använder någon av dina polare som markör. Det är inga konstigheter och det är inget i systemet som slår ifrån för att du lägger in i en markör som inte varit inbokad i bollen.

Polarna blir tjuriga o tror jag fuskar / bara reggar ibland.

Finns det ingen halvdöd människa eller annan typ av "målvakt" man kan regga på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in