Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-11, 10:47
  #157
Medlem
Skulle bryta strömmen till ett rum där jag skulle jobba.
Skåpen satt i rummet jämte, där det satt en hel del människor och jobbade med sina datorer. Vi pratar alltså 486. Så det är ett tag sedan.
Öppnade skåpet och bröt strömmen. Det blev oroväckande tyst och jag insåg att jag brutit till datorrummet.
En del såg ganska hatiska ut, men i alla fall så lärde dom sig vikten av att spara med jämna mellanrum och inte vänta tills man är klar med flera sidor text. I pc barndomen då hade ju inte alls koll på det.
Citera
2021-06-11, 12:02
  #158
Medlem
tanka en ny lastbil med bensin. Skiten skar och det kosta företaget 1.2 mille. ja, jag fick kicken
Citera
2021-06-11, 18:11
  #159
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3000omal
Skulle bryta strömmen till ett rum där jag skulle jobba.
Skåpen satt i rummet jämte, där det satt en hel del människor och jobbade med sina datorer. Vi pratar alltså 486. Så det är ett tag sedan.
Öppnade skåpet och bröt strömmen. Det blev oroväckande tyst och jag insåg att jag brutit till datorrummet.
En del såg ganska hatiska ut, men i alla fall så lärde dom sig vikten av att spara med jämna mellanrum och inte vänta tills man är klar med flera sidor text. I pc barndomen då hade ju inte alls koll på det.


Lol! Vad bra att de lärde sig det.
Citera
2023-07-09, 18:24
  #160
Medlem
humlaos avatar
Min kollega kom till jobbet för att operera en patient (de första med cancer i magtarmkanalen). Han var hög som ett hus… med visir och hela skiten var det svårt att se ögonen, men han betedde sig konstigt. Detta upprepade sig många gånger. En dag kom han inte. Han hade blivit gripen pga värsta labbet i lägenheten där det tillverkades både det ena och det andra. Kokain och meth. Naturligtvis förstod vi då att han varit påverkad på jobbet. Hittades bevis för detta med. Han sitter i fängelse nu.
Citera
2023-07-09, 18:41
  #161
Medlem
kuldettas avatar
Jag jobbade på ett serviceboende och beställde fotvård till en dubbelamputerad man.
Citera
2023-07-09, 18:52
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humlao
Min kollega kom till jobbet för att operera en patient (de första med cancer i magtarmkanalen). Han var hög som ett hus… med visir och hela skiten var det svårt att se ögonen, men han betedde sig konstigt. Detta upprepade sig många gånger. En dag kom han inte. Han hade blivit gripen pga värsta labbet i lägenheten där det tillverkades både det ena och det andra. Kokain och meth. Naturligtvis förstod vi då att han varit påverkad på jobbet. Hittades bevis för detta med. Han sitter i fängelse nu.

Finns tråd om detta? 😱
Citera
2023-07-09, 19:01
  #163
Avstängd
Slängde en arbetskamrats matlåda
Vi skulle städa efter oss i köket så var regeln.
Jag städade såklart efter mig och såg en låda ligga på diskbänken.
Öppnade den och det såg ut som möglig pasta..
Ojda.. Den slänger jag tänkte jag och gjorde så. Diskade ur lådan och kände mig duktig
Folk började samlas i fikarummet och så frågade någon.
- Vart är min matlåda?
Helt tyst..
- Den låg här på diskbänken frågade hon igen.
Ojda.. Nu föll myntet ner hos mig
- Den slängde jag svarade jag.
- Varför frågade hon?
- Jag trodde den hade möglat svarade jag.
Hon gav mig en blick som inte var alltför trevlig.
Erbjöd henne min mat men hon ville inte ha

Hon pratade aldrig mer med mig.
Citera
2023-07-09, 19:02
  #164
Medlem
Jag flirtade öppet med en kändis och h*en flirtade tillbaka, när jag trodde att mikrofonen var avstängd. Men allt gick ut till allmänheten.
Citera
2023-07-09, 20:01
  #165
Medlem
Sprutade ner en toa på jobbet med bajs. Det skvätte mycket på baksidan av toaringen, på toalocket och lämnade rejäla skitränder i porslinet. I vanlig ordning stuntade jag att städa upp min röra. När jag går ut från toan står en städare utanför och håller på att ta de andra toaletterna. När hon såg den andra toan senare kopplade hon garanterat att det var jag. Därefter da hon inte ens hej till mig.

Det var en hemsk röra där inne, men jag förstår ändå inte hennes sura miner. Snacka om att va långsur, lite skit har väl inte skadat någon? Lite pinsamt var det ändå i slutändan
Citera
2024-01-23, 12:42
  #166
Medlem
Captinheros avatar
Gjorde ett slarvigt idag , ibland vill man vara "effektiv " istället för att göra ordentligt . Skulle städa lite allmänna ytor hade (tydligen) någon extra stark ytdesinfektion ,såg att golvet var smutsigt, så tänkte sprutar lite på golvet och moppar upp det med vatten.

2 största misstag var

1 inte blanda ut ( extra stark ) ytdesinfektion

2 inte gå till förrådet ( för att jag var lat och ville vara "effektiv ) och hämtade ordentligt rengöringsmedel till golvet.

Så efter ett litet tag började fläckar uppenbara sig vita där jag sprutat på golvet.

Så först försökte jag ta hett vatten och skrubba bort, funkade sisådär . Så tog en kniv och skrapade bort det värsta.

Om man inte aktivt kollar noga så syns det knappt. Men kollar man aktivt så syns det fortfarande fläckar .

Så går det när man är trött och inte tänker efter / försöker göra något "snabbt"

snark ibland blir jag trött på mig själv. Hoppas ingen kollega/chef noterat det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback